Full kontroll över kommunikationen
Du styr över innehåll, frekvens och mottagare. Personifiera, segmentera, automatisera och tidsstyr.
Med våra smarta funktioner spar du tid och ökar effekten när du skapar, designar och skickar ditt nyhetsbrev. Allt det krångliga blir enkelt. Vi släpper kontinuerligt uppdateringar, fixar och nya funktioner. Alla servrar i Sverige. Funktionalitet för att du ska kunna följa GDRP inbyggt. 97% supportnöjdhet på köpet.
Prova gratis!Du styr över innehåll, frekvens och mottagare. Personifiera, segmentera, automatisera och tidsstyr.
Många undersökningar visar att e-postmarknadsföring ger bäst tillbaka av alla kanaler
Rätt använt så skickar du till mottagare som har garden nere och önskar kommunikation från er.
Alla våra servrar står i Sverige. Alla utveckling sker i Dalarna. Flera GDPR-säkrande funktioner inbyggt.
Välkommen att vända dig till vår support för frågor om plattformen: support@paloma.se eller på telefon 0225-410 22 vardagar 08.00 till 17.00.
Närproducerat i Dalarna. Alla servrar i Sverige. 97% supportnöjdhet på köpet.
Vår plattform är specifikt designad för att effektivisera dina nyhetsbrevsutskick. Med genomtänkta funktioner, en simpel design och tidssparande automation, blir nyhetsbrev något enkelt. Paloma gör att du kan lyckas med din e-postmarknadsföring.
Testa på Paloma redan idag och påbörja resan mot enklare marknadsföring!
När nyhetsbrevet hamnar i en persons digitala inkorg är sannolikheten stor att personen klickar in på utskicket. Den ligger ju smidigt nog direkt i mobilen som alla har med sig överallt. På så sätt blir det enkelt att nå människor, oavsett vart de är.
Med din länkade hemsida i ditt nyhetsbrev blir det naturligt för mottagaren att klicka sig in där. Dina nyhetsbrev gör då att du får mer trafik till din hemsida, vilket du alltid vill sträva mot med din marknadsföring. Med mer trafik till hemsidan skapas många leads som kan leda till intresse, köp och längre fram, lojala kunder.
Vår plattform gör att du kan se vad dina prenumeranter gjort när de klickat in på ditt nyhetsbrev. Den informationen är oerhört värdefull. Du kan se vilka prenumeranter som gått in på din hemsida, eller vilka som klickat in på andra länkar du har i ditt nyhetsbrev. När du ser hur mottagarna reagerar på ditt innehåll kan du lättare anpassa dina nyhetsbrev efter din målgrupp. På så sätt kan du se till att dina nyhetsbrev ger större resultat.
När du vet hur mottagaren reagerade på ditt nyhetsbrev kan du utan problem dra slutsatser kring vad som fungerade bra och mindre bra med upplägget på nyhetsbrevet du skickade. Efter det kan du göra förändringar med bra grund.
Nyhetsbreven är inte bara ekonomiska och snabba, de gör också att du lättare kan anpassa din marknadsföring efter olika delar av din målgrupp. När du kan göra dina utskick mer personliga och anpassade efter deras intressen och behov, får de också bättre resultat. Dina nyhetsbrev kommer att påverka mottagaren på ett bättre sätt när de känner sig dragna till ditt budskap.
Du kan dela upp din målgrupp efter olika typer av information, så att alla får ett nyhetsbrev som känns passande för just de. Skickar du ett enda nyhetsbrev till alla, ger det sannolikt inte samma effekt, speciellt inte om din målgrupp är väldigt bred. När du ger dina prenumeranter det de vill ha, det de har nytta av, kan du nå dem på rätt sätt.
Dina nyhetsbrev bygger en starkare relation till dina kunder. Med kvalitativt innehåll och användbar information kommer mottagaren sannolikt känna att de kan lita på din verksamhet. De lär också börja se din verksamhet som en resurs med mycket kunskap inom branschen. Med regelbunden kommunikation skapas en starkare relation till dina kunder, vilket gör de mer lojala mot ditt varumärke.
Med digitala nyhetsbrev slipper du många olika typer av kostnader och får en förenklad arbetsprocess. Du kan nå ut till ett obegränsat antal prenumeranter snabbt, utan någon högre kostnad. Det här gör nyhetsbrev till ett mycket smart sätt att marknadsföra på.
Dina nyhetsbrev ska självklart vara både säljande och informativa. Den säljande biten bör dock vara lite mer inlindad och absolut inte lika tydlig. Se till att de informativa delarna är det som sticker ut mest, så att inte mottagaren direkt klassar ditt nyhetsbrev som säljande och tidsslösande, då lär det definitivt inte bli läst. Skapa innehåll av hög kvalitet som är användbart för läsaren.
Även om ditt nyhetsbrev till största del är informativt har det indirekt en säljande effekt. När prenumeranten känner att de drar nytta av informationen i dina nyhetsbrev ökar sannolikheten att de läser det markant, men har dina utskick en tydligt säljande ton är risken stor att de avprenumererar. Dina nyhetsbrev gör direkt att mottagaren blir påmind om din verksamhet vilket ökar sannolikheten för köp.
Med Paloma har du allt du behöver på ett och samma ställe. Använd mobilen, plattan eller datorn för att komma åt alla funktioner vart du än är. Du får en smidig överblick över ditt nyhetsbrevsverktyg där du lätt kan se allt vad du kan göra.
Funktionerna i plattformen gör det enkelt att skapa det du vill ha. Designa ett nyhetsbrev som väcker intresse och fångar potentiella kunders uppmärksamhet. Få till en stil som passar ditt varumärke och som gör att ditt nyhetsbrev sticker ut i mängden.
I plattformen kan du få data kring hur väl ditt nyhetsbrev fungerat. Det här är mycket användbart för framtida utskick.
När du ska skicka ut nyhetsbrev behöver du se till att du följer GDPR. Paloma hjälper dig att följa GDPR genom smidiga funktioner där du exempelvis kan be om aktivt samtycke till din e-postmarknadsföring. På så sätt kan du hålla dig till det som är okej enligt lag, utan att det behöver kännas komplicerat.
Ställ in när du vill att dina utskick ska skickas ut. Då kan du skapa flera nyhetsbrev och göra utskicken för några veckor framåt helt klara, så skickas de ut när du valt. Du kan också skapa automatiska mail som skickas när en person exempelvis anmäler sig till att få nyhetsbrev, köper något eller på något annat sätt interagerar med din verksamhet.
Det enda du behöver göra är att skapa ett konto, sen är du igång. Vår plattform hjälper dig att nå ut på ett enkelt och tidseffektivt sätt. Dina nyhetsbrev kan också hela tiden bli bättre och bättre tack vare användbar data. Med rätt verktyg kan du komma långt.
Kom igång med Paloma redan idag och effektivisera dina nyhetsbrev!