Paloma
– verktyget för att skapa seminarier, föreläsningar och seminarieverksamhet

Prova Paloma gratis!
Du förbinder dig inte till någonting. Inga kortuppgifter behövs. Endast två steg för att skapa kontot. Det är allt, mycket nöje!
Om Paloma

Vår vision:

”Framtidens enklaste plattform för belönande relationer”  

Vi vill skapa framtidens enklaste plattform där idéer, erbjudanden och människor alltid kan kopplas samman med hjälp av kommunikation. Genom att ständigt utveckla det smartaste sättet att skapa och upprätthålla viktiga och lönsamma relationer kommer våra kunder nå snabbare utveckling och framgång. 

Våra värderingar

Våra interna värderingar som förenar och vägleder vår organisations beteende gentemot varandra, kunder och omvärlden. 

Vi ger och tar Ansvar

VI litar på varandras förmågor, men hjälper alltid till när det behövs. Jobbar hållbart och tar ansvar för vårt eget och världens välmående. Vill växa och utvecklas – som företag och som individer. Tar ansvar för resultatet och för att lösa uppgiften. Genom hög service alltid ser till kundens bästa.

Vi visar alltid Respekt

Vi tar oss alltid tid att förstå varandra Lyssnar och är lyhörda. Visar respekt för andras tid. Värnar varandras olikheter. Vi respekterar varandras behov, känslor, upplevelser och sikter. Använder tid och resurser effektivt.

Vi värnar vår Ärlighet

Vi värnar ett öppet och ärligt arbetsklimat, där alla medarbetare får komma till tals. Delar med oss av kunskap, insikter och erfarenheter. Agerar rättvist, genuint och äkta. Alltid står med båda fötterna på jorden och är stolta över vår historia.

Vi drivs av Utveckling

Vi ska alltid agerar professionellt, tänka affärsmässigt och tar affärsmässiga beslut. Tänker nytt och kreativt. Ständigt utvecklar och förbättrar våra produkter, våra leveranser och vår service. Ständigt utvecklar oss själv och andra på jobbet.

Vad vi gör

Paloma erbjuder en plattform för kundkommunikation och marknadsföring till framför allt små till medelstora företag och offentlig sektor. Bland våra drygt 1 500 kunder återfinns också stora företag och organisationer. Vad alla har gemensamt är att de gillar smarta lösningar, bra service och hög kvalitet. Just tillgången till snabb support på svenska är något som många uppskattar. 

Vi vill göra kommunikationsjobbet enklare, roligare och mer värdeskapande – därför bjuder vi också på kunskap, inspiration och tips i bloggartiklar, guider och vårt eget nyhetsbrev.

Förutom vår plattform för nyhetsbrev och marketing automation erbjuder vi via vårt dotterbolag Magnet AB, en plattform för event och biljettförsäljning.


Svenskbaserat & ägarlett företag

Paloma är ett ägarlett, svenskbaserat företag. Vårt utvecklingsteam och alla andra medarbetare sitter tillsammans i Hedemora, Dalarna. Även våra närmaste samarbeten är lokaliserade i Dalarna.  Servrarna för våra plattformar står i Stockholm. Servrarna för vårt supportverktyg står i Järfälla.

På bilden syns delar av teamet på Paloma, från vänster Sara, Kersti, Camilla, Peter och Joachim.

Så började det

Grundarna Peter Berg och Camilla Carlgren Berg startade en webbyrå i Stockholm 2001, då IT-bubblan just spruckit. Peter Berg minns hur det var att vara med i yran och uppleva när det mesta går bananas.  Det var såklart oerhört tufft att starta en webbyrå när allt kraschat. Den första tiden innebar långa dagar och många månader utan lön.

Peter minns särskilt ett tillfälle runt 2002 då han står med handen på dörrhandtaget vid ingången till Arbetsförmedlingen. Telefonen ringer och han får höra:

– Vi kör på offerten! 

Det gällde ett webbprojekt som man hade räknat på men sedan slutat hoppas på. 

– Är det sant, var allt Peter kunde få fram.
På så sätt klarade vi oss någon månad till, och så småningom började det rulla på. 

2003 utvecklade vi vår första version av Paloma. 2008 byggde vi Magnet, däremellan hade vi också hunnit med att bygga enkätverktyget Kurios. Sen dess har vi upplevt både uppgångar och motgångar. Vi har lyckats gå med vinst alla sen 2001, både webbyrå Webbkraft och Paloma, förutom pandemiåret 2020.

Leveransbarhet Nyhetsbrev

Några siffror som vi är stolta över

  • Vi har över 1 500 betalande kunder 
  • Kundnöjdheten på vår support ligger på 97 procent
  • Vi är 12 anställda …
  • … och 100 procent av dem rekommenderar Paloma som arbetsplats
  • Vi lanserade första versionen redan 2003
  • Vi har Triple-A rating (endast 3 procent av alla svenska bolag har det)