Om Paloma

Vår vision:

”Framtidens enklaste plattform för belönande relationer”  

Vi vill skapa framtidens enklaste plattform där idéer, erbjudanden och människor alltid kan kopplas samman med hjälp av kommunikation. Genom att ständigt utveckla det smartaste sättet att skapa och upprätthålla viktiga och lönsamma relationer kommer våra kunder nå snabbare utveckling och framgång. 

Våra värderingar

Det är våra värderingar som förenar och vägleder oss i hur vi ska bete oss mot kunder omvärlden och varandra.

Vi ger och tar Ansvar

För oss är det viktigt att vi kan lita på varandra och att vi vågar både ge och ta hjälp när det behövs. Resultatet är förstås viktigt, men hälsan kommer alltid först. För en viktig del i att vara ansvarstagande är att arbeta hållbart och ta ansvar för såväl vårt eget som världens välmående. Det betyder också att vi vill fortsätta utvecklas och växa – bli bättre för dig som kund, för oss själva och för omvärlden.

Vi visar alltid Respekt

Vi tar oss alltid tid att försöka förstå varandra, vi gillar att vi är olika. Vi lyssnar och är lyhörda, respekterar varandras behov, känslor, upplevelser och åsikter. Och vi visar respekt för andras tid – både kunders och kollegors.

Vi är Ärliga

Vi har ett öppet, ärligt och rättvist arbetsklimat där alla medarbetare får komma till tals – och det är vi stolta över. Vi tycker om att dela med oss av kunskap, insikter och erfarenheter. Det kanske kommer från det faktum att vi står stadigt, med båda fötterna på jorden.

Vi drivs av Utveckling

Vi strävar alltid efter att agera professionellt, tänka kreativt och fatta affärsmässiga beslut. Vi utvecklas hela tiden och förbättrar våra produkter, våra leveranser, vår service och oss själva.

Vad vi gör

Paloma är en komplett kommunikationsplattform där du kan samla all er marknadsföring och kundbearbetning på ett och samma ställe. Vi gillar också att göra ditt jobb lite enklare och roligare. Bland annat genom att bjuda på en massa kunskap och knep vi snappat upp genom åren, både här på webben i våra guider och i vårt eget nyhetsbrev.

Hur vi gör det

I första hand jobbar vi med små och medelstora företag , men bland våra drygt 1 200 kunder finns förstås även medlemsorganisationer, skolor och offentlig sektor. Anledningen till att den här typen av verksamheter känner sig hemma hos oss är antagligen för att vi är den perfekta kombinationen av enkelhet och trygghet. Våra verktyg är lätta att förstå och använda, och vår svenska support är både snabb och trevlig. Och tryggheten ligger till viss del i vår erfarenhet, vi har ju jobbat med det här sedan “Hitta Nemo” hade premiär och Greta Thunberg först såg dagens ljus. Det har också gjort att vi lärt oss mycket längs vägen. Som GDPR, till exempel. En annan faktor är förstås att både vi och våra servrar är helt baserade i Sverige. Hela vårt utvecklingsteam och resten av gänget sitter tillsammans i Hedemora och även våra närmaste samarbeten är lokaliserade i Dalarna. Vi är dessutom ägarledda, har inga skulder och har heller aldrig tagit in något externt kapital. Förutom vår plattform för nyhetsbrev och marketing automation kan du också få hjälp med event och biljettförsäljning genom vårt dotterbolag Magnet AB.

Läs mer här om event och biljettförsäljning genom Magnet

Tidslinje Paloma

På bilden syns delar av teamet på Paloma, från vänster Sara, Kersti, Camilla, Peter och Joachim.

Leveransbarhet Nyhetsbrev