Marketing automation
Automatisera din marknadsföring och skapa varma leads med marketing automation. Du sätter enkelt upp automatiserade flöden i vårt svenskutvecklade program.
Prova nuVARFÖR MARKETING AUTOMATION
Fördelar med marketing automation
Öka kundnöjdheten
Segmentera
Personalisera
Spara tid
Prova plattformen
Välkommen att vända dig till vår support för frågor om plattformen: support@paloma.se, 0225-410 22 vardagar 08.00 till 17.00.
Marketing automation innehåller allt du behöver
-
Drag and drop editor
-
Olika triggers
-
Timer för tidstyrda flöden
-
Kopiera flöden
-
Schemalägg flöden
-
Leadscoring
-
Fri support
- GDPR-säkert
Kontor och support i Hedemora, Dalarna.
Vi finns där du finns
Närproducerat i Dalarna. Alla servrar i Sverige. 97 % supportnöjdhet på köpet.
-
Vår support sitter i Hedemora
-
Våra servrar finns i Sverige
- Vi grundades 2003
Förenkla din vardag
Sätt upp flöden i enkel
& integrerbar lösning
Du skapar flödesscheman med en tydlig och överskådlig drag-and-drop-editor. Med sidopanelen gör du inställningar för varje nod (flödespunkt):
Schema
Ett flödesschema kan inledas med en schemaläggning. Det kan vara en enskild tidpunkt som startar flödet, eller ett återkommande schema som till exempel varannan måndag 8.00.
Händelse
Ett flödesschema kan också börja med en händelse; någon form av aktivitet som fångas upp och automatiskt triggar flödet.
Åtgärder
Åtgärder i flödesschema kan bland annat vara ett utskick via e-post, att registrera eller ta bort en kontakt.
Timer
Timer kan läggas till som en tidsstyrning av åtgärder.
Villkor
Ett eller flera villkor kan läggas in i flödesschemat för att filtrera eller förgrena ett flöde.
Kommunikation med
Marketing automation b2b & b2c
Att kommunicera via marketing automation innebär att skapa automatiserade flöden för personaliserad och händelsestyrd kommunikation. Det är lika värdefullt för verksamheter som vänder sig till företag, b2b, som för de som vänder sig till konsumenter, b2c.
Möt potentiella och blivande kunder med relevant innehåll och ledsaga kundresan i alla faser på ett smidigt och inkännande sätt. Se vår guide Vad är marketing automation?
Glöm inte den grundläggande strategin
Tips innan du kör igång
Marketing automation ska inte misstas för ett system som sköter sig helt självt. Du behöver alltid börja med en strategi, fylla på med innehåll och sätta upp kommunikationsflöden. Och sist men inte minst utvärdera och kontinuerligt optimera.
Börja enkelt för att sedan utveckla
Kom ihåg att börja enkelt för att sedan utveckla. Tänk på att ha minimalt med innehåll, bara fokus på det viktigaste för just det utskicket. Se till att det som går ut är snyggt, säljande och har en enhetlig profil.
Innan du börjar använda marketing automation tänk på:
- Hur köper vår kund, hur ser kundresan ut?
- När är rätt tid att kontakta kunden?
- Vilka kontakter kan automatiseras för att leda kunden vidare?
- Hur kan vi skapa merförsäljning på befintliga kunder?
- Vilken slags info ska vi samla in av prospektet eller kunden?
- Vem skapar innehåll och flöden för kundresan?
- Hur följer vi upp?
- Vad mäter vi?
Paloma marketing automation
Flöde – exempel 1
Exempel på automatiskt flöde som segmenterar kontakterna.
Flöde – exempel 2
Exempel på automatiskt flöde för riktad kampanj.
Flöde – exempel 3
Exempel på automatiskt flöde med fokus på produkt för ny kund.
PROVA PALOMAS PLATTFORM GRATIS!
Hos oss ska du känna dig trygg
Du kan prova vår plattform gratis. 100 utskick i månaden ingår. Mycket nöje!
Kom igång