Marketing Automation
– automatisera din marknadsföring

Öka inflödet av leads, driv försäljning och behåll dina kunder med marketing automation på Palomas plattform. Med verktyget kan du enkelt och intuitivt sätta upp automatiserade flöden för marknadsföring och kundkommunikation. Du får en automatisk marknadsföringsrobot som jobbar för dig dygnet runt.

Prova nu

VARFÖR MARKETING AUTOMATION

Fördelar med marketing automation

Spara tid med smarta verktyg

Samla data och segmentera

Personalisera kommunikationen

Öka kundnöjdheten

Testa oss!

Prova kostnadsfritt

Prova Palomas plattform för nyhetsbrev och marketing automation gratis. Du kan sätta upp flöden för marketing automation. Du har även möjlighet att designa brev i vår drag and drop-editor. I gratislicensen ingår 100 mejl att skicka i månaden.

Välkommen att vända dig till vår support för frågor om plattformen: support@paloma.se eller på telefon 0225-410 22 vardagar 08.00 till 17.00.

Prova Palomas plattform gratis!

{{ slotProps.texts['required_fields']['email'] }}
{{ slotProps.texts['required_fields']['companyname'] }}
{{ slotProps.texts['required_fields']['phonenumber'] }}

{{ slotProps.texts['checking_username_availability'] }}
{{ slotProps.texts['username_unavailable'] }}
{{ slotProps.texts['username_available'] }}
{{ slotProps.texts['one_lowercase_letter'] }}
{{ slotProps.texts['one_uppercase_letter'] }}
{{ slotProps.texts['one_number'] }}
{{ slotProps.texts['at_least_8_chars'] }}
{{ slotProps.texts['passwords_dont_match'] }}
  • {{ errorLine }}
Steg: 1 av 2

Marketing automation innehåller allt du behöver

  • Drag and drop editor
  • Olika triggers
  • Fri support
  • Timer för tidstyrda flöden
  • Kopiera flöden
  • Schemalägg flöden

Kontor och support i Hedemora, Dalarna.

Vi finns där du finns

Närproducerat i Dalarna. Alla servrar i Sverige. 97 % supportnöjdhet på köpet.

  • Vår support sitter i Hedemora
  • Våra servrar finns i Sverige
  • Vi grundades 2003

Förenkla din vardag

Sätt upp flöden i enkel
& integrerbar lösning

Du skapar flödesscheman i verktyget genom att använda en tydlig och överskådlig drag-and-drop-editor, och använder inställningspanelen intill för att justera inställningarna för respektive nod i flödet.

Händelse

Ett flödesschema börjar med en händelse; någon form av aktivitet som fångas upp och automatiskt triggar flödet.

Villkor

Ett eller flera villkor kan läggas in i flödesschemat för att filtrera eller förgrena ett flöde.

Timer

Timer kan läggas till som en tidsstyrning av åtgärder.

Åtgärder

Åtgärder i flödesschema kan bland annat vara ett utskick via e-post, att registrera eller ta bort en kontakt.

marketing automation

Kommunikation med

Marketing automation b2b & b2c

Att kommunicera via marketing automation innebär att skapa automatiserade flöden för personaliserad och händelsestyrd kommunikation. Det är lika värdefullt för verksamheter som vänder sig 
till företag, b2b, som för de som vänder sig till konsumenter, b2c.

Möt potentiella och blivande kunder med relevant innehåll och ledsaga kundresan på ett smidigt och inkännande sätt. Se vår guide Vad är marketing automation?

Glöm inte den grundläggande strategin

Tips innan du kör igång

Marketing automation ska inte misstas för ett system som sköter sig helt självt. Du behöver alltid börja med en strategi, fylla på med innehåll och sätta upp kommunikationsflöden. Och sist men inte minst utvärdera och kontinuerligt optimera.

Börja enkelt för att sedan utveckla
Kom ihåg att börja enkelt för att sedan utveckla. Tänk på att ha minimalt med innehåll, bara fokus på det viktigaste för just det utskicket. Se till att det som går ut är snyggt, säljande och har en enhetlig profil.

Innan du börjar använda marketing automation tänk på:

  • Hur köper vår kund, hur ser kundresan ut?
  • När är rätt tid att kontakta kunden?
  • Vilka kontakter kan automatiseras för att leda kunden vidare?
  • Hur kan vi skapa merförsäljning på befintliga kunder?
  • Vilken slags info ska vi samla in av prospektet eller kunden?
  • Vem skapar innehåll och flöden för kundresan?
  • Hur följer vi upp?
  • Vad mäter vi?

Paloma marketing automation

Flöde – exempel 1

Exempel på automatiskt flöde som segmenterar kontakterna.

Flöde – exempel 2

Exempel på automatiskt flöde för riktad kampanj.

Flöde – exempel 3

Exempel på automatiskt flöde med fokus på produkt för ny kund.

PROVA PALOMAS PLATTFORM GRATIS!

Hos oss ska du känna dig trygg

Du kan prova vår plattform gratis. 100 utskick i månaden ingår. Mycket nöje!

Kom igång