2019
2018
2017
2016
2015
2014
17 nov 2017

Black Friday den 24 november - Startskott för årets julhandel

Black Friday är värdens största rea- och shoppingdag, en dag fylld med rabatter och bra erbjudande från olika butiker och kedjor. Ett utmärkt tillfälle för dig som skickar nyhetsbrev att uppmärksamma dina kunder på denna kommande shoppingdag.

Black Friday är ett relativt nytt begrepp i Sverige men har tagit marknaden med storm de senaste åren och det är många butiker som erbjuder rea och rabatter denna dag. Black Friday har funnits i flera årtionden i USA och infaller dagen efter Thanksgiving, det är traditionellt startskottet för årets julhandel. Konceptet är enkelt; kraftigt prissänkta produkter erbjuds under hela fredagen.

Black Friday på nätet

Måndagen efter Black Friday infaller Cyber Monday, starten för julhandeln online. Trots att Cyber Monday finns så hindrar inte det e-handeln att hoppa på tåget med en Black Friday-kampanj. Det må vara startskottet för årets julhandel med det är rena julafton för handeln, försäljningen gick upp hela med runt 100 procent och ungefär det dubbla för de som även haft någon form av erbjudande. Konsumenter bjuds ofta in via nyhetsbrev den aktuella dagen med mängder av erbjudanden, rea och rabattkoder. Även affiliatesajter lägger i en extra växel för att pusha för rabattkoder på Black Friday.

Våra bästa tips för att driva trafik till din butik

  1. Bjud in kunder med ett snyggt och enkelt nyhetsbrev.
  2. Lyft gärna fram produkter som du vet att dina kunder skulle uppskatta i nyhetsbrevet samt i dina kampanjer och annonsmaterial.
  3. Tidsinställ nyhetsbrevet, midnatt är startskottet för dagen och många skickar ut sina nyhetsbrev direkt när klockan slår tolv.
  4. Ett bra erbjudande, många har en rabattkod som gäller för hela butiken. Det innebär oftast mindre administration för dig. Men tänk gärna utanför ramen och ta ett erbjudande som fångar kundens uppmärksamhet. Kunden förväntar sig bra erbjudanden denna dag så det gäller att göra något extra för att sticka ut.

Våra bästa tips för dig som arbetar B2B

  • Rabattera dina tjänster.
  • Erbjud en gratistimme med konsultation när de köper flera timmar.
  • Erbjud en gratis testperiod för de som bokar eller beställer just denna dag.

Slå på stort och skicka inte ”bara” ett nyhetsbrev på den aktuella dagen.

  • Pusha för Black Friday redan på din webbplats.
  • Skicka ett förhandsmail om att den 24:e smäller det, att de ska hålla utkik.
  • Påminn om detta i sociala medier och lägg eventuellt upp en annons.
  • Jobbar du med displayannonser så lägg till tillfälliga annonser med ditt Black Friday-erbjudande.
  • Jobbar du med affiliates så lägg även in din tillfälliga annons där.
SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Smarta funktioner för at skapa nyhetsbrev. Spar din tid och ökar effekten av din e-postmarknadsföring.

Postman gör att du snabbt kan skapa snyggt designade nyhetsbrev utan större ansträngning. Dessutom är verktyget fullproppat med smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår Drag and dropeditor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med ditt nyhetsbrev. Postman håller reda på avregistreringar, studsar och liknande. Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också få direkt feed-back direkt i nyhetsbrev med vår snabbenkätsfunktion. Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande och bra funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Att använda Nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. Både dagens och framtidens kunder lever sina liv online – e-postmarknadsföring och mailutskick är både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. Det behöver dessutom inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevsverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och vårt gränssnitt fr at vårt nyhetsbrevsverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att använda och enkelt att förstå som möjligt. Nyhetsbrev har i många olika undersökningar visats ha bäst ROI, Return On Investment, av alla kanaler inklusive olika sociala medier. Vi har ett gäng färdiga och snygga nyhetsbrevsmallar som du kan börja använda direkt. Det är alltså gratis nyhetsbrevsmallar och de är designade av professionella Art-directors. Du bör ha en mall för ditt nyhetsbrev så du kan hålla en konsekvent och genomtänkt policy. Det underlättar också detkontinuelriga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istälet för att skapa nya mallar för varje utskick. Vi har naturligtvis ett arkiv både för dina mallar och dina filer, såsom bilder, dokument och pdf:er tex.

Skapa och skicka nyhetsbrev snabbt och enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Postman hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html. Med Postman blir det enkelt att: 
✔️ Designa, skicka och följa upp med statistik. 
✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp.
✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera.
✔️ Triggermejl och automatiska utskick. 
✔️ Vi har en editor, drag and drop i världsklass. 
✔️ Enkelt att administrera dina kontakter.  
✔️ Smart enkel uppföljning. 
✔️ Stöd för flera redaktörer och eller konton, så kallat redaktörskonto.

 

97 % supportnöjdhet

Om du vill utveckla företagets nyhetsbrev och e-postmarknadsföring är Postman perfekt för dig. 9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet. Du får dessutom tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om nyhetsbrevsverktyget om du föredrar att lära dig själv. 100 % av våra anställda rekommenderar oss som arbetsplats. Ditt samarbete med oss blir både belönande och uppskattat.