Palomas blogg om digital marknadsföring

Black Friday

Black Friday & e-postmarknadsföring

Vad man än tycker om Black Friday så är det ett fenomen som framför allt handlare behöver förhålla sig till. Black Friday, världens största rea- och shoppingdag, är en dag fylld med rabatter och bra erbjudanden från olika butiker och kedjor. Och ett utmärkt tillfälle för dig som skickar nyhetsbrev att uppmärksamma dina kunder. Här [...]
Lead generation

Vad är lead generation?

Om du är ny inom digital marknadsföring kanske du undrar vad ”lead generation” innebär. I denna artikel dyker vi ner i vad det är, varför det är så viktigt, och lyfter några nyckelstrategier inklusive e-postmarknadsföring, sms-utskick och marketing automation. Letar du efter ett enkelt sätt att börja öka din lead generation? Testa vår plattform gratis! […]

Kundlojalitet

Stärkt kundlojalitet med e-post, sms och marketing automation: 10 effektiva tips

Kundlojalitet är en avgörande faktor för varje framgångsrik affärsverksamhet. Att behålla befintliga kunder är ofta mer kostnadseffektivt än att ständigt leta efter nya. I dag har företag en mängd verktyg och kanaler till sitt förfogande för att bygga och stärka kundlojalitet. Kundlojalitet går långt bortom en enkel transaktion; det är en relation som bygger på […]

Marketing automation b2b

Marketing Automation för B2B: 20 Effektiva Tips för Framgångsrik Automatiserad Marknadsföring

Marknadsföring blir allt mer sofistikerad och automatiserad. För B2B-företag är marketing automation en kraftfull strategi för att effektivisera marknadsföringsprocessen, öka kundengagemanget och generera fler leads. I den här bloggartikeln kommer vi att utforska begreppet marketing automation och ge dig 20 konkreta tips för att använda det framgångsrikt i ditt B2B-företag. Vad är Marketing Automation? Marketing […]

SMS

Maximera din marknadsföring och automatisering med sms-kampanjer

I dagens digitala landskap är det lätt att glömma bort de beprövade marknadsföringsmetoderna, men sms-marknadsföring är fortfarande en kraftfull kanal för att nå ut till din målgrupp. Genom att integrera SMS i din marketing automation-strategi kan du skapa en mer heltäckande och effektiv marknadsföringskampanj. I denna artikel kommer vi att utforska hur du kan använda […]

Leadsgenerering

En guide till effektiv leadsgenerering: Ökad framgång för ditt företag

I en konkurrensutsatt affärsvärld är leadsgenerering avgörande för företag. Att attrahera och konvertera potentiella kunder till betalande kunder är inte bara en konst utan också en vetenskap. Genom att implementera effektiva strategier för leadsgenerering kan du öka din företagsomsättning och stärka din marknadsposition. I denna artikel kommer vi att utforska några framgångsrika metoder för leadsgenerering […]

Vad betyder GDRP?

GDPR: Förordningen som skyddar din personliga integritet online

Med digitaliseringen har vårt privatliv blivit alltmer utsatt för övervakning och användning av personlig information utan vårt samtycke. För att bekämpa denna oroande trend och ge individer kontroll över sina egna uppgifter antogs den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR) i maj 2018. GDPR har blivit en av de mest betydelsefulla förordningarna för att skydda privatlivet på internet. […]

Skapa leads

10 effektiva sätt att skapa fler leads för ditt B2B-Företag

Som ett B2B-företag är skapandet av nya leads avgörande för din tillväxt och framgång. Att hitta potentiella kunder och få dem att visa intresse för dina produkter eller tjänster kan vara en utmaning. Men det finns strategier och metoder som kan hjälpa dig att generera fler leads och öka dina affärsmöjligheter. I den här bloggartikeln […]

Skillnaden mellan inbound marketing och outbound marketing

Inbound Marketing vs Outbound Marketing: En djupdykning i två olika tillvägagångssätt för marknadsföring

Marknadsföring är en oumbärlig del av att driva framgångsrika affärsstrategier. Företag söker ständigt efter effektiva sätt att nå ut till sina målgrupper och öka försäljningen. Två populära tillvägagångssätt som har blivit centrala i marknadsföringsdiskussionen är inbound marketing och outbound marketing. Båda metoderna syftar till att nå ut till potentiella kunder, men de skiljer sig fundamentalt […]

Marknadsföring för småföretag

Framgångsrik marknadsföring för småföretagare: En guide till framgång

Marknadsföring är en kritisk framgångsfaktor för alla företag, oavsett storlek. För småföretagare kan dock marknadsföringsutmaningarna vara särskilt påfrestande på grund av begränsade resurser och konkurrens från större aktörer. Men låt inte storleken på ditt företag avskräcka dig! Med rätt strategi och verktyg kan du framgångsrikt marknadsföra ditt småföretag och nå ut till din målgrupp. I […]

Digital marknadsföring

Den ultimata guiden till effektiv marknadsföring: Strategier och tips för att nå din målgrupp

Marknadsföring handlar om att nå ut till din målgrupp, bygga varumärkesmedvetenhet, locka kunder och skapa långsiktiga relationer. Men marknadsföringslandskapet har förändrats dramatiskt de senaste åren, med framväxten av digitala kanaler och en alltmer sofistikerad och krävande konsumentbas. I denna bloggartikel kommer vi att utforska olika strategier och tips för effektiv marknadsföring som kan hjälpa ditt […]

Kundresan

Maximera kundresan: En kraftfull strategi för att generera fler kunder och öka försäljningen

Inledning I dagens konkurrensutsatta marknad är det viktigt för företag att implementera effektiva marknadsföringsstrategier för att locka och behålla kunder. En sådan strategi som har visat sig vara mycket framgångsrik är att använda kundresan som en vägledning för marknadsföringsinsatser. Genom att förstå och dra nytta av varje steg i kundresan kan företag skapa mer meningsfulla [...]
Leads, marknadsföring och kundresan

Hur hänger kundresan, marknadsföring och leads ihop?

Kundresan, marknadsföring och leads är alla viktiga begrepp inom affärs- och marknadsföringsvärlden. Låt oss förklara vad var och en av dessa termer innebär och hur de samverkar. Vad är kundresan? Kundresan syftar på den resa eller process som en potentiell kund går igenom från det att de först får kännedom om ett företag eller en […]

GDPR och nyhetsbrev

Vad du behöver veta om GDPR och nyhetsbrev: En grundläggande översikt

GDPR, eller den allmänna dataskyddsförordningen, är en europeisk lag som trädde i kraft den 25 maj 2018. Syftet med GDPR är att skydda enskildas personuppgifter och ge dem mer kontroll över hur deras data samlas in, lagras och används av olika organisationer och företag.   GDPR och nyhetsbrev Nyhetsbrev är ett vanligt verktyg för marknadsföring […]

Fördelarna med nyhetsbrev

Fördelarna med nyhetsbrev

Nyhetsbrev har blivit en alltmer populär och effektiv metod för att hålla människor uppdaterade och engagerade i en digital värld som ständigt förändras. Här är några av fördelarna med att använda nyhetsbrev: Direkt kommunikation md nyhetsbrev: Nyhetsbrev ger företag och organisationer möjlighet att kommunicera direkt med sin målgrupp. Genom att skicka nyhetsbrev till prenumeranter kan […]

Nyhetsbrevet

Nyhetsbrevets oundgängliga roll i marknadsföringsmixen

I den snabbrörliga digitala eran är marknadsföringens landskap ständigt i förändring. Nya kanaler och strategier dyker upp med jämna mellanrum, vilket gör det avgörande för företag att hålla sig uppdaterade och anpassa sig för att nå ut till sina målgrupper. Det kan vara lockande att fokusera på de senaste sociala medieplattformarna eller den mest avancerade […]

Leads

En djupdykning i skapandet, hanteringen och konverteringen av leads

För att driva en framgångsrik verksamhet och uppnå tillväxt är det avgörande att kunna generera, hantera och konvertera leads. En lead är en potentiell kund som har visat intresse för ditt företags produkter eller tjänster. I denna bloggartikel kommer vi att utforska allt du behöver lära dig om att skapa, hantera och konvertera leads för […]

GDPR och Personuppgifter

GDPR och Personuppgifter: En guide till dataskydd och integritet

Vår personliga information blivit en värdefull digital tillgång. Vi delar ständigt med oss av våra personuppgifter när vi registrerar oss på webbplatser, handlar online eller använder appar. Men vad händer egentligen med våra personuppgifter? Hur skyddas vår integritet? Här kommer GDPR (General Data Protection Regulation) och personuppgiftslagen (PUL) in i bilden. Dessa två regelverk spelar […]

SMS

Maximera kommunikationseffektiviteten med sms

Det är viktigare än någonsin för företag och offentlig sektor att använda sig av effektiva kommunikationskanaler för att nå ut till sina målgrupper. En sådan kanal som har visat sig vara kraftfull och direkt är sms-utskick. Med hög öppningsfrekvens, snabb leverans och bred täckning kan sms vara ett värdefullt verktyg för att förbättra kommunikationen med […]

GDPR en checklista

Uppfylla GDPR i din marknadsföring och försäljning: En användbar checklista

Genomförandet av den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR) har infört strikta regler och skyldigheter för företag som behandlar personuppgifter. För att säkerställa att din marknadsföring och försäljning är i linje med GDPR är det viktigt att ha rätt processer och rutiner på plats. I denna artikel kommer vi att presentera en användbar checklista för att hjälpa dig […]

Email Marketing

Email Marketing: Fördelar, Nackdelar, Tips och Strategier

Email Marketing har etablerat sig som en av de mest effektiva och kostnadseffektiva metoderna för att nå ut till en publik. Genom att använda strategier och riktade budskap kan företag och organisationer bygga starka relationer med sina kunder och potentiella kunder. I denna bloggartikel kommer vi att utforska fördelar, nackdelar, samt ge några användbara tips […]

Kundresan

Att navigera genom kundresan

Kundresan har blivit en viktig faktor för företag att förstå och navigera i marknadslandskapet. Att förstå var kunderna befinner sig i sin resa, deras behov och förväntningar är avgörande för att kunna erbjuda en exceptionell kundupplevelse. I denna bloggartikel kommer vi att dyka djupare in i konceptet kundresan och undersöka dess olika faser samt ge […]

Marknadsföring B2B

Nyckelstrategier inom B2B-marknadsföring

Inom företag-till-företagssektorn (B2B) är marknadsföring särskilt avgörande eftersom affärsbeslut ofta baseras på långsiktiga relationer och förtroende. I denna bloggartikel kommer vi gå igenom nyckelstrategier inom B2B-marknadsföring och ge insikter om framväxande trender inom området. 1. Förstå din målgrupp och marknad – grunden i B2B-marknadsföring Första steget i en effektiv B2B-marknadsföringsstrategi är att förstå din målgrupp […]

E-postmarknadsföring en kostnadseffektiv kanal

Effektiv e-postmarknadsföring – så fungerar det

Här får du överblick och insikt i effektiv e-postmarknadsföring. Vilka är fördelarna med denna marknadsföringskanal, vad kan det generera, och vilka utsikter finns egentligen för att nå fram? Hur bör du gå tillväga när du ska producera e-postutskick och nyhetsbrev, och hur kan automatisering ge nöjda kunder? Vi presenterar också i korthet Palomas verktyg. Du [...]
ordlista undersökningar och enkäter

Ordlista för enkäter & undersökningar

Vad betyder egentligen korrelation eller reliabilitet? Det och många andra ord får du förklaring till här i vår miniordlista för begrepp inom undersökningar och enkäter. Bakgrundsfråga T.ex. omsättning, kön, inkomst. Bearbetningsfel Fel på registreringen av svaren. Bortfall De personer som inte svarat av olika anledningar. Bortfallsfel Respondenterna har inte svarat på alla frågor Databearbetning Granskning [...]
Splittest nyhetsbrev

Varför A/B-testning är viktigt för ditt nyhetsbrev och hur du gör

Nyhetsbrev är fortfarande en stark och effektiv marknadsföringskanal. Ett av de bästa sätten att utnyttja kanalen är genom att implementera A/B-testning. Marknadsförare som använder sig av data för att utföra tester mot mindre segment innan de skickar sina nyhetsbrev skarpt har en klar fördel mot de som skjuter vitt och brett. Dra lärdom av dina […]

7 misstag att undvika när du skickar nyhetsbrev

Nyhetsbrev är ett utmärkt sätt för dig att hålla kontakten med dina kunder. Men denna marknadsföringsstrategi är endast effektiv om du kan få dina kunder att öppna och läsa breven. Det finns några grundläggande misstag som företag gör när de skriver och skickar ut nyhetsbrev. Dessa misstag leder oftast till låg öppningsfrekvens eller obefintlig klickstatistik i […]

Hur gör man en kundundersökning

Hur gör man en kundundersökning?

Lyssna på dina kunder. Ta reda på vad det är som gör dem nöjda – eller missbelåtna. Dina kunder kan ge dig en unik inblick i hur ditt företag uppfattas. Målet är att utveckla och förbättra ditt erbjudande. Här kommer några handfasta tips på hur du gör en bra kundundersökning. Din kund förtjänar att bli [...]
Lead nutrition

Maximera dina försäljningsframgångar med Lead Nutrition

I dagens konkurrensutsatta försäljningsvärld är det viktigt att hitta innovativa sätt att attrahera och engagera potentiella kunder. En effektiv strategi som har visat sig vara framgångsrik är att använda sig av lead nutrition, vilket innebär att man förser sina leads med relevant och värdefull information under hela köpprocessen. Genom att använda lead nutrition kan du […]

Varför ett nyhetsbrev?

Varför ett nyhetsbrev? Vi visar fördelarna med nyhetsbrev

Vad är egentligen ett digitalt nyhetsbrev? Är det bara ett sätt för företag och myndigheter att spara papper och porto? Nej, i den digitala formen ryms många kommunikativa fördelar. En av de viktigaste är möjligheten att leda trafik till din webbplats. Få webbplatser är förunnade spontana besökare. Ett e-postmeddelande med länk till webbplatsen kommer avsevärt […]

Frekvens nyhetsbrev

Hur ofta bör du skicka ditt nyhetsbrev?

Att e-postmarknadsföring för företag är vettigt är inte svårt att ta till sig. Att däremot veta hur ofta man bör skicka ut digitala nyhetsbrev från företaget är med största sannolikhet en av de första frågorna du ställer dig när det är dags att komma igång. I praktiken är det så att även om timing är […]

ROI E-postmarknadsföring

Så skaffar & påverkar du kunder via e-post

E-postmarknadsföring är ett av de mest kraftfulla tillgängliga verktygen för att behålla kunder. Enligt DMA (Direct Marketing Association), ger kanalen högst avkastning bland digitala kanaler, i genomsnitt 36 dollar för varje investerad dollar. E-post är en utmärkt kanal för att uppmuntra upprepade köp i e-handelsbutiker, och för att bidra till att bygga varumärkeslojalitet. Så hur […]

6 orsaker till att kunder ignorerar dina mail – och vad du kan göra åt saken

Trots dina ansträngningar kan det verka som att oavsett hur ofta du skickar mail, så fullkomligt ignorerar dina kunder dig. De tycks bara skrolla förbi ditt meddelande eller ännu värre, radera det direkt. Marknadsförare har inte råd att få sina mail ignorerade, eftersom e-post driver en stor del av avkastningen för e-handlare. Om mätetalen för […]

Triggermejl Trigger e-mail

Trigger email – träffa rätt med automatiserad e-post

Trigger email är ett verktyg inom marketing automation, systemet som i stor utsträckning syftar till att automatisera kritiska processer i ditt marknadsförings- och försäljningsarbete. Du kan utnyttja triggermejl för att väcka intresse, bygga och vårda relationer. Innehåll som upplevs genuint och personligt och med rätt tajming är en del av strategin. Med hjälp av automatiserad riktad […]

GDPR för småföretag

Vad småföretagare behöver veta om GDPR

Som små företagare är det viktigt att vara medveten om och följa de regler och förordningar som styr dataskydd och integritet. En sådan lagstiftning som har haft en stor inverkan på hur företag hanterar personuppgifter är GDPR-lagen (General Data Protection Regulation). GDPR trädde i kraft den 25 maj 2018 och syftar till att skydda individens […]

Integritetsskydd Apple mail

Nya integritetsskyddet för Apple Mail innebär mer fokus på andra mätvärden än öppningsfrekvens

I samband med uppdateringen iOS 15 som kom 20 september 2021 blev funktionen Integritetsskydd tillgänglig i Apple Mail. Det förhindrar flera typer av spårning och mätning från avsändarens sida. För dig som skickar nyhetsbrev eller annan e-postmarknadsföring innebär det bland annat att du inte kan se om mottagaren öppnat ditt mejl. Öppningsfrekvens kommer minska i betydelse vilket […]

Content Marketing

Content marketing – få nyhetsbrevet att nå fram!

I dagens digitala landskap möts mottagaren av ditt nyhetsbrev av tusentals budskap varje vecka. Banners, annonser och sponsrade länkar. Det är en utmaning att sticka ut och fånga läsarens uppmärksamhet. Så hur ska du göra för att effektivisera dina nyhetsbrev och marknadsföringsinsatser? Content marketing, innehållsmarknadsföring, är nyckeln. ”Välj oss för vi är bäst!” ”Välj vår produkt, […]

Call to action Nyhetsbrev

Call to action: checklista för CTA i nyhetsbrev!

Sätten att uppmuntra, engagera och inspirera via e-kommunikation är otaliga. Bilder, text, rubriker, erbjudande, listor och länkar kan hjälpa dig att få din kampanj variationsrik och spännande. Men att få dina läsare att öppna ditt nyhetsbrev är bara en halv seger. Nästa steg är att inspirera till handling. Call to Action eller CTA är en term inom marknadsföring. […]

Checklista nyhetsbrev

Checklista för effektivare nyhetsbrev

Nyhetsbrev är ett snabbt, enkelt och kostnadseffektiv kommunikationsmedel för att nå kunder, medlemmar och anställda. Vill du behärska de grundläggande metoderna som gör att ditt nyhetsbrev blir läst? Följ checklistan för effektivare nyhetsbrev. 1. Följ en bestämd utgivningsplan  Det är viktigt för trovärdigheten att nyhetsbreven kommer ut i den takt som har utlovats. Så hur ofta […]

Kundlojalitet e-postmarknadsföring

10 sätt att stärka din kundlojalitet med hjälp av e-postmarknadsföring

Att behålla och ta vara på befintliga kunder är långt enklare än att jaga rätt på nya. Olika studier skiljer sig åt när det gäller i vilken utsträckning som en lojal kund är mer värdefull, men alla visar entydigt att lojala kunder är värda mer.  På en grundläggande nivå handlar e-postmarknadsföring om att odla och ta hand om en […]

nyhetsbrev strategi

Vad är egentligen ett nyhetsbrev och vad har det för syfte?

Idag är nyhetsbrev ofta en nyckelkomponent i en strategi för kommunikation och marknadsföring av innehåll och varor eller tjänster. Lär dig mer och börja du med! Vad används ett nyhetsbrev för? Företag och organisationer använder nyhetsbrev för att informera och utbilda sina läsare. De kommunicerar nyheter och senaste uppdateringar, förklarar avsändarens syn på specifika ämnen och förmedlar […]

13 förslag på innehåll till ditt nyhetsbrev

13 förslag på innehåll till ditt nyhetsbrev

Det är enklare sagt än gjort: ”Skriv ett nyhetsbrev. Se till att ditt innehåll är relevant och intressant. ” Men hur gör du det? Ibland behövs lite inspiration och några konkreta utgångspunkter. Här kommer en lista med idéer för företagets nyhetsbrevinnehåll. 1. Historier från kunder Ett vittnesmål från en faktisk kund eller användare är oerhört värdefullt, […]

Kriskommunikation Johan Bergstad

5 tips för kriskommunikation – i samtal med Johan Bergstad

När behöver företag kommunicera vid en pågående yttre kris? Hur fattar du beslut kring hur verksamheten ska drivas när krisen eskalerar? Paloma har pratat med psykologen, författaren och föreläsaren Johan Bergstad om otrygghet, närvaro och bemötande. Här kommer fem tips för kriskommunikation som kan vara värdefulla för små som stora företag oavsett bransch.  Signalera tidigt [...]
prenumeranter till mitt nyhetsbrev

Varför & hur ska jag få fler prenumeranter till mitt nyhetsbrev?

När en kund, prospekt eller intressent lämnar ut sin e-postadress till dig så ger de dig ett förtroende att förvalta. Med den aktiva handlingen så säger man också: ”Jag är beredd att lyssna på vad du säger och vill.” Man har alltså garden nere. På så sätt är nyhetsbrev en mycket effektiv och kraftfull kanal […]

Enkätundersökning tips och råd

En lyckad enkätundersökning

99 råd och tips Att skicka ut en enkätundersökning till alla sina mejlkontakter är en enkel sak att genomföra rent praktiskt. Och att ställa frågor som ger de svar man vill ha brukar inte heller vara några problem. Visst kan det kännas härligt att få bekräftat att man har den bästa produkten, att man har [...]
Så förbättrar du öppnings- och svarsfrekvensen på dina nyhetsbrev

Så förbättrar du öppnings- och svarsfrekvensen på dina nyhetsbrev

E-postmarknadsföring kan vara ett otroligt effektivt sätt att kommunicera med din publik och öka intäkterna. Kanalen ger dig data för att lära känna dina kunder, följa upp deras beteenden och lära dig deras intressen. Men dina nyhetsbrev är bara bra om människor läser dem. Om de inte öppnar och läser dina utskick får de inte […]

Kundupplevelse Nyhetsbrev

Hur man använder nyhetsbrev för att bygga en bra kundupplevelse

När en kund ger dig sin e-postadress är det en inbjudan att skapa kontakt med dem på ett personligt sätt. För att dra nytta av det måste marknadsförare vara respektfulla och omtänksamma med sin marknadsföring. Om det görs rätt kan nyhetsbrev ge dig möjligheten att leverera en bra kundupplevelse. Men om det görs fel så […]

Små företag E-postmarknadsföring

Därför är e-postmarknadsföring viktigt för små företag

Små företag har generellt en blygsam budget för marknadsföring. Därmed krävs att man kommer fram till vilka tillgängliga verktyg för marknadsföring som är mest fördelaktiga. Ett av dessa verktyg är e-postmarknadsföringsprogram för små företag. E-postmarknadsföring spelar i själva verket en central roll i småföretagarens verktygslåda för marknadsföring. Det är kostnadseffektivt och lönar sig avsevärt –  när […]

Tips på hur du utökar din e-postlista

Tips på hur du utökar din e-postlista

Det är lätt att stirra sig på blind på antalet e-postadresser i adresslistan. ”Ju större e-postlista, desto större är chansen att nå ut med budskapen i ditt nyhetsbrev”. Riktigt så enkelt är det inte! Möjligheten att lyckas med e-postmarknadsföring är snarare beroende av kvaliteten på din adresslista. Det gäller att hitta de rätta kunderna. De […]

Planera nyhetsbrev inför julen – kom ihåg det här

Julen väntar runt hörnet och det är hög tid att planera din e-postmarknadsföring inför storhelgerna. November och december är en utmärkt period att kontakta dina kunder på, men det är också den tiden på året som våra inkorgar är som mest fulla med erbjudanden. Om du vill fånga dina kunders uppmärksamhet i ditt nyhetsbrev, så […]

Storytellling nyhetsbrev

Storytelling – berättelsens kraft

Har du också fängslats så totalt av en bok eller film, att berättelsen följt dig många timmar, kanske till och med dagar och nätter, efter du slagit igen pärmarna eller lämnat biosalongen? Då förstår du vilken påverkan berättelsen har på människan. Låt den kraften bli ett medel i din e-postmarknadsföring. Ladda ditt nyhetsbrev med storytelling!  Därför fungerar storytelling Hur kommer det sig att företag världen […]

Vår strategi för en maxad e-postlista

Hur får du ut det mesta möjliga av din lista med e-postadresser? Hur får du listan att växa med de rätta prenumeranterna, och vad behöver du göra för att dina utskick ska generera nöjdare kunder? Vi ger dig våra hetaste tips! Tips 1 – Rensa i röran För att optimera utfallet på dina nyhetsbrev via […]

Ämnesrad nyhetsbrev

Skapa den perfekta ämnesraden till ditt nyhetsbrev

Ditt nyhetsbrev innehåller troligtvis massvis med nyttig kunskap, smarta tips och värdefull information som dina kunder skulle ha stor nytta av att ta till sig. Du har så mycket du vill berätta om och längtar verkligen efter att få dela med dig! När du skickar iväg ditt nyhetsbrev märker du till din förfäran att många […]

Så fyller du nyhetsbrevet med innehåll

Har du och ditt företag egentligen något att berätta? Om du svarar nej på den frågan så bör du inte skicka ut något nyhetsbrev alls. Men om du tänker efter så kommer du inse att ni har massor att berätta. Ofta blir man hemmablind av sin egen verksamhet och kan inte själv uppfatta allt som […]

Så fyller du nyhetsbrevet med innehåll

Undrar du hur du kan få ditt företags e-postlista att växa?

Läs mer om vårt verktyg för nyhetsbrev Goda nyheter! Nedan följer 48 tips och idéer som kan hjälpa dig med just detta. Tipsen är sorterade efter innehåll, riktat till kunder eller till andra företag, och alla företag kan med hjälp av detta utöka sin e-postlista. Företag till kund VisitkortSätt ett erbjudande på baksidan av dina […]

Så gör du en strategisk plan för ditt nyhetsbrev

Så gör du en strategisk plan för ditt nyhetsbrev

E-postmarknadsföring blir allt vanligare, eftersom fler och fler inser att det ger ordentliga resultat. Undersökningar visar att digitala nyhetsbrev är ett av de allra mest kostnadseffektiva verktygen för marknadsföring i dag, i nivå med sökmotoroptimering. Frågan är – hur gör man? Att bara lite hipp som happ skicka ut information och erbjudanden i cyberrymden är […]

Köpa adresser

Köpa adresser?

Först och främst: Nej, vi säljer inte adresser och vi kommer aldrig att göra det. Vi rekommenderar er starkt att inte köpa adresser. Kom ihåg att det är mottagaren som avgör vad som är SPAM. Jag får ofta erbjudanden från en leverantör av e-postadresser och ”färdiga kampanjer”. För säkerhets skull får jag tre versioner av […]

Triggermejl

Vad är ett triggermejl?

Ett triggermejl är ett mejl eller en kedja av flera mejl som utlöses av en händelse. Man skulle kunna säga att du får en automatisk marknadsföringsrobot som arbetar dygnet runt för dig. Du spar tid och ökar försäljningen, skapligt bra va? Här följer några exempel på hur du kan använda triggermejl: 1. Skicka speciellt riktade budskap […]

Hur gör man en marknadsundersökning

Hur gör man en marknadsundersökning?

Det låter kanske enkelt, med en marknadsundersökning men det första steget är alltid att precisera syftet med marknadsundersökningen. Vad vill jag veta och varför? Vilken metod är bäst att använda på just min målgrupp och frågeställning? Hur hanterar jag sedan information på rätt sätt? Hur utnyttjar jag resultatet maximalt? Det är viktigt att precisera uppgiften […]

Marknadsförinsgskola

Digital marknadsföringsskola

Grunderna i Digital marknadsföring För att ditt företag ska kunna blomstra behövs attraktiva produkter eller tjänster som du måste berätta om. Du behöver både jobba för att behålla dina befintliga kunder och attrahera nya. Att skapa en relation med din kund är därför grundläggande för att nå framgång. Marknadsföring är det företaget gör för att […]

NKI-undersökning

Hur gör man en NKI-undersökning?

NKI-undersökningen hjälper dig att förstå dina kunder Vad tycker dina kunder om ditt företag? Ta reda på det! Nöjda och tillfredsställda kunder är grunden för att ditt företag ska överleva och gå med vinst. En NKI-undersökning hjälper dig att ta reda på vad som fungerar bra – och vad som borde bli bättre. Målet med […]

Förbättra er kommunikation med hjälp av den röda tråden!

Den röda tråden är ett uttryck för konsekvens. Den knyter ihop ditt varumärke, så att det blir lätt att känna igen för mottagaren. Har ni en röd tråd i er kommunikation? Är det en utmaning att få till den? Den röda tråden under antiken Den röda tråden är ett begrepp som från början kommer från […]

Kommunicera effektivt – fundera över målgrupp

Kommunicera effektivt – fundera över målgrupp

Målgruppsarbete är centralt i all typ av kommunikation. Du kan inte skapa effektiv kommunikation om du inte har dina målgrupper klara. Du måste veta vem du pratar med när du pratar. Möjligheterna att faktiskt nå ut och göra avtryck är oändliga. Så, hur ska man tänka? Skriv till någon – inte alla Ska du berätta […]

Massutskick

Massutskick och nyhetsbrev

Paloma är det optimala verktyget för dig som vill skicka massutskick och nyhetsbrev som en del av din marknadsföringsstrategi. Med denna användarvänliga programvara kan du smidigt och problemfritt skapa och skicka utskick till din målgrupp, som inte bara öppnar, läser utan också agerar på dina meddelanden. I detta flexibla verktyg kan du välja att använda […]

GDPR och företagare

Guide för företagare: Så följer du GDPR

Den alltmer digitala världen har medfört en explosion av data som samlas in, lagras och bearbetas av företag över hela världen. För att skydda medborgarnas integritet och säkerhet infördes den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR) i maj 2018. GDPR har förändrat spelreglerna för hur företag samlar in och hanterar personuppgifter. I denna bloggartikel kommer vi att utforska […]

Newsletter

En guide till Newsletter, framgång, strategier, design och tips

Newsletter har blivit ett populärt verktyg för företag och organisationer att kommunicera med sin publik och bygga lojalitet. Genom att leverera värdefullt innehåll direkt till prenumeranternas inkorgar kan newsletter vara en effektiv kanal för att dela information, marknadsföra produkter och tjänster, och stärka varumärket. I denna bloggartikel kommer vi att utforska fördelar och nackdelar med [...]
Lead generation

Kraften i lead generation får din affär att växa

I dagens snabbrörliga digitala värld är marknadsföring och försäljning inte längre vad de brukade vara. Traditionella metoder som kalla samtal och reklamblad är inte lika effektiva som de en gång var. För att trivas och växa i dagens konkurrensutsatta marknad måste företag vara smarta och proaktiva. Här kommer lead generation in i bilden som en […]

digital marknadsföring

Guide till digital marknadsföring för småföretagare | 15 konkreta tips

I dagens snabbt föränderliga affärsvärld är digital marknadsföring mer avgörande än någonsin för småföretagares framgång. Genom att navigera genom den digitala världens möjligheter kan småföretagare bygga starka varumärken, nå ut till sin målgrupp och öka sin synlighet. Men det kräver en väl genomtänkt och strategiskt anpassad marknadsföringsstrategi. Denna omfattande guide tar dig genom varje steg […]

SMS

30 effektiva tips för att använda SMS i din marknadsföring

SMS-marknadsföring är en kraftfull kanal som kan hjälpa ditt företag att nå ut till en bredare publik och öka dina försäljningsmöjligheter. Genom att använda SMS kan du nå dina kunder direkt på deras mobiltelefoner och kommunicera med dem på ett personligt och engagerande sätt. I denna artikel kommer vi att utforska 30 tips för att […]

Kundresa

Optimering av kundresan: 30 Tips för ökad försäljning

Att förstå och optimera kundresan är avgörande för att maximera försäljningen. En smidig och positiv kundupplevelse kan vara skillnaden mellan en engagerad kund och en tappad affär. I denna bloggartikel kommer vi att dela med oss av 30 effektiva tips för att förbättra kundresan och öka försäljningen.   Här kommer 30 tips för att optimera [...]