Paloma
– verktyget för att skapa seminarier, föreläsningar och seminarieverksamhet

Prova Paloma gratis!
Du förbinder dig inte till någonting. Inga kortuppgifter behövs. Endast två steg för att skapa kontot. Det är allt, mycket nöje!
Hur hittar jag e-postadresser

Missa inte fördelarna med email marketing

Har du svårt att nå ut med din marknadsföring? Känns det inte riktigt som det du gör ger något bestående resultat? Email marketing är ett alternativ som kan vara värt att ge en chans. I den här artikeln berättar vi om fördelarna med email marketing och hur du på ett enkelt sätt kan gå tillväga.

Testa vår plattform Paloma redan idag för att förenkla email marketing!

Kostnadseffektivt & miljövänligt

Sänk kostnaderna för din marknadsföring genom att bland annat slippa köpa mängdvis med papper och porto. En stor positiv sida till det hela är att du även gör din marknadsföring väsentligt mycket mer miljövänlig.

Med email marketing har du råd att nå ut till mycket fler människor och kan samtidigt känna att du gör något bra för planeten.

Lätt att mäta & få statistik

Email marketing har en en hög mätbarhetsfaktor vilket innebär att utskicken är lätta att utvärdera resultatet på. När du kan få information om din marknadsförings resultat kan du snabbt och enkelt se vad som fungerar bra och vad som inte gör det. På så sätt kan du hela tiden förbättra din email marketing och ta ett steg framåt.

Genom email marketing får du också en större inblick i vad din målgrupp har för intressen. Det gör du genom att se vilka nyhetsbrev som är mest lästa och har presterat allra bäst. På så sätt kan du sedan göra de kommande utskicken mer personliga och anpassade.

Filtrera utskick till rätt målgrupp

Att nå personer från rätt målgrupp med dina utskick är väldigt värdefullt. Detta gör din marknadsföring mer effektiv och gör att det är större sannolikhet att du får betydande resultat. Med segmenterande marknadsföring gör du ditt arbete mer slagkraftigt.

Stor räckvidd och spridning

Med email marketing kan lätt delas och spridas på sociala medier. På så sätt kan du nå ut till många fler och marknadsföra ditt varumärke på ett mycket effektivt sätt. När du producerar nyhetsbrev med kvalitativt innehåll som dina läsare har stor nytta av, ökar människors uppskattning för ditt material. Detta kan helt klart leda till stor spridning.

Ökad försäljning och mer trafik till din hemsida

Med flera call-to-action knappar och välarbetat innehåll kan du genom dina nyhetsbrev driva mer trafik till din hemsida. Detta innebär i många fall även en ökad försäljning. När din marknadsföring redan är direkt i människors mobiler blir steget inte särskilt stort att klicka sig in på din webbplats.

Ökad kundlojalitet

Med anpassade och personliga utskick kan du stärka din relation till dina kunder. Genom ditt material kan de lära känna ditt företag eller din organisation bättre och få en större koppling till de som jobbar där. Regelbundna nyhetsbrev kan få de att känna sig delaktiga i något större och öka deras lojalitet mot er.

Tips för effektiv email marketing

Design & upplägg

Låt nyhetsbrevet vara luftigt och försök skriva kortfattat och lättförståeligt. Långa paragrafer med komplexa formuleringar kan få potentiella läsare att klicka bort ditt utskick. Skapa en snygg design som fångar folks uppmärksamhet och använd dig av mycket bilder och call-to-action knappar. Försök få en genomgående stil på din email marketing så att andra lätt kan känna igen den.

email marketing
Utskick

Skicka ut din email marketing med jämna mellanrum. Tänk till så att det inte blir varken för ofta eller för sällan. Ha din målgrupp i åtanke och bygg upp hela ditt upplägg efter det. När dina läsare får sina nyhetsbrev regelbundet med i princip samma tidsintervaller ger det dem en känsla av pålitlighet, stabilitet och seriositet.

Glöm dock inte att se till att det finns ett enkelt sätt för dem du skickar till att avregistrera sig från dina utskick. Annars skulle det kunna skapa en del irritation.

Mobilanpassning

De flesta läser numera sin e-post från mobilen, se därför till att din email marketing fungerar väl på mobiler. Blir det något krångel där är risken stor att en potentiell kund klickar bort ditt utskick.

Val av innehåll

Se till att den större delen av dina mail innehåller utbildande och intresseväckande information och ha endast en liten del avsedd för marknadsföring. Hela ditt utskick är egentligen marknadsföring, oavsett vad materialet handlar om. För genom ditt nyhetsbrev blir de påminda om din verksamhet och det kan egentligen räcka för att ge dig fler kunder. Men det är bra att ha en liten sektion för att just knyta an innehållet till din verksamhet.

Fundera på vad din målgrupp har för problem eller behov och försök anpassa det du skriver om efter det. Väck deras nyfikenhet och ge dem information som de verkligen kan ha nytta av. Dina e-mail ska vara något de själva känner är av värde för dem.

Ämnesraden till ditt e-mail

Det första dina potentiella läsare ser när ditt utskick hamnar i deras inkorg är ämnesraden. Se därför till att den blir så intressant som bara möjligt. Gör de nyfikna och försök skriva något du tror att din målgrupp skulle vilja läsa om. Var kortfattad och stick ut.

Se upp för att använda samma ämnesrad flera gånger och se till att inte välja allt för lika ämnesrader. Då finns risken att någon tror att de redan läst ditt mail, och aldrig klickar in på det. Det skulle även upplevas rätt tråkigt om de fick känslan av att det saknas variation i din email marketing. Gör allt du kan för att skapa något som är roligt och givande att läsa.

Vår plattforms funktioner:

  • Designa snygga nyhetsbrev enkelt och snabbt
  • Skapa tidsinställda utskick
  • Använd färdiga mallar för utskick
  • Lägg till medarbetare och arbeta tillsammans
  • Få koll på vad som intresserar dina läsare genom vårt statistikverktyg
  • Användarvänlig funktion för segmentering
  • Lås vissa delar av din design och ha andra öppna för variation
  • Få hjälp att göra utskick som följer GDPR

Testa Paloma redan idag

Nå ut till rätt människor, skapa nyhetsbrev med några få klick och ställ in schemalagda utskick. Med väldesignad plattform blir email marketing enkelt, tidssparande och roligt. Email marketing är en smart strategi, och ännu bättre blir blir när du har de verktyg du behöver.

Kom igång med Paloma idag och börja med din email marketing!

Jag vill veta mer!

Kontakta mig, jag vill veta mer om er plattform för nyhetsbrev och Marketing Automation.