Paloma
– verktyget för att skapa seminarier, föreläsningar och seminarieverksamhet

Prova Paloma gratis!
Du förbinder dig inte till någonting. Inga kortuppgifter behövs. Endast två steg för att skapa kontot. Det är allt, mycket nöje!
13 förslag på innehåll till ditt nyhetsbrev

13 förslag på innehåll till ditt nyhetsbrev

Det är enklare sagt än gjort: ”Skriv ett nyhetsbrev. Se till att ditt innehåll är relevant och intressant. ” Men hur gör du det? Ibland behövs lite inspiration och några konkreta utgångspunkter. Här kommer en lista med idéer för företagets nyhetsbrevinnehåll.

1. Historier från kunder

Ett vittnesmål från en faktisk kund eller användare är oerhört värdefullt, oavsett om dina mottagare är interna eller externa. Lägg till några nya bilder och några citat som gör det enkelt att läsa och förstå. Detta ger också delbart innehåll som hjälper dig att marknadsföra ditt nyhetsbrev (internlänk) online!

2. Bakom kulisserna 

Både kunder och kollegor är ofta nyfikna på hur saker görs eller hur er organisation fungerar. Dessutom görs det möjligt för dig sätta ett mänskligt ansikte på någon av dina aktiviteter.

3. I rampljuset

Sätt ansikte på vilka ni är som företag och vad ert varumärke står för genom att göra intervjuer med dina anställda. Visa vad de gör i din organisation och vilka de är som personer.

4. Oväntad eller uppfriskande användning av din produkt eller tjänst

Används din produkt på ett oväntat sätt? Människor älskar överraskande historier, och en intressant bild är extra delbar.

5. Din syn på branschnyheter

Förmodligen har din bransch redan några kända källor som uppdaterar om vad som händer. Men din syn och reaktion på vad som händer är så mycket mer relevant och spännande för din publik.

nyhetsbrev inspiration

6. Resultat och tack från VD

Det talar för sig själv; det är alltid hjärtevärmande att få beröm eller ett erkännande.

7. Topp 10 resurser

Gör en lista över värdefulla resurser av något slag som är viktiga och relevanta för din publik. Topp 10-listor är alltid roliga och kan vara till hjälp.

8. Vanliga frågor eller brev till redaktören

Vanliga frågor och särskilt brev till redaktören är tekniker som traditionellt används av tidningar. Brev och frågor kan publiceras tillsammans med svar, det ger intressant läsning som också kan locka till engagemang. 

9. Låt experterna berätta

Troligtvis har du några riktiga ämnesexperter – använd dem och låt dem förklara ett svårt ämne eller en ny trend eller innovation.

10. Välkommen till företaget

Välkomna nyanställda och presentera dem för resten av din personal med en kort profil och intervju.

nyhetsbrev inspiration11. Händelserapportering

Om du varit på ett evenemang, var noga med att rapportera om din närvaro där och berätta om trender och nyheter.

12. Inbjudan

Bjuder ni in till utbildning, seminarium eller fest? Använd nyhetsbrevet för att sprida inbjudan och få på det sättet fler deltagare.

13. Humor

Använd humor och personliga berättelser eller kuriosa för att sticka ut från mängden med ditt nyhetsbrev. Alla mår vi bra av att få skratta och ta del av något överraskande.

 

 

Lär dig mer!

Prenumerera gärna på vårt nyhetsbrev, fullmatat med kunskap och tomt på sälj. Kommer ca en gång i månaden. Vi använder endast din e-postadress för att skicka vårt nyhetsbrev ingenting annat.
Lämna följande fält tomt

Prova Paloma gratis!

Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.

"Vi på Hjalmar & CO gillar verkligen ert system för nyhetsbrev. Enkelt att använda, rimliga priser och en bra service om man behöver hjälp/support. Att ni dessutom är ett svenskt företag med rötter i Dalarna tycker vi är kul. Vi är en Webbyrå/SEObyrå och vi rekommenderar alltid er till våra kunder som vill komma igång med nyhetsbrev"
Kicki Bental
Hjalmar & CO
Kicki Bental, Hjalmar & CO

Läsvärt från bloggen

7 misstag att undvika när du skickar nyhetsbrev

Nyhetsbrev är ett utmärkt sätt för dig att hålla kontakten med dina kunder. Men denna marknadsföringsstrategi är endast effektiv om du kan få dina kunder att öppna och läsa breven. Det finns några grundläggande misstag som företag gör när de skriver och skickar ut nyhetsbrev. Dessa misstag leder oftast till låg öppningsfrekvens eller obefintlig klickstatistik i […]

Så gör du en strategisk plan för ditt nyhetsbrev

Så gör du en strategisk plan för ditt nyhetsbrev

E-postmarknadsföring blir allt vanligare, eftersom fler och fler inser att det ger ordentliga resultat. Undersökningar visar att digitala nyhetsbrev är ett av de allra mest kostnadseffektiva verktygen för marknadsföring i dag, i nivå med sökmotoroptimering. Frågan är – hur gör man? Att bara lite hipp som happ skicka ut information och erbjudanden i cyberrymden är […]

Triggermejl Trigger e-mail

Trigger email – träffa rätt med automatiserad e-post

Trigger email är ett verktyg inom marketing automation, systemet som i stor utsträckning syftar till att automatisera kritiska processer i ditt marknadsförings- och försäljningsarbete. Du kan utnyttja triggermejl för att väcka intresse, bygga och vårda relationer. Innehåll som upplevs genuint och personligt och med rätt tajming är en del av strategin. Med hjälp av automatiserad riktad […]