13 förslag på innehåll till ditt nyhetsbrev

13 förslag på innehåll till ditt nyhetsbrev

Det är enklare sagt än gjort: ”Skriv ett nyhetsbrev. Se till att ditt innehåll är relevant och intressant.” Men hur gör du det? Ibland behövs lite inspiration och några konkreta utgångspunkter. Här kommer en lista med idéer för företagets nyhetsbrevinnehåll.

1. Historier från kunder

Ett vittnesmål från en faktisk kund eller användare är oerhört värdefullt, oavsett om dina mottagare är interna eller externa. Lägg till några nya bilder och några citat som gör det enkelt att läsa och förstå. Detta ger också delbart innehåll som hjälper dig att marknadsföra ditt nyhetsbrev online!

2. Bakom kulisserna 

Både kunder och kollegor är ofta nyfikna på hur saker görs eller hur er organisation fungerar. Dessutom görs det möjligt för dig sätta ett mänskligt ansikte på någon av dina aktiviteter.

3. I rampljuset

Sätt ansikte på vilka ni är som företag och vad ert varumärke står för genom att göra intervjuer med dina anställda. Visa vad de gör i din organisation och vilka de är som personer.

4. Oväntad eller uppfriskande användning av din produkt eller tjänst

Används din produkt på ett oväntat sätt? Människor älskar överraskande historier, och en intressant bild är extra delbar.

5. Din syn på branschnyheter

Förmodligen har din bransch redan några kända källor som uppdaterar om vad som händer. Men din syn och reaktion på vad som händer är så mycket mer relevant och spännande för din publik.

nyhetsbrev inspiration

6. Resultat och tack från VD

Det talar för sig själv; det är alltid hjärtevärmande att få beröm eller ett erkännande.

7. Topp 10 resurser

Gör en lista över värdefulla resurser av något slag som är viktiga och relevanta för din publik. Topp 10-listor är alltid roliga och kan vara till hjälp.

8. Vanliga frågor eller brev till redaktören

Vanliga frågor och särskilt brev till redaktören är tekniker som traditionellt används av tidningar. Brev och frågor kan publiceras tillsammans med svar, det ger intressant läsning som också kan locka till engagemang. 

9. Låt experterna berätta

Troligtvis har du några riktiga ämnesexperter – använd dem och låt dem förklara ett svårt ämne eller en ny trend eller innovation.

10. Välkommen till företaget

Välkomna nyanställda och presentera dem för resten av din personal med en kort profil och intervju.

nyhetsbrev inspiration11. Händelserapportering

Om du varit på ett evenemang, var noga med att rapportera om din närvaro där och berätta om trender och nyheter.

12. Inbjudan

Bjuder ni in till utbildning, seminarium eller fest? Använd nyhetsbrevet för att sprida inbjudan och få på det sättet fler deltagare.

13. Humor

Använd humor och personliga berättelser eller kuriosa för att sticka ut från mängden med ditt nyhetsbrev. Alla mår vi bra av att få skratta och ta del av något överraskande.

 

 

Lär dig mer!

Prenumerera gärna på vårt nyhetsbrev, fullmatat med kunskap och tomt på sälj. Kommer ca en gång i månaden. Vi använder endast din e-postadress för att skicka vårt nyhetsbrev ingenting annat.
Lämna följande fält tomt

Prova Paloma gratis!

Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.

"Det är mycket lätt att förstå sig på. Speciellt funktionen med drag & drop som är väldigt intuitiv. Dessutom är bildhanteringen smidig, eftersom man slipper klippa och beskära innan man hanterar det i editorn. Vi har inte haft många supportärenden med verktyget, men när det har hänt så har vi fått bra service och uppbackning av Palomas personal, avslutar Maria Sehlström."
Maria Sehlström
The Absolut Company
Maria Sehlström, The Absolut Company

Läsvärt från bloggen

E-postmarknadsföring en kostnadseffektiv kanal

Effektiv e-postmarknadsföring – så fungerar det

Här får du överblick och insikt i effektiv e-postmarknadsföring. Vilka är fördelarna med denna marknadsföringskanal, vad kan det generera, och vilka utsikter finns egentligen för att nå fram? Hur bör du gå tillväga när du ska producera e-postutskick och nyhetsbrev, och hur kan automatisering ge nöjda kunder? Vi presenterar också i korthet Palomas verktyg. Du [...]
Hur gör man en marknadsundersökning

Hur gör man en marknadsundersökning?

Det låter kanske enkelt, med en marknadsundersökning men det första steget är alltid att precisera syftet med marknadsundersökningen. Vad vill jag veta och varför? Vilken metod är bäst att använda på just min målgrupp och frågeställning? Hur hanterar jag sedan information på rätt sätt? Hur utnyttjar jag resultatet maximalt? Det är viktigt att precisera uppgiften […]

Kundlojalitet

Stärkt kundlojalitet med e-post, sms och marketing automation: 10 effektiva tips

Kundlojalitet är en avgörande faktor för varje framgångsrik affärsverksamhet. Att behålla befintliga kunder är ofta mer kostnadseffektivt än att ständigt leta efter nya. I dag har företag en mängd verktyg och kanaler till sitt förfogande för att bygga och stärka kundlojalitet. Kundlojalitet går långt bortom en enkel transaktion; det är en relation som bygger på […]