Paloma
– verktyget för att skapa seminarier, föreläsningar och seminarieverksamhet

Prova Paloma gratis!
Du förbinder dig inte till någonting. Inga kortuppgifter behövs. Endast två steg för att skapa kontot. Det är allt, mycket nöje!
Mailutskick

Paloma verktyg för mailutskick och nyhetsbrevsverktyg

Det lättanvända och smidiga programmet för dig som har mailutskick i din marknadsföringsstrategi. Du skapar enkelt och utan krångel utskick till kunder som får dem att öppna, läsa och agera på dina mailutskick. I det flexibla verktyget väljer du själv om du vill använda våra färdigdesignade mallar med olika teman, eller om du vill skapa dina egna mallar.

Paloma är fyllt med smarta funktioner för mailutskick:

– Färdiga mallar

– Filtrering och segmentering

– Möjlighet till flera användare

– A/B-test av ämnesraden

– Automatisk mobilanpassnig

– Tidsinställda utskick och mycket, mycket mer.

Till detta har vi en supportnöjdhet på 97 procent, upp till 100 gratis mailutskick per månad och kostnadsfri tillgång till våra designade mallar för snygga mailutskick. Allt det här och mycket mer ingår. Dina brev kommer att se bra ut i alla mobila enheter. Det har vi inbyggt stöd för.

Vi har arbetat mycket med användbarhet för att verktyget ska vara så enkelt och intuitivt som möjligt att arbeta med. Du kan ha ditt första e-postutskick gjort på ca 10 minuter.

Koppla på Magnet, vårt verktyg för event och gästanmälningar, och du har en helhetslösning.

Välkommen till Paloma, starta ditt gratiskonto och kom igång i dag!

Innan du gör ett mailutskick via mail – tänk på det här

Börjar man använda e-postmarknadsföring med att göra massutskick kan man hamna i onödiga fallgropar. Företag och organisationer kan genom att agera aningslöst gå miste om de möjligheter som e-postmarknadsföring erbjuder. Läs detta innan du gör ett massutskick via mail och skapar ditt mail.

Att internetleverantörer blir bättre och bättre på att förhindra spam och illegala utskick till internetanvändare är förstås positivt. Tyvärr innebär det också att fler av dina utskick riskerar att klassas som spam. Därför vill vi att du från början ska ha med dig några viktiga råd kring hur du kan ge mottagaren kvalitet, så att dina utskick inte bara uppfattas som ett av otaliga irrelevanta massmail.

Följande misstag kan leda till att dina utskick får färre och färre mottagare:

Det är oklart vad prenumeranten anmäler sig till. Det är viktigt att du visar vad du kommer att kunna erbjuda din läsare. Vad har denne att vänta sig? Hur ofta kommer brevet? Genom att bygga upp en god relation till din prenumeranter har du bättre möjligheter att behålla dem.

Registreringen krävde ingen aktiv handling. Det är vanligt att man får kryssa i en ruta för nyhetsbrev när man har köpt en vara eller tjänst. Tyvärr skickar många företag sina nyhetsbrev till kunder som inte har bett om att få det. Detta leder ofta till klagomål och därefter lägre mottagarantal.

E-postutskicket är inte riktat. Många företag har tredjeparts-erbjudanden när man ska kryssa i sig för ett nyhetsbrev. Vi rekommenderar starkt att undvika detta, framförallt om erbjudandet inte har med din verksamhet att göra. Är det verkligen relevant att erbjuda nyhetsbrev om läppglans om det är möbler du säljer? Många skickar klagomål på sådana erbjudanden, vilket försämrar leveransbarheten. Det är helt enkelt dåligt för alla parter, och vi förbjuder sådana adresser i vårt verktyg för nyhetsbrev.

Avsändaren skickar mycket stora mängder. De domäner och ip-adresser som har störst problem brukar vara de som skickar mycket stora mängder. Det är viktigt att du som sändare vinnlägger dig om ett bättre innehåll ju större utskicket är. Det blir svårare att hålla en god kundrelation och ge den respons de förtjänar ju fler de är. Tänk inte: Nu ska jag köra ett massutskick med mail och hoppas på det bästa. Tänk: Vad kan jag ge min målgrupp för mervärde?

E-postmarknadsföring är som sagt en bransch i ständig förändring. Kanske följer du redan dessa ovanstående tips och undviker de dåliga exempel vi har presenterat här. Bra jobbat i så fall! Men vår rekommendation är också att inte bara luta sig tillbaka med detta, utan även fortsättningsvis hålla ögonen öppna för förändringar.

Håll dig uppdaterad här på paloma.se!