Paloma, för dig som söker ett enkelt program för mailutskick

Mailutskick med hjälp av ett enkelt program

Paloma verktyg för mailutskick är det lättanvända och smidiga programmet för dig som har mailutskick i din marknadsföringsstrategi. Med Paloma skapar du enkelt och utan krångel utskick till kunder som får dem att öppna, läsa och agera. I det flexibla verktyget väljer du själv om du vill använda våra färdigdesignade mallar med olika teman, eller om du vill skapa dina egna mallar.

Paloma är fyllt med smarta funktioner för mailutskick:

- Färdiga mallar

- Filtrering och segmentering

- Möjlighet till flera användare

- A/B-test av ämnesraden

- Automatisk mobilanpassnig

- Tidsinställda utskick och mycket, mycket mer.

Till detta har vi en supportnöjdhet på 97 procent, upp till 100 gratis mailutskick per månad och kostnadsfri tillgång till våra designade mallar för snygga mailutskick. Allt det här och mycket mer ingår. Dina brev kommer att se bra ut i alla mobila enheter. Det har vi inbyggt stöd för. 

Vi har arbetat mycket med användbarhet för att verktyget ska vara så enkelt och intuitivt som möjligt att arbeta med. Du kan ha ditt första e-postutskick gjort på ca 10 minuter.

Koppla på Magnet, vårt verktyg för event och gästanmälningar, och du har en helhetslösning.

Välkommen till Paloma, starta ditt gratiskonto och kom igång i dag!

Innan du gör ett mailutskick via mail – tänk på det här

Börjar man använda e-postmarknadsföring med att göra massutskick kan man hamna i onödiga fallgropar. Företag och organisationer kan genom att agera aningslöst gå miste om de möjligheter som e-postmarknadsföring. Läs detta innan du gör ett massutskick via mail.

Att internetleverantörer blir bättre och bättre på att förhindra spam och illegala utskick till internetanvändare är förstås positivt. Tyvärr innebär det också att fler av dina utskick riskerar att klassas som spam. Därför vill vi att du från början ska ha med dig några viktiga råd kring hur du kan ge mottagaren kvalitet, så att dina utskick inte bara uppfattas som ett av otaliga irrelevanta massmail.

Följande misstag kan leda till att dina utskick får färre och färre mottagare:

Det är oklart vad prenumeranten anmäler sig till. Det är viktigt att du visar vad du kommer att kunna erbjuda din läsare. Vad har denne att vänta sig? Hur ofta kommer brevet? Genom att bygga upp en god relation till din prenumeranter har du bättre möjligheter att behålla dem.

Registreringen krävde ingen aktiv handling. Det är vanligt att man får kryssa i en ruta för nyhetsbrev när man har köpt en vara eller tjänst. Tyvärr skickar många företag sina nyhetsbrev till kunder som inte har bett om att få det. Detta leder ofta till klagomål och därefter lägre mottagarantal.

E-postutskicket är inte riktat. Många företag har tredjeparts-erbjudanden när man ska kryssa i sig för ett nyhetsbrev. Vi rekommenderar starkt att undvika detta, framförallt om erbjudandet inte har med din verksamhet att göra. Är det verkligen relevant att erbjuda nyhetsbrev om läppglans om det är möbler du säljer? Många skickar klagomål på sådana erbjudanden, vilket försämrar leveransbarheten. Det är helt enkelt dåligt för alla parter, och vi förbjuder sådana adresser i vårt verktyg för nyhetsbrev.

Avsändaren skickar mycket stora mängder. De domäner och ip-adresser som har störst problem brukar vara de som skickar mycket stora mängder. Det är viktigt att du som sändare vinnlägger dig om ett bättre innehåll ju större utskicket är. Det blir svårare att hålla en god kundrelation och ge den respons de förtjänar ju fler de är. Tänk inte: Nu ska jag köra ett massutskick med mail och hoppas på det bästa. Tänk: Vad kan jag ge min målgrupp för mervärde?

E-postmarknadsföring är som sagt en bransch i ständig förändring. Kanske följer du redan dessa ovanstående tips och undviker de dåliga exempel vi har presenterat här. Bra jobbat i så fall! Men vår rekommendation är också att inte bara luta sig tillbaka med detta, utan även fortsättningsvis hålla ögonen öppna för förändringar.

Håll dig uppdaterad här på paloma.se!

Prova kostnadsfritt

✔ Skicka 100 utskick/månad kostnadsfritt!

✔ 97% supportnöjdhet!

✔ Snygga mallar ingår!

STARTA GRATISKONTO NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Enkelt verktyg för nyhetsbrev & e-post

Nyhetsbrev verktyg

Det är enkelt att använda verktyget Paloma för att skapa snyggt designade nyhetsbrev. Till din tjänst har du dessutom smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. I och med att både dagens och framtidens kunder lever sina liv online är e-postmarknadsföring och e-post både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. E-postmarknadsföring har i många olika undersökningar visat sig ha bäst ROI (Return On Investment) av alla kanaler, inklusive olika sociala medier.

Det behöver inte vara krångligt att använda ett verktyg för e-post. Vi har jobbat hårt med användbarhet och gränssnitt för att Paloma nyhetsbrevverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att förstå och använda som möjligt.

Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår drag-and drop-editor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med att skapa och skicka ditt nyhetsbrev.

Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet från Paloma som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också fånga in feedback direkt i mejlutskicket via snabbenkät.

Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!


Epost marknadsföring

Gratis mallar till nyhetsbrev & gott om tips

Genom att använda en mall för ditt nyhetsbrev så kan du hålla kommunikationen konsekvent och genomtänkt . Det underlättar också det kontinuerliga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istället för att skapa nya mallar för varje utskick. Till ditt förfogande har du gäng färdiga snygga nyhetsbrevmallar som du kan börja använda direkt. Du har tillgång till ett arkiv både för dina mallar och dina filer, som bilder, dokument och pdf:er.

På vår sajt, i bloggen och via vårt nyhetsbrev finner du gott om tips kring digitala nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.

Skicka nyhetsbrev

Skapa & skicka nyhetsbrev snabbt & enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Paloma hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html.

 

✔️ Designa, skicka och följ upp med statistik

✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp

✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera

✔️ Tillämpa marketing automation med triggermejl och automatiska utskick.

 

✔️ Smidig och effektiv drag-and-drop-editor

✔️ Enkel administrering av dina kontakter

✔️ Smart uppföljning

✔️ Stöd för flera redaktörer och/eller konton.

 Skapa nyhetsbrev

Ett uppskattat verktyg för marknadsföring via nyhetsbrev & e-post

Om du vill utveckla företagets marknadsföring via nyhetsbrev och e-post är Paloma perfekt för dig. Du får tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om verktyget, och fri support.

9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet.
100 % av våra anställda rekommenderar Paloma som arbetsplats. Mer från våra kunder.