verktyg för nyhetsbrev och mailutskick

Paloma – Verktyg för nyhetsbrev och mailutskick

Det lättanvända och smidiga programmet för dig som har mailutskick i din marknadsföringsstrategi. Du skapar enkelt och utan krångel utskick till kunder som får dem att öppna, läsa och agera på dina mailutskick. I det flexibla verktyget väljer du själv om du vill använda våra färdigdesignade mallar med olika teman, eller om du vill skapa dina egna mallar.

Paloma är fyllt med smarta funktioner för mailutskick:

– Färdiga mallar
– Filtrering och segmentering
– Möjlighet till flera användare
– A/B-test av ämnesraden
– Automatisk mobilanpassnig
– Tidsinställda utskick och mycket, mycket mer.

Till detta har vi en supportnöjdhet på 97 procent, upp till 100 gratis mailutskick per månad och kostnadsfri tillgång till våra designade mallar för snygga mailutskick. Allt det här och mycket mer ingår. Dina brev kommer att se bra ut i alla mobila enheter. Det har vi inbyggt stöd för.

Vi har arbetat mycket med användbarhet för att verktyget ska vara så enkelt och intuitivt som möjligt att arbeta med. Du kan ha ditt första mailutskick gjort på ca 10 minuter.

Koppla på Magnet, vårt verktyg för event och gästanmälningar, och du har en helhetslösning.

Välkommen till Paloma, starta ditt gratiskonto och kom igång i dag!

Innan du gör ett mailutskick eller använder ett verktyg för nyhetsbrev

– 20 tips för framgång

Börjar man använda e-postmarknadsföring med att göra mailutskick kan man hamna i onödiga fallgropar. Företag och organisationer kan genom att agera aningslöst gå miste om de möjligheter som e-postmarknadsföring erbjuder. Läs detta innan du gör ett massutskick via mail och skapar ditt mail.

Här är 20 tips för best practice när det gäller mailutskick:

  1. Tydlig ämnesrad
    Använd en kort och slagkraftig ämnesrad som direkt fångar mottagarens intresse.
  1. Anpassa innehållet
    Segmentera din lista och anpassa innehållet för olika målgrupper.
  1. Responsiv design
    Se till att ditt e-postmeddelande ser bra ut på alla enheter, inklusive mobiltelefoner och surfplattor.
  1. Personliga tilltal
    Använd mottagarens namn eller andra personliga uppgifter för att skapa en mer personlig känsla.
  1. Tydlig avsändare
    Använd ett igenkännligt avsändarnamn och e-postadress för att öka öppningsfrekvensen.
  1. Använd en CTA (Call-to-Action)
    Uppmuntra mottagaren till en specifik handling, t.ex. ”Läs mer” eller ”Köp nu”.
  1. Undvik för många bilder i ditt mailutskick
    För många bilder kan göra att meddelandet markerar som skräppost. Balansera text med bilder.
  1. A/B-testning
    Testa olika ämnesrader eller innehåll för att se vilken version som presterar bäst.
  1. Automatisering
    Använd marketing automation för att skicka ut e-post baserat på mottagarens beteende.
  1. Överbelasta inte mottagaren
    Undvik att skicka för många e-postmeddelanden till samma mottagare på kort tid.
  1. Tydliga avregistreringslänkar
    Gör det lätt för mottagaren att avsluta sin prenumeration om de så önskar.
  1. Använd sociala medielänkar
    Inkludera länkar till dina sociala medieprofiler för att uppmuntra vidare interaktion.
  1. Uppdatera din e-postlista
    Rensa regelbundet din lista från inaktiva prenumeranter i dina mailutskick.
  1. Ge värde
    Tillhandahåll värdefullt innehåll som mottagaren finner relevant och intressant.
  1. Uppmuntra delning
    Inkludera knappar eller länkar som uppmuntrar mottagare att dela ditt innehåll med andra.
  1. Respektera integriteten
    Följ GDPR och andra dataskyddslagar. Be om samtycke innan du skickar e-post.
  1. Använd analyser
    Följ upp och mät hur dina e-postkampanjer presterar för att ständigt förbättra.
  1. Berätta en historia
    Använd berättande som ett verktyg för att engagera och hålla mottagarens uppmärksamhet.
  1. Optimering av skicktid
    Försök skicka e-post när din målgrupp är mest benägen att läsa den, baserat på tidigare engagemangsdata.
  1. Ge feedback-möjligheter
    Uppmuntra mottagare att ge feedback på dina e-postutskick, så att du kan fortsätta förbättra.

Dessa tips bör hjälpa dig att optimera dina mailutskick för bättre engagemang och resultat.

E-postmarknadsföring är som sagt en bransch i ständig förändring. Kanske följer du redan dessa ovanstående tips och undviker de dåliga exempel vi har presenterat här. Bra jobbat i så fall! Men vår rekommendation är också att inte bara luta sig tillbaka med detta, utan även fortsättningsvis hålla ögonen öppna för förändringar.

Håll dig uppdaterad här på paloma.se!

nyhetsbrevsverktyg

Kontakta mig!

Jag vill veta mer om er plattform för nyhetsbrev och marketing automation.
Namn måste anges
Lämna följande fält tomt
En giltig e-postadress måste anges
Telefonnummer måste anges med minst 5 siffor och inga bokstäver
Meddelande måste anges med minst 10 tecken
  • {{ errorLine }}
{{ slotProps.errorMessage }}