Triggermejl

Vad är ett triggermejl?

Ett triggermejl är ett mejl eller en kedja av flera mejl som utlöses av en händelse. Man skulle kunna säga att du får en automatisk marknadsföringsrobot som arbetar dygnet runt för dig. Du spar tid och ökar försäljningen, skapligt bra va? Här följer några exempel på hur du kan använda triggermejl:

1. Skicka speciellt riktade budskap till dem som har påbörjat ett köp, men som av någon anledning har avbrutit det. Ett exempel kan vara att skicka ut ett specialerbjudande på just den produkt som besökaren avbröt köpet av. Till exempel ”Just nu har vi rabatt på produkten XX om du handlar före (datum)”

2. Skicka automatiskt en serie med brev till den som laddat ner en katalog från er hemsida. Serien skulle kunna se ut så här: 

a. Tack för att du laddat ner vår katalog. Vill du ha mer hjälp kan du alltid kontakta: xx 

b. Här kommer lite skötseltips för våra produkter och vi delar också med oss av vår kunskap kring xx. 

c. Hoppas du tycker att våra produkter verkar bra i katalogen. Nu har vi ett riktigt bra erbjudande till dig. Nämligen produkten xx till priset xx.

3. Bokningsbekräftelse på anmälan till event. Någon dag före eventet skickar man vägbeskrivning och andra bra saker att komma ihåg. Kanske en väderprognos. Samma dag som eventet skickar man en påminnelse.

4. Sänd en enkät automatiskt till dem som kommit till ditt event, där du får en utvärdering och kan se vad som ska korrigeras till nästa gång.

5. Ett automatiskt ”grattis på födelsedagen”.

6. Vilken vecka man är i graviditeten och vad som händer då (och tips på vad man behöver köpa).

7. Ett tack för att man kontaktat er.

Kontakta vår support om du vill ha hjälp och en introduktion av hur du använder triggermejl i vårt verktyg för nyhetsbrev

Lär dig mer!

Prenumerera gärna på vårt nyhetsbrev, fullmatat med kunskap och tomt på sälj. Kommer ca en gång i månaden. Vi använder endast din e-postadress för att skicka vårt nyhetsbrev ingenting annat.
Lämna följande fält tomt

Prova Paloma gratis!

Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.

Skedvi Bröd
"Hjälpen är alltid nära till hands hos dem, de gånger jag själv kör fast eller har frågor. De kommer med inspiration och matnyttiga tips, och är läsvärda både vad gäller innehåll och tekniska lösningar till våra egna nyhetsbrev."
Maria Adeström-Jonsson
Skedvi Bröd
Maria Adeström-Jonsson, Skedvi Bröd

Läsvärt från bloggen

Kundlojalitet

Stärkt kundlojalitet med e-post, SMS och Marketing automation: 10 effektiva tips

Kundlojalitet är en avgörande faktor för varje framgångsrik affärsverksamhet. Att behålla befintliga kunder är ofta mer kostnadseffektivt än att ständigt leta efter nya. I dagens digitala era har företag en mängd verktyg och kanaler till sitt förfogande för att bygga och stärka kundlojalitet. Kundlojalitet går långt bortom en enkel transaktion; det är en relation som […]

Massutskick

Massutskick och nyhetsbrev

Paloma är det optimala verktyget för dig som vill skicka massutskick och nyhetsbrev som en del av din marknadsföringsstrategi. Med denna användarvänliga programvara kan du smidigt och problemfritt skapa och skicka utskick till din målgrupp, som inte bara öppnar, läser utan också agerar på dina meddelanden. I detta flexibla verktyg kan du välja att använda […]

Call to action Nyhetsbrev

Call to action: checklista för CTA i nyhetsbrev!

Sätten att uppmuntra, engagera och inspirera via e-kommunikation är otaliga. Bilder, text, rubriker, erbjudande, listor och länkar kan hjälpa dig att få din kampanj variationsrik och spännande. Men att få dina läsare att öppna ditt nyhetsbrev är bara en halv seger. Nästa steg är att inspirera till handling. Call to Action eller CTA är en term inom marknadsföring. […]