2019
2018
2017
2016
2015
2014
20 dec 2017

8 nyårslöften för dina nyhetsbrev

Det annalkande nya året är perfekt tid att reflektera över ditt företags nyhetsbrevsverktyg och att göra planer för ett bättre år framåt. Efter den fullspäckade julhelgen och välförtjänt ledighet finns det utrymme för att implementera dina strategier och planer.

Oavsett om du är mitt uppe i att byta till ett nytt nyhetsbrevsverktyg eller förnya ditt gamla så finns det alltid utrymme för förbättring. Vi har här satt ihop en lista över tips på hur du står som vinnare av nyhetsbrevssatsningen i år.

  1. Tillämpa automation. Det är värt tid och ansträngning att bygga nyhetsbrevsmallar som hjälper till att lyfta ditt varumärke under hela året. Det tar inte lång tid och när du har dina nyhetsbrevsmallar på plats så kan du automatisera nyhetsbreven som går ut under hela året. Om du inte redan automatiserar dina nyhetsbrev är det värt att skapa en plan för dina automatiserade utskick som hjälper dig att stödja dina insatser under hela året.

 

  1. Ställ in trigger e-mail. Oavsett om det är ett välkomstmail, en födelsedagshälsning eller en övergiven kundvagn, är trigger e-mail ett bra sätt att öka engagemanget med kunderna. Ett välkomstmail hjälper till att bygga upp kundernas förväntningar och engagera dem i det ögonblick de är mest kopplade till ditt varumärke, nyhetsbrevsregistreringen. Ett mail för att påminna om en övergiven kundvagn får kunden att slutföra ett köp och med en födelsedaghälsning belönas kunder för sin lojalitet med en speciell hälsning eller ett erbjudande. Alla dessa gånger är naturliga stunder för att kommunicera med kunder och öka kommunikationens relevans. Enligt Epsilon har trigger e-mails 152 procent högre klickfrekvens än traditionella nyhetsbrev.

 

  1. Lägg till sociala medier-knappar till dina nyhetsbrev. Om du har en kunds e-postadress har du möjlighet att utöka det förhållandet till sociala medier. Om du inte redan gör det, låt 2018 vara det år som du lägger till sociala medier-knappar till dina nyhetsbrevsmallar. Det är inte svårt att genomföra och kommer att underlätta för kunder att engagera sig på sociala medier. Detta hjälper dig på två sätt. För det första, om kunden använder sociala medier mer än e-post, kommer du att kunna uppmärksamma dem var de än är. För det andra, om en kund talar om dig i sociala medier, så lyssnar deras vänner. Använd detta som en möjlighet att lyfta kommunikationen till nya höjder.

 

  1. Börja split-testa ämnesrader. Ämnesaden är läsarens första punkt i samverkan med ditt varumärke i inkorgen. En ämnesrad som sticker ut är mer benägna att öppnas. För att kunna konkurrera med alla de företag som försöker få din kunds uppmärksamhet i inkorgen lönar det sig att testa ämnesrader med en testgrupp och skicka vinnaren till resten av listan. Om du inte redan testar ämnesrader, låt 2018 vara året för A / B-testning.

 

  1. Använd filter för dina bilder. I Instagram-eran är bilden allt. Om du bara släppt ett slumpaktigt foto i dina nyhetsbrev och trycker på skicka, kan 2018 vara året att verkligen överväga ditt visuella budskap. Testa inramning, layout och filter för att hjälpa dig att leverera visuellt rika budskap till dina kunder.

 

  1. Bygg upp din e-postlista. E-postmarknadsföring är den mest effektiva digitalmarknadsföringskanalen och det finns inget bättre sätt att öka effektiviteten än att bygga din e-postlista. Det finns ett antal sätt att öka din e-postlista, till exempel göra nyhetsbrevsregistrering enklare på din webbplats, köra sociala medier, samla in e-postadresser personligen, inom appar och löpande partnerkampanjer. Oavsett vilken strategi du har, förbinder dig att öka din lista i det nya året.

 

  1. Segmentera dina nyhetsbrev. Det är inte det mest effektiva sättet att nå ut till dina kunder genom att skicka ett massmeddelande till hela din lista. Använd dina data för att segmentera dina nyhetsbrev så att budskapet är mer riktat. Riktade budskap är mer relevanta och mer relevant marknadsföring leder till högre ROI.

 

  1. Rensa din lista. I sann GDPR-anda är det god idé att rensa i gamla e-postlistor. Om din e-postlista är full med gamla e-postadresser eller e-postadresser till personer som har avregistrerat sig från dina nyhetsbrev, är chansen stor att du kommer att hamna i spammappen. Se till att din lista är ren och att du bara skickar meddelanden till riktiga människor som faktiskt vill ta emot nyhetsbrev från dig. Om du inte gör det kommer du att sakna möjligheterna att ansluta till personer som ser fram emot att höra från dig.
SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Enkelt verktyg för nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Det är enkelt att använda verktyget Paloma för att skapa snyggt designade nyhetsbrev. Till din tjänst har du dessutom smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. I och med att både dagens och framtidens kunder lever sina liv online är e-postmarknadsföring och mejlutskick både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. E-postmarknadsföring har i många olika undersökningar visat sig ha bäst ROI (Return On Investment) av alla kanaler, inklusive olika sociala medier.

Det behöver inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och gränssnitt för att Paloma nyhetsbrevverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att förstå och använda som möjligt.

Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår drag-and drop-editor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med att skapa och skicka ditt nyhetsbrev.

Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet från Paloma som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också fånga in feedback direkt i mejlutskicket via snabbenkät.

Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Gratis mallar till nyhetsbrev & gott om tips

Genom att använda en mall för ditt nyhetsbrev så kan du hålla kommunikationen konsekvent och genomtänkt . Det underlättar också det kontinuerliga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istället för att skapa nya mallar för varje utskick. Till ditt förfogande har du gäng färdiga snygga nyhetsbrevmallar som du kan börja använda direkt. Du har tillgång till ett arkiv både för dina mallar och dina filer, som bilder, dokument och pdf:er.

På vår sajt, i bloggen och via vårt nyhetsbrev finner du gott om tips kring digitala nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.

Skapa & skicka nyhetsbrev snabbt & enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Paloma hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html.

 

✔️ Designa, skicka och följ upp med statistik

✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp

✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera

✔️ Tillämpa marketing automation med triggermejl och automatiska utskick.

 

✔️ Smidig och effektiv drag-and-drop-editor

✔️ Enkel administrering av dina kontakter

✔️ Smart uppföljning

✔️ Stöd för flera redaktörer och/eller konton.

 

Ett uppskattat verktyg för marknadsföring via nyhetsbrev & e-post

Om du vill utveckla företagets marknadsföring via nyhetsbrev och e-post är Paloma perfekt för dig. Du får tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om verktyget, och fri support.

9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet.
100 % av våra anställda rekommenderar Paloma som arbetsplats. Mer från våra kunder.