2018
2017
2016
2015
2014
20 dec 2017

8 nyårslöften för dina nyhetsbrev

Det annalkande nya året är perfekt tid att reflektera över ditt företags nyhetsbrevsverktyg och att göra planer för ett bättre år framåt. Efter den fullspäckade julhelgen och välförtjänt ledighet finns det utrymme för att implementera dina strategier och planer.

Oavsett om du är mitt uppe i att byta till ett nytt nyhetsbrevsverktyg eller förnya ditt gamla så finns det alltid utrymme för förbättring. Vi har här satt ihop en lista över tips på hur du står som vinnare av nyhetsbrevssatsningen i år.

  1. Tillämpa automation. Det är värt tid och ansträngning att bygga nyhetsbrevsmallar som hjälper till att lyfta ditt varumärke under hela året. Det tar inte lång tid och när du har dina nyhetsbrevsmallar på plats så kan du automatisera nyhetsbreven som går ut under hela året. Om du inte redan automatiserar dina nyhetsbrev är det värt att skapa en plan för dina automatiserade utskick som hjälper dig att stödja dina insatser under hela året.

 

  1. Ställ in trigger e-mail. Oavsett om det är ett välkomstmail, en födelsedagshälsning eller en övergiven kundvagn, är trigger e-mail ett bra sätt att öka engagemanget med kunderna. Ett välkomstmail hjälper till att bygga upp kundernas förväntningar och engagera dem i det ögonblick de är mest kopplade till ditt varumärke, nyhetsbrevsregistreringen. Ett mail för att påminna om en övergiven kundvagn får kunden att slutföra ett köp och med en födelsedaghälsning belönas kunder för sin lojalitet med en speciell hälsning eller ett erbjudande. Alla dessa gånger är naturliga stunder för att kommunicera med kunder och öka kommunikationens relevans. Enligt Epsilon har trigger e-mails 152 procent högre klickfrekvens än traditionella nyhetsbrev.

 

  1. Lägg till sociala medier-knappar till dina nyhetsbrev. Om du har en kunds e-postadress har du möjlighet att utöka det förhållandet till sociala medier. Om du inte redan gör det, låt 2018 vara det år som du lägger till sociala medier-knappar till dina nyhetsbrevsmallar. Det är inte svårt att genomföra och kommer att underlätta för kunder att engagera sig på sociala medier. Detta hjälper dig på två sätt. För det första, om kunden använder sociala medier mer än e-post, kommer du att kunna uppmärksamma dem var de än är. För det andra, om en kund talar om dig i sociala medier, så lyssnar deras vänner. Använd detta som en möjlighet att lyfta kommunikationen till nya höjder.

 

  1. Börja split-testa ämnesrader. Ämnesaden är läsarens första punkt i samverkan med ditt varumärke i inkorgen. En ämnesrad som sticker ut är mer benägna att öppnas. För att kunna konkurrera med alla de företag som försöker få din kunds uppmärksamhet i inkorgen lönar det sig att testa ämnesrader med en testgrupp och skicka vinnaren till resten av listan. Om du inte redan testar ämnesrader, låt 2018 vara året för A / B-testning.

 

  1. Använd filter för dina bilder. I Instagram-eran är bilden allt. Om du bara släppt ett slumpaktigt foto i dina nyhetsbrev och trycker på skicka, kan 2018 vara året att verkligen överväga ditt visuella budskap. Testa inramning, layout och filter för att hjälpa dig att leverera visuellt rika budskap till dina kunder.

 

  1. Bygg upp din e-postlista. E-postmarknadsföring är den mest effektiva digitalmarknadsföringskanalen och det finns inget bättre sätt att öka effektiviteten än att bygga din e-postlista. Det finns ett antal sätt att öka din e-postlista, till exempel göra nyhetsbrevsregistrering enklare på din webbplats, köra sociala medier, samla in e-postadresser personligen, inom appar och löpande partnerkampanjer. Oavsett vilken strategi du har, förbinder dig att öka din lista i det nya året.

 

  1. Segmentera dina nyhetsbrev. Det är inte det mest effektiva sättet att nå ut till dina kunder genom att skicka ett massmeddelande till hela din lista. Använd dina data för att segmentera dina nyhetsbrev så att budskapet är mer riktat. Riktade budskap är mer relevanta och mer relevant marknadsföring leder till högre ROI.

 

  1. Rensa din lista. I sann GDPR-anda är det god idé att rensa i gamla e-postlistor. Om din e-postlista är full med gamla e-postadresser eller e-postadresser till personer som har avregistrerat sig från dina nyhetsbrev, är chansen stor att du kommer att hamna i spammappen. Se till att din lista är ren och att du bara skickar meddelanden till riktiga människor som faktiskt vill ta emot nyhetsbrev från dig. Om du inte gör det kommer du att sakna möjligheterna att ansluta till personer som ser fram emot att höra från dig.

Få vårt nyhetsbrev

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt