2019
2018
2017
2016
2015
2014
08 okt 2015

10 tips för att ta ditt nyhetsbrev till nästa steg

Strategi

  1. Uppmana till dialog – var tydlig med att du gärna vill interagera med mottagaren. Hänvisa till kontaktvägar där personen kan lämna sina synpunkter.

  2. Ha alltid ett relevant innehåll – ge mottagaren det innehåll han eller hon förväntar sig. Pratar du om något annat är risken för avregistrering stor.

  3. Låt mottagaren dela med andra – inkludera möjlighet att förmedla budskapet i sociala medier ditt utskick. Och se till att ha ett viralt (unikt och intresseväckande) budskap som gör att mottagaren, utan incitament, vill dela med sig till sin bekantskapskrets.

  4. Analysera tidigare utskick – hur många klick får du inom ett specifikt ämne? Genererar detta område många klick är det förmodligen detta du bör fokusera på i framtida utskick.

  5. Använd dig av produktens/tjänstens livscykel – påminn om specifika egenskaper under årstider, regelbunden service, uppdateringar, tillbehör eller liknande.

  6. Skicka till dem som vill ha – var uppmärksam på vilken typ av e-post mottagaren vill ha. Var försiktig med utskick till personer som i andra sammanhang gett ditt företag sin e-postadress.

  7. Skicka ett välkomstutskick – passa på att tacka för personens registrering till dina utskick genom ett första välkomstbrev. Fråga gärna om personliga data som gör det möjligt för mer individuella budskap.

  8. Avsändaren är företaget – en rekommendation är att utskickets avsändare är företaget, inte en anställds namn. Mottagaren kanske inte känner igen namnet och uppfattar det som skräppost. Och vad händer om din avsändare slutar på ditt företag?

  9. Testa innehållet - det är bra att alltid testa innehållet på en testgrupp. Detta gäller särskilt om du vill göra en förändring i innehåll eller design.

  10. Regelbundenhet i utskicken – har du erbjudanden som regelbundet återkommer, kan det vara en bra idé att välja en specifik tid för dina utskick. Varje torsdag efter lunch som ett exempel.

    Läs mer om vårt verktyg för nyhetsbrev

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Enkelt verktyg för nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Det är enkelt att använda verktyget Paloma för att skapa snyggt designade nyhetsbrev. Till din tjänst har du dessutom smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. I och med att både dagens och framtidens kunder lever sina liv online är e-postmarknadsföring och mejlutskick både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. E-postmarknadsföring har i många olika undersökningar visat sig ha bäst ROI (Return On Investment) av alla kanaler, inklusive olika sociala medier.

Det behöver inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och gränssnitt för att Paloma nyhetsbrevverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att förstå och använda som möjligt.

Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår drag-and drop-editor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med att skapa och skicka ditt nyhetsbrev.

Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet från Paloma som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också fånga in feedback direkt i mejlutskicket via snabbenkät.

Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Gratis mallar till nyhetsbrev & gott om tips

Genom att använda en mall för ditt nyhetsbrev så kan du hålla kommunikationen konsekvent och genomtänkt . Det underlättar också det kontinuerliga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istället för att skapa nya mallar för varje utskick. Till ditt förfogande har du gäng färdiga snygga nyhetsbrevmallar som du kan börja använda direkt. Du har tillgång till ett arkiv både för dina mallar och dina filer, som bilder, dokument och pdf:er.

På vår sajt, i bloggen och via vårt nyhetsbrev finner du gott om tips kring digitala nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.

Skapa & skicka nyhetsbrev snabbt & enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Paloma hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html.

 

✔️ Designa, skicka och följ upp med statistik

✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp

✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera

✔️ Tillämpa marketing automation med triggermejl och automatiska utskick.

 

✔️ Smidig och effektiv drag-and-drop-editor

✔️ Enkel administrering av dina kontakter

✔️ Smart uppföljning

✔️ Stöd för flera redaktörer och/eller konton.

 

Ett uppskattat verktyg för marknadsföring via nyhetsbrev & e-post

Om du vill utveckla företagets marknadsföring via nyhetsbrev och e-post är Paloma perfekt för dig. Du får tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om verktyget, och fri support.

9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet.
100 % av våra anställda rekommenderar Paloma som arbetsplats. Mer från våra kunder.