2019
2018
2017
2016
2015
2014
23 apr 2015

Maximera ditt nyhetsbrev

Del 3

Tidigare har vi gett dig inspiration och kunskap om hur man tar sig igenom nålsögat, i dag får du de senaste trenderna som kan lyfta ditt nyhetsbrev ännu en nivå.

 

Varje dag får de flesta av oss ett antal nyhetsbrev i våra mejlboxar, nyhetsbrev vi prenumererar på eller bara får oss tillskickade. Vad är det som gör att vi fastnar för vissa? Vad får oss att läsa, att interagera eller att reagera på något sätt?

 

Det finns inget facit på hur man lyckas med nyhetsbrev. Det kräver en analys av målgrupperna, att lyssna och reagera på deras respons och feedback. Samtidigt måste man leverera ett genomarbetat innehåll, en kreativ design och ett nytänk vad gäller teknik, interaktivitet och användbarhet.

 

I dag letar de flesta företag efter sätt att öka mervärdet och effekten av sin digitala kommunikation. Alla önskar en kommunikation och en dialog stark nog att locka mottagaren och skapa en relation.

 

För dig gäller det att utveckla ett sätt som passar din bransch, ditt företag och din specifika målgrupp.

1. Användargenererat innehåll

Rapporter visar att folks intresse för recensioner och värderingar ökar, vilket resulterar i en utveckling av användargenererat innehåll även i nyhetsbrev. Att kunna ge sitt omdöme, bidra med sina åsikter och sätta betyg på olika saker som till exempel produkter, tjänster och erbjudanden lockar till engagemang och läsning.

2. Ta hjälp med att sprida budskapet

Den traditionella tipsa-knappen har utvecklats och integreras i dag med sociala medier, till exempel communities och bloggar. Lojala och nöjda läsare kan bli dina bästa ambassadörer och sprider gärna ordet vidare om det kan göras på ett enkelt och roligt sätt. Tekniken och kanalerna finns, men det är kreativiteten som skapar möjligheterna.

3. Integrera webbnavigation

Även i de fall man har analyserat och anpassat innehållet efter mottagarnas önskemål, kan det finnas dem som inte lockas av det primära budskapet i nyhetsbrevet. De ska man snabbt och enkelt ge möjligheten att ta sig vidare genom att lägga in en menynavigering som i bästa fall speglar webbplatsens. På så sätt behåller man mottagaren genom att erbjuda dem mer relevant innehåll.

4. Tydlig och informativ sidfot

Det är viktigt att ha en tydlig sidfot som innehåller företagets kontaktuppgifter, enkel avregistrering och möjlighet att komma med kommentarer eller synpunkter. En tydlig sidfot minimerar risken för klagomål till företaget. Det finns företag som har utvecklat sidfoten till att även inkludera en genväg till sin kundtjänst för att mottagaren ska känna sig så omhändertagen som möjligt.

 

Marknadssituationen, mottagarnas preferenser och utskicksresultat är några punkter som ändras med tiden. Det är därför mycket viktigt att du som avsändare arbetar kontinuerligt med nyhetsbrevet så att innehållet, utskicket och uppföljningen är så optimerad som möjligt.

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Smarta funktioner för at skapa nyhetsbrev. Spar din tid och ökar effekten av din e-postmarknadsföring.

Postman gör att du snabbt kan skapa snyggt designade nyhetsbrev utan större ansträngning. Dessutom är verktyget fullproppat med smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår Drag and dropeditor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med ditt nyhetsbrev. Postman håller reda på avregistreringar, studsar och liknande. Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också få direkt feed-back direkt i nyhetsbrev med vår snabbenkätsfunktion. Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande och bra funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Att använda Nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. Både dagens och framtidens kunder lever sina liv online – e-postmarknadsföring och mailutskick är både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. Det behöver dessutom inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevsverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och vårt gränssnitt fr at vårt nyhetsbrevsverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att använda och enkelt att förstå som möjligt. Nyhetsbrev har i många olika undersökningar visats ha bäst ROI, Return On Investment, av alla kanaler inklusive olika sociala medier. Vi har ett gäng färdiga och snygga nyhetsbrevsmallar som du kan börja använda direkt. Det är alltså gratis nyhetsbrevsmallar och de är designade av professionella Art-directors. Du bör ha en mall för ditt nyhetsbrev så du kan hålla en konsekvent och genomtänkt policy. Det underlättar också detkontinuelriga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istälet för att skapa nya mallar för varje utskick. Vi har naturligtvis ett arkiv både för dina mallar och dina filer, såsom bilder, dokument och pdf:er tex.

Skapa och skicka nyhetsbrev snabbt och enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Postman hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html. Med Postman blir det enkelt att: 
✔️ Designa, skicka och följa upp med statistik. 
✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp.
✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera.
✔️ Triggermejl och automatiska utskick. 
✔️ Vi har en editor, drag and drop i världsklass. 
✔️ Enkelt att administrera dina kontakter.  
✔️ Smart enkel uppföljning. 
✔️ Stöd för flera redaktörer och eller konton, så kallat redaktörskonto.

 

97 % supportnöjdhet

Om du vill utveckla företagets nyhetsbrev och e-postmarknadsföring är Postman perfekt för dig. 9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet. Du får dessutom tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om nyhetsbrevsverktyget om du föredrar att lära dig själv. 100 % av våra anställda rekommenderar oss som arbetsplats. Ditt samarbete med oss blir både belönande och uppskattat.