Logo
  • Priser
  • Om
  • Produkten
    • icon
      Nyhetsbrev

      Här får du en introduktion till verktyget Paloma Nyhetsbrev.

    • icon
      FAQ

      Här svarar vi på de vanligaste frågorna om verktygen på Palomas plattform.

    • icon
      Referenser

      Här hittar du några av Palomas många nöjda användare.

    • Börja skapa ditt nyhetsbrev nu!

      Skicka 100 utskick/månad kostnadsfritt, 97 % supportnöjdhet och snygga mallar ingår!

      STARTA GRATISKONTO NU!
    • Nyhetsbrev
    • FAQ
    • Referenser
  • Blogg
  • GDPR
  • Skapa konto
  • Bli partner
  • Kontakt
  • lock-icon Logga in
2020
  • Så kan du använda Google Ads för att marknadsföra ditt nästa event
  • 14 skrivtips - så skriver du som ett proffs på webben och i nyhetsbrev
  • Att genomföra evenemang digitalt
  • Nå ut via nyhetsbrev i kristider – en snabbguide
  • 5 tips för kriskommunikation – I samtal med Johan Bergstad 
  • Växla upp kommunikationen med nyhetsbrev & e-postutskick
  • Varför & hur ska jag få fler prenumeranter till mitt nyhetsbrev?
2019
  • 8 tips för en inbjudande inbjudan till ditt event
  • Checklistan är a och o för ett lyckat event
  • En lyckad enkätundersökning
  • E-postmarknadsföring med nyhetsbrev: bästa praxis
  • E-postmarknadsföring regerar när det gäller ROI
2018
  • Julknep: 6 idéer för julmarknadsföring i sista minuten
  • 6 orsaker till att kunder ignorerar dina mail – & vad du kan göra åt saken
  • Så skaffar & påverkar du kunder via e-post
  • 10 sätt att stärka kundlojaliteten med hjälp av e-postmarknadsföring
  • Därför är e-postmarknadsföring viktigt för små företag
  • Fördelarna med e-postmarknadsföring i form av nyhetsbrev
  • Så skapar du innehåll för e-postmarknadsföring
  • Effektiv design av nyhetsbrev för ditt företag
  • Hur ofta bör du skicka nyhetsbrev från företaget?
  • Bästa tillvägagångssätten för framgångsrika e-postkampanjer
  • Så förbättrar du öppnings- och svarsfrekvensen på dina nyhetsbrev
  • Hur man använder nyhetsbrev för att bygga en bra kundupplevelse
  • Så når du generation Y med hjälp av e-post
  • 6 problem med ämnesraden som kan undvikas
  • 7 misstag att undvika när du skickar dina brev
  • Varför A/B-testning är viktigt för ditt nyhetsbrev och hur du gör
  • Trender för nyhetsbrev 2018
2017
  • 8 nyårslöften för dina nyhetsbrev
  • 6 sista minuten-tips för dina e-postutskick inför julledigheten
  • Black Friday den 24 november - Startskott för årets julhandel
  • 6 viktiga “kom ihåg” när du planerar ditt nyhetsbrev inför julen
  • Sju sätt att utöka din e-postlista på
  • Topp 10 – Strategier för lyckad e-postmarknadsföring!
  • Köpta e-mailadresser – en fälla!
  • Tips på hur du utökar din e-postlista
  • Storytelling – berättelsens kraft
  • Vår strategi för en maxad e-postlista
  • Låg öppningsgrad? Fördubbla konverteringen i ditt nyhetsbrev med vår fem stegs-guide!
2016
  • E-postmarknadsföring och sociala medier – varför du behöver båda
  • Skaffa fler e-postadresser med hjälp av YouTube!
  • Stick ut i julruschen!
  • Content marketing – få nyhetsbrevet att nå fram!
  • Call to action, checklista!
  • Nyttja Facebook Lead Ads för att samla e‑postadresser
  • Fem mätetal som visar effekten av ditt nyhetsbrev och e-postmarknadsföring
  • Därför fungerar e-postmarknadsföring
  • Skapa den perfekta ämnesraden till ditt nyhetsbrev
  • Boosta eventet med digitala nyhetsbrevsutskick
  • Undvik nybörjarmisstagen i ditt nyhetsbrev
  • 10 nyhetsbrevtips för nybörjare!
  • Bilder i din marknadsföring – 6 tips!
  • Få koll på SEO – 6 nybörjartips!
  • Så bör du koordinera ditt välkomstbrev med din välkomstsida
  • Tips för dig som är ny på nyhetsbrev
  • Strategisk planering av tiden för ditt utskick
  • Optimera ditt nyhetsbrev för en bättre effekt
  • Så här mäter du effekterna av ditt nyhetsbrev
  • FAQ om nyhetsbrev via e-post
  • 10 proffstips för e-postmarknadsförare
  • Öka försäljningen i din e-handel med nyhetsbrev
  • Storytelling – effektivisera ditt nyhetsbrev med berättelser!
  • Fem tips för ökad försäljning med nyhetsbrev
2015
  • Tio tips för effektivare nyhetsbrev
  • Konsten att skriva nyhetsbrev
  • Leveransbarhet för nyhetsbrev
  • Etik, moral och lagstiftning kring nyhetsbrev
  • Jobba med adresslistan
  • Så fyller du nyhetsbrevet med innehåll
  • Utformning och design av nyhetsbrev
  • Varför ett nyhetsbrev? Vi visar fördelarna med nyhetsbrev
  • Så gör du en strategisk plan för ditt nyhetsbrev
  • Så gör du en strategisk plan för ditt nyhetsbrev
  • Så gör du en strategisk plan för ditt nyhetsbrev
  • 48 sätt att få din e-postlista att växa
  • 10 tips för att ta ditt nyhetsbrev till nästa steg
  • 10 tips för bästa utformning av ditt nyhetsbrev!
  • Engagerade läsare ger lyckad e-postmarknadsföring
  • Nyhetsbrev står sig i konkurrensen
  • Fyra tips för mobilanpassning av nyhetsbrev
  • Nyhetsbrevet blir mobilt – undvik designmissarna
  • Cookies och juridiken
  • Välj rätt strategi för din e-postmarknadsföring
  • Ämnesraden avgör din framgång
  • Ämnesraden avgör din framgång
  • Ämnesraden avgör din framgång
  • 5 tips som ökar dina framgångar som e-postmarknadsförare
  • Att skriva digitala nyhetsbrev
  • Att skriva digitala nyhetsbrev
  • Att skriva digitala nyhetsbrev
  • Att skriva digitala nyhetsbrev
  • Tonåringar tycker till om e-postens framtid
  • Bacn – e-post du vill ha, men inte läser
  • Väck dina slumrande prenumeranter
  • Väck dina slumrande prenumeranter
  • Utöka din e-postlista
  • 10 tips för B2B nyhetsbrev
  • Maximera ditt nyhetsbrev
  • Maximera ditt nyhetsbrev
  • Maximera ditt nyhetsbrev
  • Maximera ditt nyhetsbrev
  • Maximera ditt nyhetsbrev
  • Nyhetsbrev och sociala medier, 5 tips
  • 10 tips för fler klick i ditt nyhetsbrev
  • ”Trigger Email” blir allt viktigare i e-postmarknadsföringen
  • Året då nyhetsbrevet blir mobilt?
  • Hur gör man en medarbetarundersökning?
  • Hur gör man en kundundersökning?
  • Nyhetsbrev fortfarande kung bland kanalerna
  • Så lyckas du med ditt nyhetsbrev
  • Nyhetsbrev, design och bilder
  • Köpa adresser?
  • E-post vinner över sociala medier i marknadsföring
  • Vad är ett triggermejl?
  • Smartphone vs. dator – dags att begrava stridsyxan
  • Nyhetsbrev är 40 gånger mer effektivt än Facebook och Twitter tillsammans
  • Konsten att avregistrera sig från ett nyhetsbrev
2014
  • Hur gör man en NKI-undersökning?
  • Marknadsföringsskola, del 1
  • Marknadsföringsskola, del 2
  • Marknadsföringsskola, del 3
  • Marknadsföringsskola, del 4
  • Förbättra er kommunikation med hjälp av den röda tråden!
  • Kommunicera effektivt – fundera över målgrupp!
  • Bonuslista för marknadsföring på internet
  • Varför en marknadsundersökning?
  • Gå inte vilse i den sociala mediedjungeln
  • Checklista för din sociala närvaro på nätet
  • Sälj ditt mervärde, del 1
  • Sälj ditt mervärde, del 2
  • Internetmarknadsföring, del 1
  • Internetmarknadsföring, del 2
  • Internetmarknadsföring, del 3
  • Hur gör man en marknadsundersökning?
  • Hur utformar man frågorna i en marknadsundersökning?
  • Hur gör man en marknadsundersökning, del 3
  • Hur gör man en marknadsundersökning, del 4
  • Hur gör man en marknadsundersökning, del 5
  • Hur gör man en marknadsundersökning, del 6
  • Hur gör man en marknadsundersökning - Del 7: De rätta frågorna
  • Hur gör man en marknadsundersökning - Del 8
  • Ett växande digitalt moln
  • E-postadress + Facebooks nya Custom Audience-annonser = ökad konvertering
  • Tips för marknadsföring i julhandeln
  • Att skriva (för webben) – 16 tips!
  • Hitta guldkornen bland dina prospects med Marketing Automation
  • Sociala medier förbättrar din kundrelation
  • Bildskola, del 1
  • Bildskola del 2
  • Bildskola del 3
  • Har ni en plan för era sociala medier? Fem Facebook-tips!
  • Att skriva bättre för webben, del 1
  • Att skriva bättre för webben, del 2
  • Att skriva bättre för webben, del 3
  • Att skriva bättre för webben, del 4
  • Att skriva bättre för webben, del 5
  • Att skriva bättre för webben, del 6
  • Att skriva bättre för webben, del 7
  • Att skriva bättre för webben, del 8
12 mar 2015

Året då nyhetsbrevet blir mobilt?

När teknologi bryter ny mark gror det spännande och oväntade saker i dess spår. När transistorradion uppfanns på slutet av fyrtiotalet började människor lyssna på radio på ett helt nytt sätt.

Direktheten och omedelbarheten i mediet blev viktigare. Nyhetssändningar och reportage skulle ske live och publiken började ställa helt nya krav på att mediet skulle vara upp to date, modernt och med rapporter om de allra senaste händelserna i världen. 

 

Fram till dess hade familjen samlats i köket vid den gamla rörradion för att invänta kvällens program. Det var lättare för en radioredaktör att planera innehållet då man visste att alla var på plats vid ett visst klockslag.

 

Vi ser en liknande utveckling i dag då webben har förflyttat sig från hemdatorn ut till smartphones. Det är en förflyttning som just nu går i rasande tempo. Fortfarande öppnas de flesta webbsidor från en dator men detta år ser ut att bli vändpunkten. Nyligen skrev George Bilbrey på Email Insider att antalet öppnade hemsidor via mobilen kommer överstiga antalet öppnade hemsidor via datorer innan året är slut – förmodligen redan innan sommaren är över!

 

Hur ska man som marknadsförare på webben förhålla sig till denna snabba omvälvning? För det första måste man inse fakta ­ – vi kommer inte fullt ut att kunna förutspå hur alla dessa hundratals miljoner människor kommer att fungera som konsumenter. Men vi kan i alla fall försöka oss på några gissningar.

 

Smartphoneanvändare har alltid möjlighet att befinna sig överallt och varje ledigt tillfälle utnyttjas till att inhämta mer information. Telefonen blir vår arbetsplats, vår förströelse, vårt sociala nätverk, vår planeringshjälpreda med mera. Vi använder den i väntrummet till tandläkaren, på vår resa och i vardagsrummet framför tv:n. Vi börjar förstå att även fritid och väntetid kan vara produktiv, på både gott och ont.

 

Som marknadsförare måste vi snabbt ta till oss dessa nya mönster av informationsinhämtning för att inte halka efter.

Inboxen blir viktigare som marknadsföringskanal

Fram tills för ett par år sedan var det ganska enkelt för en e-postmarknadsförare att få en bild av när målgruppen helst öppnade sin e-post. ”Skicka ut på morgonen vid strax före kontorens öppningsdags” var en vanlig tumregel. I dag finns inboxen inte bara vid skrivbordet. Den är ute och går tillsammans med användaren. Vi öppnar därför inte heller vår inbox vid bestämda tider utan det sker när man tycker att det känns bäst. Det kan lika gärna vara på fikarasten.

 

Som marknadsförare kommer man att behöva studera människors vanor och mönster mer ingående för att pricka rätt i marknadsföringen. Det kommer att bli viktigare vad målgruppen gör just för stunden och vad de eventuellt kommer att göra. Vår interaktion med våra kunder kommer att behöva bli mer händelsestyrd. Om man får information om att mottagaren är på väg ut på en solsemester kan det vara läge för en klädbutik att skicka ut meddelanden om badkläder. Ja… till och med vädret för stunden kan vara en viktig faktor att ta hänsyn till.

 

Vikten av att ta hänsyn till mobilanvändarna i e-postmarknadsföringen kan egentligen bäst beskrivas i siffror. En brittisk undersökning, publicerad i Newsline den 17 maj 2012, visar att över två tredjedelar (69%) av människorna som läser marknadsförings-mejl på mobilen agerar på något sätt. Den vanligaste aktiviteten är att de klickar vidare till en webbsida (42%) följt av ett göra ett köp (30%). Den vanligaste åldersgruppen för dessa aktiviteter är 18-34 år. Över hälften i denna grupp som läser e-post på mobilen klickar vidare till en webbsida, medan 35% genomför ett köp. (Newsline 17 maj 2012, av Liz Jaques)

 

Undersökningen visar dock även att det fortfarande finns ett visst missnöje med att läsa e-post i mobiltelefonen. Det vanligaste irritationsmomentet är att man behöver scrolla för mycket, enligt 42% av de tillfrågade. I åldersgruppen 55 år och äldre ökar den siffran till hela 89%. E-post som har fel layout för mobilen är det näst största irritationsmomentet, vilket 29% av samtliga tillfrågade tycker. Den siffran stiger till 45% i åldersgruppen 18-34 år. Ytterligare en stor irritationsfaktor är ”alldeles för mycket innehåll”, vilket 27% av de tillfrågade tycker. (Newsline 17 maj 2012, av Liz Jaques)

 

Både grafisk mobilanpassning och segmentering blir därmed viktigare och viktigare. Som marknadsförare har vi i dag oanade möjligheter att lära känna våra potentiella kunders beteenden, men det ställer också krav på oss. Att kartlägga människors vanor och beteende på webben är tidskrävande men ger också betalt i förlängningen. Kom ihåg att det inte är själva smartphonen som är smart. Smartphoneanvändarna som blir smarta genom att använda sin smartphone. Som marknadsförare måste vi vara minst lika smarta som smartphoneanvändarna.

 

Vi avslutar med fem tips som man bör ta i beaktande när man utformar sin e-postmarknadsföring ur ett mobil-perspektiv.

 

Förenkla nyhetsbrevet. Dra ner på antalet ämnen, kategorier, underrubriker, länkar och bilder när du mobilanpassar din e-post. De utgör oftast bara besvärande hinder för mottagaren, som vill ta till sig texten så snabbt som möjligt.

 

Begränsa antalet ”call to action”-knappar och länkar. Ska du använda knappar för erbjudanden och dylikt, så var mycket sparsam. Dessutom ska de ta så lite yta som möjligt. Klickbara ytor bör inte vara större än en fingertopp.

 

Använd en klar och tydlig struktur och fatta dig kort. Skriv som en journalist. Använd tydlig rubrik som rappt beskriver innehållet i texten. Fortsätt sedan med att skriva det viktigaste först. Ju mindre viktigt desto längre ner. Läs igenom din text och kapa allt som inte känns relevant.

 

Använd versala rubriktypsnitt i mobilanpassade meddelanden. Till skillnad från en datorskärm så är det bättre att använda versala rubriktypsnitt i mobilen. Anledningen är att det blir lättare att särskilja rubriken från brödtexten när man läser på en liten skärm.  

 

Håll dig till en kolumn av text. En kolumn är bäst, men behöver du ha två kolumner så se till att centrera texten i varje kolumn, det ökar läsbarheten.

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
paloma-label

  • Priser
  • Om
  • Blogg
  • GDPR
  • Skapa konto
  • Bli partner
  • Kontakt
  • In english

Det optimala verktyget för nyhetsbrev | Marknadsföring via e-post? Testa Paloma gratis! | Paloma! Tipset för dig som söker ett enkelt program för mailutskick | Gratis mallar för nyhetsbrev | E-postmarknadsföring med nyhetsbrev: Bäst praxis. | Vad är Marketing Automation? | Trigger email – träffa rätt med automatiserad e-post | Gratis snygga mallar för nyhetsbrev | Lösning för redaktörskonton, underkonton och flera användare

Integritetspolicy

Kontakt

Öppet måndag – fredag, 08.00 till 17.00

+46 225 410 22
kundteam@paloma.se

Adress

Åsgatan 63, 776 31 Hedemora

+46 225 410 22

Hitta oss

© Paloma 2019 / Designat och byggt i Hedemora, Dalarna, Sverige
LÄS MER

Ett verktyg som är enkelt att använda för att skicka snygga nyhetsbrev

Nyhetsbrev verktyg

Det är enkelt att använda verktyget Paloma för att skapa snyggt designade nyhetsbrev. Till din tjänst har du dessutom smarta funktioner som gör att du kan ta dina nyhetsbrev till nya nivåer.

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. I och med att både dagens och framtidens kunder lever sina liv online är e-postmarknadsföring och e-post både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. Nyhetsbrev har i många olika undersökningar visat sig ha bäst ROI (Return On Investment) av alla kanaler, inklusive olika sociala medier.

Det behöver inte vara krångligt att använda ett verktyg för e-post. Vi har jobbat hårt med användbarhet och gränssnitt för att Paloma nyhetsbrevsverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att förstå och använda som möjligt.

Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår drag-and drop-editor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med att skapa och skicka ditt nyhetsbrev.

Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också fånga in feedback direkt i mejlutskicket via snabbenkät.

Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!


Epost marknadsföring

Gratis mallar till nyhetsbrev & gott om tips

Genom att använda en mall för ditt nyhetsbrev så kan du hålla kommunikationen konsekvent och genomtänkt . Det underlättar också det kontinuerliga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istället för att skapa nya mallar för varje utskick. Till ditt förfogande har du gäng färdiga snygga nyhetsbrevmallar som du kan börja använda direkt. Du har tillgång till ett arkiv både för dina mallar och dina filer, som bilder, dokument och pdf:er.

På vår sajt, i bloggen och via vårt nyhetsbrev finner du gott om tips kring digitala nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.

Skicka nyhetsbrev

Skapa & skicka nyhetsbrev snabbt & enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Paloma hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html.

 

✔️ Designa, skicka och följ upp med statistik

✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp

✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera

✔️ Tillämpa marketing automation med triggermejl och automatiska utskick.

✔️ Smidig och effektiv drag-and-drop-editor

✔️ Enkel administrering av dina kontakter

✔️ Smart uppföljning

✔️ Stöd för flera redaktörer och/eller konton.

 Skapa nyhetsbrev

Ett uppskattat verktyg för marknadsföring via nyhetsbrev & e-post

Om du vill utveckla företagets marknadsföring via nyhetsbrev och e-post är Paloma perfekt för dig. Du får tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om verktyget, och fri support.

9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet.
100 % av våra anställda rekommenderar Paloma som arbetsplats. Mer från våra kunder.

Få en personlig demo av Paloma!

Baserat på de uppgifter du fyllt i eller din IP-adress bedömer vi att du håller på att skapa ett spamkonto. Är denna bedömning felaktig? Kontakta oss på support@paloma.se

Ett fel uppstod när freemiumkonto skulle skapas.

Tack!

Tack för din registrering! Du skickas nu vidare till aktiveringssidan där du får välja användarnamn och lösenord.