/*Visa showmore*/
Logo
  • Priser
  • Om
  • Produkten
    • icon
      Nyhetsbrev

      Här får du en introduktion till verktyget Paloma Nyhetsbrev.

    • icon
      FAQ

      Här svarar vi på de vanligaste frågorna om verktygen på Palomas plattform.

    • icon
      Referenser

      Här hittar du några av Palomas många nöjda användare.

    • Börja skapa ditt nyhetsbrev nu!

      Skicka 100 utskick/månad kostnadsfritt, 97 % supportnöjdhet och snygga mallar ingår!

      STARTA GRATISKONTO NU!
    • Nyhetsbrev
    • FAQ
    • Referenser
  • Blogg
  • GDPR
  • Skapa konto
  • Bli partner
  • Kontakt
  • Jobba hos oss
  • lock-icon Logga in
2022
  • 14 skrivtips - så skriver du som ett proffs på webben och i nyhetsbrev
  • 8 tips för en inbjudande inbjudan till ditt event
  • Ta fram och skicka nyhetsbrev – checklista med tips
  • 13 förslag på innehåll till ditt nyhetsbrev
2021
  • Varför & hur ska jag få fler prenumeranter till mitt nyhetsbrev?
  • Black Friday 26:e november – kampanjdags
  • Nya integritetsskyddet för Apple Mail innebär mer fokus på andra mätvärden än öppningsfrekvens
  • Content marketing – få nyhetsbrevet att nå fram!
  • Låg öppningsgrad på dina nyhetsbrev?  Fördubbla konverteringen med denna fem-stegs-guide
  • Call to action: checklista för CTA i nyhetsbrev!
  • Checklista för effektivare nyhetsbrev
  • 10 sätt att stärka kundlojaliteten med hjälp av e-postmarknadsföring
2020
  • Vad är egentligen ett nyhetsbrev och vad har det för syfte?
  • Så kan du använda Google Ads för att marknadsföra ditt nästa event
  • Att genomföra evenemang digitalt
  • Nå ut via nyhetsbrev i kristider – en snabbguide
  • 5 tips för kriskommunikation – I samtal med Johan Bergstad 
  • Växla upp kommunikationen med nyhetsbrev & e-postutskick
2019
  • Checklistan är a och o för ett lyckat event
  • En lyckad enkätundersökning
  • E-postmarknadsföring med nyhetsbrev: bästa praxis
  • E-postmarknadsföring regerar när det gäller ROI
2018
  • Julknep: 6 idéer för julmarknadsföring i sista minuten
  • 6 orsaker till att kunder ignorerar dina mail – & vad du kan göra åt saken
  • Så skaffar & påverkar du kunder via e-post
  • 10 sätt att stärka kundlojaliteten med hjälp av e-postmarknadsföring
  • Därför är e-postmarknadsföring viktigt för små företag
  • Fördelarna med e-postmarknadsföring i form av nyhetsbrev
  • Så skapar du innehåll för e-postmarknadsföring
  • Effektiv design av nyhetsbrev för ditt företag
  • Hur ofta bör du skicka nyhetsbrev från företaget?
  • Bästa tillvägagångssätten för framgångsrika e-postkampanjer
  • Så förbättrar du öppnings- och svarsfrekvensen på dina nyhetsbrev
  • Hur man använder nyhetsbrev för att bygga en bra kundupplevelse
  • Så når du generation Y med hjälp av e-post
  • 6 problem med ämnesraden som kan undvikas
  • 7 misstag att undvika när du skickar dina brev
  • Varför A/B-testning är viktigt för ditt nyhetsbrev och hur du gör
  • Trender för nyhetsbrev 2018
2017
  • 8 nyårslöften för dina nyhetsbrev
  • 6 sista minuten-tips för dina e-postutskick inför julledigheten
  • Black Friday den 24 november - Startskott för årets julhandel
  • 6 viktiga “kom ihåg” när du planerar ditt nyhetsbrev inför julen
  • Sju sätt att utöka din e-postlista på
  • Topp 10 – Strategier för lyckad e-postmarknadsföring!
  • Köpta e-mailadresser – en fälla!
  • Tips på hur du utökar din e-postlista
  • Storytelling – berättelsens kraft
  • Vår strategi för en maxad e-postlista
2016
  • E-postmarknadsföring och sociala medier – varför du behöver båda
  • Skaffa fler e-postadresser med hjälp av YouTube!
  • Stick ut i julruschen!
  • Content marketing – få nyhetsbrevet att nå fram!
  • Call to action, checklista!
  • Nyttja Facebook Lead Ads för att samla e‑postadresser
  • Fem mätetal som visar effekten av ditt nyhetsbrev och e-postmarknadsföring
  • Därför fungerar e-postmarknadsföring
  • Skapa den perfekta ämnesraden till ditt nyhetsbrev
  • Boosta eventet med digitala nyhetsbrevsutskick
  • Undvik nybörjarmisstagen i ditt nyhetsbrev
  • 10 nyhetsbrevtips för nybörjare!
  • Bilder i din marknadsföring – 6 tips!
  • Få koll på SEO – 6 nybörjartips!
  • Så bör du koordinera ditt välkomstbrev med din välkomstsida
  • Tips för dig som är ny på nyhetsbrev
  • Strategisk planering av tiden för ditt utskick
  • Optimera ditt nyhetsbrev för en bättre effekt
  • Så här mäter du effekterna av ditt nyhetsbrev
  • FAQ om nyhetsbrev via e-post
  • 10 proffstips för e-postmarknadsförare
  • Öka försäljningen i din e-handel med nyhetsbrev
  • Storytelling – effektivisera ditt nyhetsbrev med berättelser!
  • Fem tips för ökad försäljning med nyhetsbrev
2015
  • Tio tips för effektivare nyhetsbrev
  • Konsten att skriva nyhetsbrev
  • Leveransbarhet för nyhetsbrev
  • Etik, moral och lagstiftning kring nyhetsbrev
  • Jobba med adresslistan
  • Så fyller du nyhetsbrevet med innehåll
  • Utformning och design av nyhetsbrev
  • Varför ett nyhetsbrev? Vi visar fördelarna med nyhetsbrev
  • Så gör du en strategisk plan för ditt nyhetsbrev
  • Så gör du en strategisk plan för ditt nyhetsbrev
  • Så gör du en strategisk plan för ditt nyhetsbrev
  • 48 sätt att få din e-postlista att växa
  • 10 tips för att ta ditt nyhetsbrev till nästa steg
  • 10 tips för bästa utformning av ditt nyhetsbrev!
  • Engagerade läsare ger lyckad e-postmarknadsföring
  • Nyhetsbrev står sig i konkurrensen
  • Fyra tips för mobilanpassning av nyhetsbrev
  • Nyhetsbrevet blir mobilt – undvik designmissarna
  • Cookies och juridiken
  • Välj rätt strategi för din e-postmarknadsföring
  • Ämnesraden avgör din framgång
  • Ämnesraden avgör din framgång
  • Ämnesraden avgör din framgång
  • 5 tips som ökar dina framgångar som e-postmarknadsförare
  • Att skriva digitala nyhetsbrev
  • Att skriva digitala nyhetsbrev
  • Att skriva digitala nyhetsbrev
  • Att skriva digitala nyhetsbrev
  • Tonåringar tycker till om e-postens framtid
  • Bacn – e-post du vill ha, men inte läser
  • Väck dina slumrande prenumeranter
  • Väck dina slumrande prenumeranter
  • Utöka din e-postlista
  • 10 tips för B2B nyhetsbrev
  • Maximera ditt nyhetsbrev
  • Maximera ditt nyhetsbrev
  • Maximera ditt nyhetsbrev
  • Maximera ditt nyhetsbrev
  • Maximera ditt nyhetsbrev
  • Nyhetsbrev och sociala medier, 5 tips
  • 10 tips för fler klick i ditt nyhetsbrev
  • ”Trigger Email” blir allt viktigare i e-postmarknadsföringen
  • Året då nyhetsbrevet blir mobilt?
  • Hur gör man en medarbetarundersökning?
  • Hur gör man en kundundersökning?
  • Nyhetsbrev fortfarande kung bland kanalerna
  • Så lyckas du med ditt nyhetsbrev
  • Nyhetsbrev, design och bilder
  • Köpa adresser?
  • E-post vinner över sociala medier i marknadsföring
  • Vad är ett triggermejl?
  • Smartphone vs. dator – dags att begrava stridsyxan
  • Nyhetsbrev är 40 gånger mer effektivt än Facebook och Twitter tillsammans
  • Konsten att avregistrera sig från ett nyhetsbrev
2014
  • Hur gör man en NKI-undersökning?
  • Marknadsföringsskola, del 1
  • Marknadsföringsskola, del 2
  • Marknadsföringsskola, del 3
  • Marknadsföringsskola, del 4
  • Förbättra er kommunikation med hjälp av den röda tråden!
  • Kommunicera effektivt – fundera över målgrupp!
  • Bonuslista för marknadsföring på internet
  • Varför en marknadsundersökning?
  • Gå inte vilse i den sociala mediedjungeln
  • Checklista för din sociala närvaro på nätet
  • Sälj ditt mervärde, del 1
  • Sälj ditt mervärde, del 2
  • Internetmarknadsföring, del 1
  • Internetmarknadsföring, del 2
  • Internetmarknadsföring, del 3
  • Hur gör man en marknadsundersökning?
  • Hur utformar man frågorna i en marknadsundersökning?
  • Hur gör man en marknadsundersökning, del 3
  • Hur gör man en marknadsundersökning, del 4
  • Hur gör man en marknadsundersökning, del 5
  • Hur gör man en marknadsundersökning, del 6
  • Hur gör man en marknadsundersökning - Del 7: De rätta frågorna
  • Hur gör man en marknadsundersökning - Del 8
  • Ett växande digitalt moln
  • E-postadress + Facebooks nya Custom Audience-annonser = ökad konvertering
  • Tips för marknadsföring i julhandeln
  • Att skriva (för webben) – 16 tips!
  • Hitta guldkornen bland dina prospects med Marketing Automation
  • Sociala medier förbättrar din kundrelation
  • Bildskola, del 1
  • Bildskola del 2
  • Bildskola del 3
  • Har ni en plan för era sociala medier? Fem Facebook-tips!
  • Att skriva bättre för webben, del 1
  • Att skriva bättre för webben, del 2
  • Att skriva bättre för webben, del 3
  • Att skriva bättre för webben, del 4
  • Att skriva bättre för webben, del 5
  • Att skriva bättre för webben, del 6
  • Att skriva bättre för webben, del 7
  • Att skriva bättre för webben, del 8
22 jan 2015

Vad är ett triggermejl?

Ett triggermejl är ett mejl eller en kedja av flera mejl som utlöses av en händelse. Man skulle kunna säga att du får en automatisk marknadsföringsrobot som arbetar dygnet runt för dig. Du spar tid och ökar försäljningen, skapligt bra va? Här följer några exempel på hur du kan använda triggermejl:

1. Skicka speciellt riktade budskap till dem som har påbörjat ett köp, men som av någon anledning har avbrutit det. Ett exempel kan vara att skicka ut ett specialerbjudande på just den produkt som besökaren avbröt köpet av. Till exempel "Just nu har vi rabatt på produkten XX om du handlar före (datum)"

 

2. Skicka automatiskt en serie med brev till den som laddat ner en katalog från er hemsida. Serien skulle kunna se ut så här:

a. Tack för att du laddat ner vår katalog. Vill du ha mer hjälp kan du alltid kontakta: xx

b. Här kommer lite skötseltips för våra produkter och vi delar också med oss av vår kunskap kring xx.

c. Hoppas du tycker att våra produkter verkar bra i katalogen. Nu har vi ett riktigt bra erbjudande till dig. Nämligen produkten xx till priset xx.

 

3. Bokningsbekräftelse på anmälan till event. Någon dag före eventet skickar man vägbeskrivning och andra bra saker att komma ihåg. Kanske en väderprognos. Samma dag som eventet skickar man en påminnelse.

 

4. Sänd en enkät automatiskt till dem som kommit till ditt event, där du får en utvärdering och kan se vad som ska korrigeras till nästa gång.

 

5. Ett automatiskt "grattis på födelsedagen".

 

6. Vilken vecka man är i graviditeten och vad som händer då (och tips på vad man behöver köpa).

 

7. Ett tack för att man kontaktat er.

 

Kontakta vår support om du vill ha hjälp och en introduktion av hur du använder triggermejl: 0225-410 22, i vårt verktyg för nyhetsbrev

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
paloma-label

  • Priser
  • Om
  • Blogg
  • GDPR
  • Skapa konto
  • Bli partner
  • Kontakt
  • Jobba hos oss
  • In english

Det optimala verktyget för nyhetsbrev | Marknadsföring via e-post? Testa Paloma gratis! | Paloma! Tipset för dig som söker ett enkelt program för mailutskick | Gratis mallar för nyhetsbrev | E-postmarknadsföring med nyhetsbrev: Bäst praxis. | Vad är Marketing Automation? | Trigger email – träffa rätt med automatiserad e-post | Gratis snygga mallar för nyhetsbrev | Lösning för redaktörskonton, underkonton och flera användare

Integritetspolicy

Kontakt

Öppet måndag – fredag, 08.00 till 17.00

+46 225 410 22
kundteam@paloma.se

Adress

Bergslagsbacken 4, 776 32 Hedemora

+46 225 410 22

Hitta oss

© Paloma 2019 / Designat och byggt i Hedemora, Dalarna, Sverige
LÄS MER

Ett verktyg som är enkelt att använda för att skicka snygga nyhetsbrev

Nyhetsbrev verktyg

Det är enkelt att använda verktyget Paloma för att skapa snyggt designade nyhetsbrev. Till din tjänst har du dessutom smarta funktioner som gör att du kan ta dina nyhetsbrev till nya nivåer.

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. I och med att både dagens och framtidens kunder lever sina liv online är e-postmarknadsföring och e-post både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. Nyhetsbrev har i många olika undersökningar visat sig ha bäst ROI (Return On Investment) av alla kanaler, inklusive olika sociala medier.

Det behöver inte vara krångligt att använda ett verktyg för e-post. Vi har jobbat hårt med användbarhet och gränssnitt för att Paloma nyhetsbrevsverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att förstå och använda som möjligt.

Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår drag-and drop-editor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med att skapa och skicka ditt nyhetsbrev.

Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också fånga in feedback direkt i mejlutskicket via snabbenkät.

Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!


Epost marknadsföring

Gratis mallar till nyhetsbrev & gott om tips

Genom att använda en mall för ditt nyhetsbrev så kan du hålla kommunikationen konsekvent och genomtänkt . Det underlättar också det kontinuerliga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istället för att skapa nya mallar för varje utskick. Till ditt förfogande har du gäng färdiga snygga nyhetsbrevmallar som du kan börja använda direkt. Du har tillgång till ett arkiv både för dina mallar och dina filer, som bilder, dokument och pdf:er.

På vår sajt, i bloggen och via vårt nyhetsbrev finner du gott om tips kring digitala nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.

Skicka nyhetsbrev

Skapa & skicka nyhetsbrev snabbt & enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Paloma hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html.

  • ✔️ Designa, skicka och följ upp med statistik
  • ✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp
  • ✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera
  • ✔️ Tillämpa marketing automation med triggermejl och automatiska utskick.
  • ✔️ Smidig och effektiv drag-and-drop-editor
  • ✔️ Enkel administrering av dina kontakter
  • ✔️ Smart uppföljning
  • ✔️ Stöd för flera redaktörer och/eller konton.

 

Skapa nyhetsbrev

Ett uppskattat verktyg för marknadsföring via nyhetsbrev & e-post

Om du vill utveckla företagets marknadsföring via nyhetsbrev och e-post är Paloma perfekt för dig. Du får tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om verktyget, och fri support.

9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet.
100 % av våra anställda rekommenderar Paloma som arbetsplats. Mer från våra kunder.

Få en personlig demo av Paloma!

Baserat på de uppgifter du fyllt i eller din IP-adress bedömer vi att du håller på att skapa ett spamkonto. Är denna bedömning felaktig? Kontakta oss på support@paloma.se

Ett fel uppstod när freemiumkonto skulle skapas.

Tack!

Tack för din registrering! Du skickas nu vidare till aktiveringssidan där du får välja användarnamn och lösenord.