2019
2018
2017
2016
2015
2014
18 dec 2014

Sälj ditt mervärde, del 1

Hur värdefullt är ditt nyhetsbrev? Ser läsarna fram emot att få det eller passerar det ganska obemärkt inboxen? Vad erbjuder du som får läsaren att vilja stanna kvar? Och får du ens möjlighet att presentera ditt erbjudande? Det är viktigt att läsarna tidigt förstår mervärdet, att det är tydligt formulerat och att ingenting annat i nyhetsbrevet kommer i vägen. Det är inte självklart att läsarna förstår vad som är det extra värdet och därför behöver du "sälja in" mervärdet varje gång du kommunicerar med din kund.

Men det är inte bara genom nyhetsbrevet du har möjlighet att presentera ditt erbjudande och skapa intresse. Ta tillvara på de andra mötesplatser som ger dig möjlighet att skapa en stark relation till dina läsare.

1. Webbplatsen

Här är din första chans att sälja in mervärdet till de prenumeranter som kommer in via webbplatsen. Anmäl dig nu och få exklusiva erbjudanden och förhandstips på rean, visar tydligt på värdet och skapar förväntningar. Kunderna ska känna sig välkomna och exklusiva, att de får erbjudanden som inte andra får.

2. Registreringssidan

Registreringssidan är ditt nyhetsbrevs skyltfönster, utnyttja det. Här kan du förklara vilka fördelarna är med att anmäla sig till nyhetsbrevet, vad det kommer att innehålla och hur ofta det utkommer. Många företag fokuserar enbart på anmälningsfunktionen och slarvar bort chansen att etablera en relation till läsarna och skapa rätt förväntningar.

Försök att få med dessa element på sidan för att förklara värdet av din e-post:

Förklara förmånen - what's in it for them.

Adresspolicy - försäkra prenumeranterna om att du hanterar mejladresser ansvarsfullt.

Preferensval - hjälper till att öka relevansen i ditt meddelande.

Smakprov - ge gärna läsarna ett smakprov på vad de kommer att få.

Länkar, bilder och transaktioner (prenumerera, bekräfta, avanmäla) - ska fungerar jämt och känns pålitliga.

Grafisk design - ska underlättar för läsarna att snabbt känna igen nyhetsbrevet.

Tacksida - som visas direkt efter anmälan och bekräftar prenumerationen och informerar om allt rörande nyhetsbrev. Kan även innehålla länkar till viktig information på din webbplats.

Även om du givetvis vill veta allt om dina kunder är det viktigt att inte bli för burdus i början. Fråga bara om det du absolut behöver veta för att etablera en relation. I nästa fas kan du börja arbeta på en profil eller ta reda på läsarens preferenser.

I nästa del tar vi upp hur du välkomnar nya prenumeranter, från välkomstmeddelandet till välkomstprogram. Hur du kan utforma e-post som du vill skicka men som inte är nyhetsbrevet, transaktionsmejl och mejl som skickas mellan den överenskomna utgivningscykeln.

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Smarta funktioner för at skapa nyhetsbrev. Spar din tid och ökar effekten av din e-postmarknadsföring.

Postman gör att du snabbt kan skapa snyggt designade nyhetsbrev utan större ansträngning. Dessutom är verktyget fullproppat med smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår Drag and dropeditor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med ditt nyhetsbrev. Postman håller reda på avregistreringar, studsar och liknande. Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också få direkt feed-back direkt i nyhetsbrev med vår snabbenkätsfunktion. Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande och bra funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Att använda Nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. Både dagens och framtidens kunder lever sina liv online – e-postmarknadsföring och mailutskick är både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. Det behöver dessutom inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevsverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och vårt gränssnitt fr at vårt nyhetsbrevsverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att använda och enkelt att förstå som möjligt. Nyhetsbrev har i många olika undersökningar visats ha bäst ROI, Return On Investment, av alla kanaler inklusive olika sociala medier. Vi har ett gäng färdiga och snygga nyhetsbrevsmallar som du kan börja använda direkt. Det är alltså gratis nyhetsbrevsmallar och de är designade av professionella Art-directors. Du bör ha en mall för ditt nyhetsbrev så du kan hålla en konsekvent och genomtänkt policy. Det underlättar också detkontinuelriga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istälet för att skapa nya mallar för varje utskick. Vi har naturligtvis ett arkiv både för dina mallar och dina filer, såsom bilder, dokument och pdf:er tex.

Skapa och skicka nyhetsbrev snabbt och enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Postman hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html. Med Postman blir det enkelt att: 
✔️ Designa, skicka och följa upp med statistik. 
✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp.
✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera.
✔️ Triggermejl och automatiska utskick. 
✔️ Vi har en editor, drag and drop i världsklass. 
✔️ Enkelt att administrera dina kontakter.  
✔️ Smart enkel uppföljning. 
✔️ Stöd för flera redaktörer och eller konton, så kallat redaktörskonto.

 

97 % supportnöjdhet

Om du vill utveckla företagets nyhetsbrev och e-postmarknadsföring är Postman perfekt för dig. 9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet. Du får dessutom tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om nyhetsbrevsverktyget om du föredrar att lära dig själv. 100 % av våra anställda rekommenderar oss som arbetsplats. Ditt samarbete med oss blir både belönande och uppskattat.