Blogg

2019
2018
2017
2016
2015
2014
24 apr 2019

E-postmarknadsföring med nyhetsbrev: bästa praxis

72 procent föredrar att kommunicera via e-post, och de flesta av oss använder vår e-post dagligen. Det behöver vi ha med oss när vi marknadsför vårt varumärke, våra produkter och tjänster. Att inse fördelarna med digitala nyhetsbrev är med andra ord inte svårt. Men vad behöver vi ha koll på för att kunna utnyttja nyhetsbrevets fulla potential? Här presenterar vi några hållpunkter för e-postmarknadsföring med nyhetsbrev.   1) Enkelt, tydligt och relevant De senaste åren har vi sett alltför många exempel på nyhetsbrev som är fullkomligt överlastade med information. Få orkar läsa dem. Och många spam-markerar dem. Att hitta prenumeranter är endast en del i processen. En knepigare uppgift är just att förmå dem att öppna, läsa, och se fram emot nästa nyhetsbrev. Vi har i snitt 8,5 sekunder på oss att fånga mottagarens intresse. Det innebär att du behöver skapa ett innehåll och en struktur på brevet som är lockande och möjligt att snabbt överblicka. Gör därför ditt nyhetsbrev enkelt, tydligt och relevant – och du är på god väg att lyckas! Förutom att tänka igenom innehåll och formuleringar bör du sträva efter luftig layout och tydlig formatering.   2) Interaktivt Lägg till klickbara länkar, video-snuttar och rörlig grafik. Gör breven interaktiva för större potential att fånga uppmärksamhet, väcka uppskattning och engagemang. Våga testa interaktivt utformade nyhetsbrev.   3) Individanpassat Vi människor bemöter varandra som enskilda individer – det behöver du också göra med ditt nyhetsbrev. Undvik att skicka ett och samma brev till samtliga kunder på listan. Ta dig i stället tid till att skicka anpassade nyhetsbrev, med information som är relevant för respektive kund.   4) Responsivt 54 procent av all e-post som skickas öppnas på en mobil. Därför är det viktigt att ditt nyhetsbrev är responsivt. Annars lär det åka direkt i papperskorgen. Lika viktigt som den tekniska biten när det gäller god mobilanpassning är att du håller brevet kort, lättillgängligt och aptitligt. Välj att skicka korta nyhetsbrev med större frekvens framför att skicka långa någon gång då och då.   5) Call to action-länken högst upp! Även om du gärna skulle se att dina prenumeranter läste varje ord i ditt nyhetsbrev är det mer troligt att de endast läser delar av det. Var därför noga med att lägga call to action-knappen högst upp, i stället för längst ned. Då hjälper du läsaren att få syn på möjligheten att gå vidare och ökar därmed dina möjligheter till högre konverteringsgrad.   6) Gör det nu! I dag är vi konsumenter vana vid snabb återkoppling. Och risken är stor att vårt intresse svalnar om vi skriver upp oss på ett nyhetsbrev för att sedan inte höra något på ett tag. Se därför till att hålla dina nya prenumeranters intresse uppe; börja med att skicka ett välkomstmejl omgående.   Ta fasta på dessa hållpunkter för e-postmarknadsföring med nyhetsbrev för att ligga före. I Paloma verktyg för nyhetsbrev hittar du mallar för att skapa proffsiga nyhetsbrev, liksom smarta funktioner som ger dig alla förutsättningar för effektfull e-postmarknadsföring.

29 mar 2019

E-postmarknadsföring regerar när det gäller ROI

12 nov 2018

Julknep: 6 idéer för julmarknadsföring i sista minuten

11 okt 2018

6 orsaker till att kunder ignorerar dina mail – & vad du kan göra åt saken

24 sep 2018

Så skaffar & påverkar du kunder via e-post

24 sep 2018

10 sätt att stärka kundlojaliteten med hjälp av e-postmarknadsföring

24 sep 2018

Därför är e-postmarknadsföring viktigt för små företag

24 sep 2018

Fördelarna med e-postmarknadsföring i form av nyhetsbrev

24 sep 2018

Så skapar du innehåll för e-postmarknadsföring

24 sep 2018

Effektiv design av nyhetsbrev för ditt företag

24 sep 2018

Hur ofta bör företaget skicka ut nyhetsbrev?

24 sep 2018

Bästa tillvägagångssätten för framgångsrika e-postkampanjer

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Enkelt verktyg för nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Det är enkelt att använda verktyget Paloma för att skapa snyggt designade nyhetsbrev. Till din tjänst har du dessutom smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. I och med att både dagens och framtidens kunder lever sina liv online är e-postmarknadsföring och mejlutskick både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. E-postmarknadsföring har i många olika undersökningar visat sig ha bäst ROI (Return On Investment) av alla kanaler, inklusive olika sociala medier.

Det behöver inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och gränssnitt för att Paloma nyhetsbrevverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att förstå och använda som möjligt.

Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår drag-and drop-editor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med att skapa och skicka ditt nyhetsbrev.

Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet från Paloma som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också fånga in feedback direkt i mejlutskicket via snabbenkät.

Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Gratis mallar till nyhetsbrev & gott om tips

Genom att använda en mall för ditt nyhetsbrev så kan du hålla kommunikationen konsekvent och genomtänkt . Det underlättar också det kontinuerliga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istället för att skapa nya mallar för varje utskick. Till ditt förfogande har du gäng färdiga snygga nyhetsbrevmallar som du kan börja använda direkt. Du har tillgång till ett arkiv både för dina mallar och dina filer, som bilder, dokument och pdf:er.

På vår sajt, i bloggen och via vårt nyhetsbrev finner du gott om tips kring digitala nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.

Skapa & skicka nyhetsbrev snabbt & enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Paloma hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html.

 

✔️ Designa, skicka och följ upp med statistik

✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp

✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera

✔️ Tillämpa marketing automation med triggermejl och automatiska utskick.

 

✔️ Smidig och effektiv drag-and-drop-editor

✔️ Enkel administrering av dina kontakter

✔️ Smart uppföljning

✔️ Stöd för flera redaktörer och/eller konton.

 

Ett uppskattat verktyg för marknadsföring via nyhetsbrev & e-post

Om du vill utveckla företagets marknadsföring via nyhetsbrev och e-post är Paloma perfekt för dig. Du får tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om verktyget, och fri support.

9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet.
100 % av våra anställda rekommenderar Paloma som arbetsplats. Mer från våra kunder.