Blogg

2018
2017
2016
2015
2014
13 jul 2018

Digitala ”hacks” varje eventmarknadsförare borde kunna

Eventmarknadsföring är ett stressigt jobb som kräver att proffs ska hålla många bollar i luften på en gång. Digitala tricks och verktyg kan hjälpa upptagna eventplanerare att jonglera alla dessa detaljer och samtidigt ge en bättre kundupplevelse. Dessa hack kan hjälpa dig att organisera ditt företag samtidigt som du ökar intäkterna och förenklar ditt jobb.   Skapa en digital eventsida Få all fakta och detaljer om ditt event på ett ställe genom att skapa en digital eventsida. Den här destinationen bör innehålla allt som en deltagare behöver veta, inklusive datum, tid, plats, kostnad, vägbeskrivning, boende etc. Var så informativ som möjligt, men håll den kort och tydlig. Ingen vill läsa en roman, de vill bara veta om eventet och hur man kan delta.   Samla e-postadresser på alla sätt En bra databas kan hjälpa dig att marknadsföra ditt event och, i sin tur, öka eventets närvaro och intäkter. Att samla e-postadresser är enkelt och det är ett bra sätt att hålla kontakten med kunderna. Be konsumenterna om deras email när de köper biljetter så att du kan marknadsföra till dem nästa gång. Överväg också att samla e-postadresser via dina sociala medier, så att du kan nå kunder via flera olika kanaler. Eftersom du träffar dem i person vid ditt event, gör det enkelt att samla in e-postadresser på webbplatsen via en iPad eller till och med genom att dela ut visitkort. Tänk på att vara tydlig med vilken information du sparar och i vilket syfte, enligt GDPR såklart.   Var mobilvänlig Konsumenterna är mobila dessa dagar och ju lättare det är att interagera med dina event på sina telefoner, desto bättre. Var säker på att din eventsida är mobilvänlig och att den e-mailmarknadsföring du skickar passar smartphoneupplevelsen. Det kan också vara bra att utveckla en app för ditt evenemang. Eventdeltagarna har telefonen i sin ficka (om inte i händerna) medan de besöker ett evenemang, så håll dem kopplade till eventet genom att skapa en app som innehåller användbar information om eventet som scheman, kartor och föreläsares bios.   Använd sociala medier för mun-till-mun-marknadsföring Sociala medier borde vara alla eventplanerares bästa vän. Du kan använda sociala medier för att sprida ditt event, dela uppdateringar och hålla dialog med dina deltagare. Använd deltagarnas entusiasm och spänning för dina event så budskapet blir framfört till deras vänner och vänners vänner. Utveckla relationer med influencers och gör sociala inlägg som startar en konversation och uppmuntrar fans att sprida ordet på egen hand. Folk älskar att dela sina bilder från event, så skapa en hashtag och uppmuntra denna delning under och efter ett event. Om du vill marknadsföra ett kommande event, påminn dina fans om deras tidigare erfarenheter och uppmuntra dem att dela sina favoritmoment från förra gången. Om du börjar, så sprider sig ryktet snabbt.   Sälj biljetter på nätet Biljettförsäljningen är förmodligen pulsen i ditt företag, så öka hälsan på ditt företag genom att göra biljettförsäljningen lätt. Se till att registreringssidan och biljettförsäljningen upplevs som smidig och lätt. Acceptera många betalningssätt, det kan vara exempelvis kreditkort, Swish, PayPal eller fakturor - för att se till att deltagare kan betala som de önskar. Överväg att erbjuda Early Bird-rabatterade priser, om du vill öka chansen att sälja slut tidigt. Det är lätt att generera rabatt- eller gratiskoder för dina VIP-gäster och genom att göra detta digital undviker du att behöva manuellt skriva in dessa erbjudanden.    

13 jul 2018

Så förbättrar du öppnings- och svarsfrekvensen på dina nyhetsbrev

13 jun 2018

Så använder du ett eventhanteringsverktyg för din musikfestival

13 jun 2018

Hur man använder nyhetsbrev för att bygga en bra kundupplevelse

23 maj 2018

Allt eventmarknadsförare behöver veta om content marketing

21 maj 2018

Så når du generation Y med hjälp av e-post

08 maj 2018

Satsa mobilt: Hur du skapar en mobilstrategi för att förbättra ditt event

08 maj 2018

6 problem med ämnesraden som kan undvikas

16 apr 2018

Få ditt event att sticka ut i mängden

22 mar 2018

7 misstag att undvika när du skickar nyhetsbrev

19 mar 2018

Varför A/B-testning är viktigt för ditt nyhetsbrev och hur du gör

19 mar 2018

Så arrangerar du ett kundevent