Blogg

2018
2017
2016
2015
2014
12 nov 2018

Julknep: 6 idéer för julmarknadsföring i sista minuten

E-post är en av de mest effektiva kanalerna för att driva sälj under julsäsongen. Oavsett om du har en gedigen marknadsplan på plats eller planerar i sista minuten så finns alltid möjligheter att förbättra dina e-posterbjudanden den här säsongen. Här får du några sista-minuten-knep för att optimera dina marknadsaktiviteter inför julen och hjälpa dig förbättra ROI.    1. Bygg en kampanj kring bästsäljande produkter Listor med julklappar som ska införskaffas är ofta långa, och att välja rätt gåva kan vara en svår uppgift. Människor uppskattar när marknadsförare gör det lättare och ger goda förslag på julklappar. Skapa kampanjer för att lyfta dina bäst-säljande produkter. Det hjälper till att visa upp populära artiklar för dina kunder, och ger dem julklapps-idéer. Ta en titt på dina bästsäljande produkter och skapa innehåll som framhäver dessa produkter som utmärkta julklapps-alternativ. Se till att använda starka nyckelord och lockande bilder. Du kan också sammanställa en julklapps-guide för olika personer – från bebisar till farmödrar.    2. Kör reor Kunder brukar hålla utkik efter sätt att få pengarna att räcka till mer kring jul, så locka dem med reor. Ge ett oemotståndligt erbjudande under en mycket kort tidsperiod för att driva hög konverteringsgrad. Betona brådskan att agera genom att göra det till ett engångserbjudande som gäller under ett visst antal timmar. Testa denna strategi. Om det leder till konverteringar, utlys reor för ytterligare produkter. Om konverteringsgraden är låg – prova med en annan tidsgräns. Kanske svarar kunder på 24 timmar, eller kanske 6 timmar är bättre. Det här är ett suveränt grepp för att få kunder som vill spara pengar att genomföra ett köp.    3. Ordna nedräkningstimer Allt handlar om timing, så påminn kunderna om att erbjudandet du har är begränsat för att få dem att agera. Lägg till en nedräkningstimer i mailet för att göra brådskan förnimbar och uppmuntra dem att köpa nu snarare än senare. Dessa timers kan räkna bakåt och understryka det faktum att rean snart är förbi och att det begränsade lagret snabbt går åt. När du skapar ett trängande behov att köpa blir intresserade kunder mer troliga att agera.    4. Erbjud lockande giveaways Folk älskar att få presenter, särskilt under julsäsongen. För att få kunder i rätt stämning för att ge; erbjud dem specialgåvor. Kanske belönar du kunder som spenderar mycket pengar med en gratis gåva, som en bonusartikel vid köp över 1 000 kronor. Eller du kanske erbjuder ett presentkort på 100 kronor så att kunden kan unna sig själv något. Ingenting försätter folk i en så givmild stämning som när de själva får presenter.    5. Samarbeta med influencers Profiler i sociala medier har kommit att bli mycket inflytelserika när det gäller att sälja produkter. Slå dig ihop med lämpliga influencers för att få hjälp att puffa dina produkter inför julen. Oavsett om de lyfter fram dina artiklar i sina flöden, eller om du använder dig av deras rekommendationer i dina mail, kan kopplingen mellan en tongivande person och dina produkter hjälpa till att driva sälj under julen.    6. Personalisera meddelandet Kunder älskar att känna sig speciella, och personalisering är nyckeln till att leverera den upplevelsen. Personalisering har aldrig varit enklare än i den digitala marknadsföringens tidevarv. Använd den data du har för att avgöra vilka typer av produkter som är mest relevanta för dina kunder. Titta på tidigare köp, klickbeteende och demografi för att skapa personaliserade meddelanden. Den här typen av meddelanden driver högre klickfrekvens, vilket i sin tur leder till konvertering.

11 okt 2018

6 orsaker till att kunder ignorerar dina mail – & vad du kan göra åt saken

24 sep 2018

Så skaffar & påverkar du kunder via e-post

24 sep 2018

10 sätt att stärka kundlojaliteten med hjälp av e-postmarknadsföring

24 sep 2018

Därför är e-postmarknadsföring viktigt för små företag

24 sep 2018

Fördelarna med e-postmarknadsföring i form av nyhetsbrev

24 sep 2018

Så skapar du innehåll för e-postmarknadsföring

24 sep 2018

Effektiv design av nyhetsbrev för ditt företag

24 sep 2018

Hur ofta bör företaget skicka ut nyhetsbrev?

24 sep 2018

Bästa tillvägagångssätten för framgångsrika e-postkampanjer

13 jul 2018

Så förbättrar du öppnings- och svarsfrekvensen på dina nyhetsbrev

13 jun 2018

Hur man använder nyhetsbrev för att bygga en bra kundupplevelse

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt