2019
2018
2017
2016
2015
2014
E-postmarknadsföring och ROI
29 mar 2019

E-postmarknadsföring regerar när det gäller ROI

Som kostnadseffektiv kanal regerar e-postmarknadsföring när det gäller ROI. Och för dig som vill ha koll på läget saknas inte relevanta siffror när det gäller e-postmarknadsföringens räckvidd. Här lyfter vi några guldkorn ur strömmen.

Visste du att…

Det genomsnittliga ordervärdet från e-post är minst tre gånger högre än från sociala medier. (McKinsey)

Givetvis måste du inte stå på det ena benet eller det andra när det gäller digital marknadsföring. Glöm inte heller bort sociala medier i dina e-postutskick. Skapa attraktivt innehåll med tydliga delningsknappar så ditt budskap och varumärke kan få extra spridning.

Företag som skickar e-post två gånger i månaden får högst öppningsfrekvens. (DMI)

 Vi har tidigare listat tips på hur kan förbättra öppnings- och svarsfrekvensen på dina nyhetsbrevEtt sätt att säkra regelbundna utskick är schemaläggning, ett annat att samarbeta kring uppgiften genom att lägga till flera användare i verktyget för e-postutskick.

77 % av ROI kommer från segmenterade, riktade och triggade kampanjer. (DMA)

Använd data som demografi, köphistorik, platsdata och klickbeteende för att segmentera målgruppen, personalisera och rikta innehållet utifrån mottagare. Förbered automatiserade triggermejl som skickas när en besökare på din webbplats till exempel påbörjar ett köp men ej slutför det. Det lönar sig.

60 % av marknadsförare använder konverteringsgrad för att utvärdera hur effektivt ett e-postutskick är. (DMA)

Tack vare mätbarheten är det enkelt att utvärdera hur effektivt ett e-postutskick är. Kostnadsffektiviteten medför också att du kan tillåta dig att testa vad som fungerar i kanalen, exempelvis genom A/B-test. 

Få reda på mer om hur du kan jobba effektivt för framgångsrik e-postmarknadsföring.

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Smarta funktioner för at skapa nyhetsbrev. Spar din tid och ökar effekten av din e-postmarknadsföring.

Postman gör att du snabbt kan skapa snyggt designade nyhetsbrev utan större ansträngning. Dessutom är verktyget fullproppat med smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår Drag and dropeditor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med ditt nyhetsbrev. Postman håller reda på avregistreringar, studsar och liknande. Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också få direkt feed-back direkt i nyhetsbrev med vår snabbenkätsfunktion. Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande och bra funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Att använda Nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. Både dagens och framtidens kunder lever sina liv online – e-postmarknadsföring och mailutskick är både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. Det behöver dessutom inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevsverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och vårt gränssnitt fr at vårt nyhetsbrevsverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att använda och enkelt att förstå som möjligt. Nyhetsbrev har i många olika undersökningar visats ha bäst ROI, Return On Investment, av alla kanaler inklusive olika sociala medier. Vi har ett gäng färdiga och snygga nyhetsbrevsmallar som du kan börja använda direkt. Det är alltså gratis nyhetsbrevsmallar och de är designade av professionella Art-directors. Du bör ha en mall för ditt nyhetsbrev så du kan hålla en konsekvent och genomtänkt policy. Det underlättar också detkontinuelriga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istälet för att skapa nya mallar för varje utskick. Vi har naturligtvis ett arkiv både för dina mallar och dina filer, såsom bilder, dokument och pdf:er tex.

Skapa och skicka nyhetsbrev snabbt och enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Postman hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html. Med Postman blir det enkelt att: 
✔️ Designa, skicka och följa upp med statistik. 
✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp.
✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera.
✔️ Triggermejl och automatiska utskick. 
✔️ Vi har en editor, drag and drop i världsklass. 
✔️ Enkelt att administrera dina kontakter.  
✔️ Smart enkel uppföljning. 
✔️ Stöd för flera redaktörer och eller konton, så kallat redaktörskonto.

 

97 % supportnöjdhet

Om du vill utveckla företagets nyhetsbrev och e-postmarknadsföring är Postman perfekt för dig. 9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet. Du får dessutom tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om nyhetsbrevsverktyget om du föredrar att lära dig själv. 100 % av våra anställda rekommenderar oss som arbetsplats. Ditt samarbete med oss blir både belönande och uppskattat.