2019
2018
2017
2016
2015
2014
13 jun 2017

Tips på hur du utökar din e-postlista

Det är lätt att stirra sig på blind på antalet e-postadresser i adresslistan. ”Ju större e-postlista, ju större är chansen att nå ut med budskapen i ditt nyhetsbrev”. Riktigt så enkelt är det inte! Möjligheten att lyckas med e-postmarknadsföring är snarare beroende av kvaliteten på din adresslista. Det gäller att hitta de rätta kunderna. De kunder som verkligen vill prenumerera på ditt nyhetsbrev!

Hur hittar du då de rätta prenumeranterna? Och hur hjälper du kunderna att hitta dig? Här ger vi dig 6 tips.

1) Förenkla och förbättra anmälningsformulären online

Det är av naturliga skäl bäst att börja på webben när du vill locka e-postprenumeranter. Att göra själva anmälningsproceduren så enkel och smidig som möjligt är ett stort steg på vägen, liksom att tidigt klargöra kundnyttan för kunden. Det bygger upp förtroendet mellan dig och kunden, och underlättar en framtida kommunikation.

Ta också alltid till vara på tillfället när kunden gör en beställning eller en betalning via din webbplats. Erbjud möjligheten att tacka ja till framtida e-postkommunikation.

 

2) Locka offline-kunder ut på nätet

Webben är långtifrån den enda platsen där du kan hitta nya prenumeranter. Många underskattar möjligheten att hitta nya e-postprenumeranter i ”verkligheten”. Att be om e-posttillstånd från kunder vid ett fysiskt möte ger stor tillförlitlighet och förbättrar möjligheten att få en trogen prenumerant.

 

3) Samla prenumeranter vid köpstället

Om ditt företag har butiker kan du utnyttja tillfället att låta butikspersonalen samla in e-postadresser från de besökande kunderna. En gammal hederlig underskrift med penna och papper ger högt förtroende, även om det fungerar bra med ett godkännande via ett sms eller ett tryck på en dataskärm. Just sms-koder är ett effektivt och snabbväxande sätt att få sina blivande prenumeranter att anmäla sig.

 

4) Använd de nya online-möjligheterna

Om du tillhandahåller fri Wi-Fi i din butik, i din restaurang eller på något annat ställe, har du ett gyllene tillfälle att samla data från besökarna, genom att be om användaruppgifter från den som vill utnyttja det. Tag chansen och erbjud besökarna en prenumeration på ditt nyhetsbrev.

Ett växande fenomen är att ge kunder rabatt om de via exempelvis Facebook ”checkar in” i en viss butik eller rekommenderar en vara eller tjänst på sin Facebook-sida. Dra nytta även här av tillfället och erbjud en nyhetsbrevsprenumeration.

 

5) Locka med ett erbjudande

Det är ofta mycket effektivt att erbjuda kunderna något i gengäld för en registrering. Det kan röra sig om rabatter på dina varor eller tjänster, exklusiv information eller schemalagda påminnelser.

 

6) Få din personal att förstå fördelarna

Den personal som arbetar nära kunderna får många goda tillfällen att samla in godkännanden för e-postkommunikation. Men de måste motiveras att göra detta. Var noga med att informera dina anställda om e-postkommunikationens fördelar i försäljningen. Du kan även erbjuda dem någon form av bonus om de samlar in prenumerationer från kunder – men var noga med att informera om Marknadsföringslagen och på vilket sätt adresserna ska samlas in så att inte kvaliteten och kunderna blir lidande.

Nyfiken på Postman? Läs mer om vårt verktyg för nyhetsbrev.

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Smarta funktioner för at skapa nyhetsbrev. Spar din tid och ökar effekten av din e-postmarknadsföring.

Postman gör att du snabbt kan skapa snyggt designade nyhetsbrev utan större ansträngning. Dessutom är verktyget fullproppat med smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår Drag and dropeditor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med ditt nyhetsbrev. Postman håller reda på avregistreringar, studsar och liknande. Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också få direkt feed-back direkt i nyhetsbrev med vår snabbenkätsfunktion. Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande och bra funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Att använda Nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. Både dagens och framtidens kunder lever sina liv online – e-postmarknadsföring och mailutskick är både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. Det behöver dessutom inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevsverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och vårt gränssnitt fr at vårt nyhetsbrevsverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att använda och enkelt att förstå som möjligt. Nyhetsbrev har i många olika undersökningar visats ha bäst ROI, Return On Investment, av alla kanaler inklusive olika sociala medier. Vi har ett gäng färdiga och snygga nyhetsbrevsmallar som du kan börja använda direkt. Det är alltså gratis nyhetsbrevsmallar och de är designade av professionella Art-directors. Du bör ha en mall för ditt nyhetsbrev så du kan hålla en konsekvent och genomtänkt policy. Det underlättar också detkontinuelriga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istälet för att skapa nya mallar för varje utskick. Vi har naturligtvis ett arkiv både för dina mallar och dina filer, såsom bilder, dokument och pdf:er tex.

Skapa och skicka nyhetsbrev snabbt och enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Postman hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html. Med Postman blir det enkelt att: 
✔️ Designa, skicka och följa upp med statistik. 
✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp.
✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera.
✔️ Triggermejl och automatiska utskick. 
✔️ Vi har en editor, drag and drop i världsklass. 
✔️ Enkelt att administrera dina kontakter.  
✔️ Smart enkel uppföljning. 
✔️ Stöd för flera redaktörer och eller konton, så kallat redaktörskonto.

 

97 % supportnöjdhet

Om du vill utveckla företagets nyhetsbrev och e-postmarknadsföring är Postman perfekt för dig. 9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet. Du får dessutom tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om nyhetsbrevsverktyget om du föredrar att lära dig själv. 100 % av våra anställda rekommenderar oss som arbetsplats. Ditt samarbete med oss blir både belönande och uppskattat.