2018
2017
2016
2015
2014
23 jul 2015

5 tips som ökar dina framgångar som e-postmarknadsförare

  1. Kan kunden agera direkt på erbjudanden och länkar?
    E-brevet bör länka mottagaren direkt till den detaljinformation som utlovats, eller direkt till en beställningssida om det gäller ett erbjudande.

  2. Talar nyhetsbrevet om till vilken adress och varför det har skickats?
    Mottagaren kan mycket väl ha glömt att han eller hon är prenumerant och varför de har börjat prenumerera.

  3. Erbjuder ni mottagaren att kontrollera sin prenumeration?
    Erbjud gärna mer än bara "avsluta prenumerationen", exempelvis att välja mellan olika kategorier och frekvenser, ändra adress eller att ha flera adresser.

  4. Kommunicerar ni er integritetspolicy?
    Alla är vi måna om att skydda våra e-postadresser. En kort text om eller länk till företagets integritetspolicy bör vara standard i alla e-brev.

  5. Levererar ni mervärde till mottagaren?
    "What have you done for me lately". Att en gång ha varit intressant räcker inte. Mottagaren utvärderar nyhetsbrevet varje gång. Det är en ständig prövoperiod där ditt brev konkurrerar om utrymmet i mottagarens inbox. För att få stanna kvar där måste du varje gång ge något av värde till mottagaren.

Få vårt nyhetsbrev

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt