Logo
  • Priser
  • Om
  • Våra lösningar
    • icon
      Nyhetsbrev

      Här får du en introduktion till verktyget Paloma Nyhetsbrev.

    • icon
      Enkäter

      Här får du en introduktion till verktyget Paloma Enkäter.

    • icon
      Event

      Här får du en introduktion till verktyget Paloma Event.

    • icon
      FAQ

      Här svarar vi på de vanligaste frågorna om verktygen på Palomas plattform.

    • icon
      Referenser

      Här hittar du några av Palomas många nöjda användare.

    • Börja skapa ditt nyhetsbrev nu!

      Skicka 100 utskick/månad kostnadsfritt, 97 % supportnöjdhet och snygga mallar ingår!

      STARTA GRATISKONTO NU!
    • Nyhetsbrev
    • Enkäter
    • Event
    • FAQ
    • Referenser
  • Blogg
  • Skapa konto
  • Bli partner
  • Kontakt
  • Skapa konto Magnet
  • lock-icon Logga in
2020
  • Så kan du använda Google Ads för att marknadsföra ditt nästa event
  • 14 skrivtips - så skriver du som ett proffs på webben och i nyhetsbrev
  • Att genomföra evenemang digitalt
  • Nå ut via nyhetsbrev i kristider – en snabbguide
  • 5 tips för kriskommunikation – I samtal med Johan Bergstad 
  • Växla upp kommunikationen med nyhetsbrev & e-postutskick
  • Varför & hur ska jag få fler prenumeranter till mitt nyhetsbrev?
2019
  • 8 tips för en inbjudande inbjudan till ditt event
  • Checklistan är a och o för ett lyckat event
  • En lyckad enkätundersökning
  • E-postmarknadsföring med nyhetsbrev: bästa praxis
  • E-postmarknadsföring regerar när det gäller ROI
2018
  • Julknep: 6 idéer för julmarknadsföring i sista minuten
  • 6 orsaker till att kunder ignorerar dina mail – & vad du kan göra åt saken
  • Så skaffar & påverkar du kunder via e-post
  • 10 sätt att stärka kundlojaliteten med hjälp av e-postmarknadsföring
  • Därför är e-postmarknadsföring viktigt för små företag
  • Fördelarna med e-postmarknadsföring i form av nyhetsbrev
  • Så skapar du innehåll för e-postmarknadsföring
  • Effektiv design av nyhetsbrev för ditt företag
  • Hur ofta bör du skicka nyhetsbrev från företaget?
  • Bästa tillvägagångssätten för framgångsrika e-postkampanjer
  • Så förbättrar du öppnings- och svarsfrekvensen på dina nyhetsbrev
  • Hur man använder nyhetsbrev för att bygga en bra kundupplevelse
  • Så når du generation Y med hjälp av e-post
  • 6 problem med ämnesraden som kan undvikas
  • 7 misstag att undvika när du skickar nyhetsbrev
  • Varför A/B-testning är viktigt för ditt nyhetsbrev och hur du gör
  • Trender för nyhetsbrev 2018
2017
  • 8 nyårslöften för dina nyhetsbrev
  • 6 sista minuten-tips för dina e-postutskick inför julledigheten
  • Black Friday den 24 november - Startskott för årets julhandel
  • 6 viktiga “kom ihåg” när du planerar ditt nyhetsbrev inför julen
  • Sju sätt att utöka din e-postlista på
  • Topp 10 – Strategier för lyckad e-postmarknadsföring!
  • Köpta e-mailadresser – en fälla!
  • Tips på hur du utökar din e-postlista
  • Storytelling – berättelsens kraft
  • Vår strategi för en maxad e-postlista
  • Låg öppningsgrad? Fördubbla konverteringen i ditt nyhetsbrev med vår fem stegs-guide!
2016
  • E-postmarknadsföring och sociala medier – varför du behöver båda
  • Skaffa fler e-postadresser med hjälp av YouTube!
  • Stick ut i julruschen!
  • Content marketing – få nyhetsbrevet att nå fram!
  • Call to action, checklista!
  • Nyttja Facebook Lead Ads för att samla e‑postadresser
  • Fem mätetal som visar effekten av ditt nyhetsbrev och e-postmarknadsföring
  • Därför fungerar e-postmarknadsföring
  • Skapa den perfekta ämnesraden till ditt nyhetsbrev
  • Boosta eventet med digitala nyhetsbrevsutskick
  • Undvik nybörjarmisstagen i ditt nyhetsbrev
  • 10 nyhetsbrevtips för nybörjare!
  • Bilder i din marknadsföring – 6 tips!
  • Få koll på SEO – 6 nybörjartips!
  • Så bör du koordinera ditt välkomstbrev med din välkomstsida
  • Tips för dig som är ny på nyhetsbrev
  • Strategisk planering av tiden för ditt utskick
  • Optimera ditt nyhetsbrev för en bättre effekt
  • Så här mäter du effekterna av ditt nyhetsbrev
  • FAQ om nyhetsbrev via e-post
  • 10 proffstips för e-postmarknadsförare
  • Öka försäljningen i din e-handel med nyhetsbrev
  • Storytelling – effektivisera ditt nyhetsbrev med berättelser!
  • Fem tips för ökad försäljning med nyhetsbrev
2015
  • Tio tips för effektivare nyhetsbrev
  • Konsten att skriva nyhetsbrev
  • Leveransbarhet för nyhetsbrev
  • Etik, moral och lagstiftning kring nyhetsbrev
  • Jobba med adresslistan
  • Så fyller du nyhetsbrevet med innehåll
  • Utformning och design av nyhetsbrev
  • Varför ett nyhetsbrev? Vi visar fördelarna med nyhetsbrev
  • Så gör du en strategisk plan för ditt nyhetsbrev
  • Så gör du en strategisk plan för ditt nyhetsbrev
  • Så gör du en strategisk plan för ditt nyhetsbrev
  • 48 sätt att få din e-postlista att växa
  • 10 tips för att ta ditt nyhetsbrev till nästa steg
  • 10 tips för bästa utformning av ditt nyhetsbrev!
  • Engagerade läsare ger lyckad e-postmarknadsföring
  • Nyhetsbrev står sig i konkurrensen
  • Fyra tips för mobilanpassning av nyhetsbrev
  • Nyhetsbrevet blir mobilt – undvik designmissarna
  • Cookies och juridiken
  • Välj rätt strategi för din e-postmarknadsföring
  • Ämnesraden avgör din framgång
  • Ämnesraden avgör din framgång
  • Ämnesraden avgör din framgång
  • 5 tips som ökar dina framgångar som e-postmarknadsförare
  • Att skriva digitala nyhetsbrev
  • Att skriva digitala nyhetsbrev
  • Att skriva digitala nyhetsbrev
  • Att skriva digitala nyhetsbrev
  • Tonåringar tycker till om e-postens framtid
  • Bacn – e-post du vill ha, men inte läser
  • Väck dina slumrande prenumeranter
  • Väck dina slumrande prenumeranter
  • Utöka din e-postlista
  • 10 tips för B2B nyhetsbrev
  • Maximera ditt nyhetsbrev
  • Maximera ditt nyhetsbrev
  • Maximera ditt nyhetsbrev
  • Maximera ditt nyhetsbrev
  • Maximera ditt nyhetsbrev
  • Nyhetsbrev och sociala medier, 5 tips
  • 10 tips för fler klick i ditt nyhetsbrev
  • ”Trigger Email” blir allt viktigare i e-postmarknadsföringen
  • Året då nyhetsbrevet blir mobilt?
  • Hur gör man en medarbetarundersökning?
  • Hur gör man en kundundersökning?
  • Nyhetsbrev fortfarande kung bland kanalerna
  • Så lyckas du med ditt nyhetsbrev
  • Nyhetsbrev, design och bilder
  • Köpa adresser?
  • E-post vinner över sociala medier i marknadsföring
  • Vad är ett triggermejl?
  • Smartphone vs. dator – dags att begrava stridsyxan
  • Nyhetsbrev är 40 gånger mer effektivt än Facebook och Twitter tillsammans
  • Konsten att avregistrera sig från ett nyhetsbrev
2014
  • Hur gör man en NKI-undersökning?
  • Marknadsföringsskola, del 1
  • Marknadsföringsskola, del 2
  • Marknadsföringsskola, del 3
  • Marknadsföringsskola, del 4
  • Förbättra er kommunikation med hjälp av den röda tråden!
  • Kommunicera effektivt – fundera över målgrupp!
  • Bonuslista för marknadsföring på internet
  • Varför en marknadsundersökning?
  • Gå inte vilse i den sociala mediedjungeln
  • Checklista för din sociala närvaro på nätet
  • Sälj ditt mervärde, del 1
  • Sälj ditt mervärde, del 2
  • Internetmarknadsföring, del 1
  • Internetmarknadsföring, del 2
  • Internetmarknadsföring, del 3
  • Hur gör man en marknadsundersökning?
  • Hur utformar man frågorna i en marknadsundersökning?
  • Hur gör man en marknadsundersökning, del 3
  • Hur gör man en marknadsundersökning, del 4
  • Hur gör man en marknadsundersökning, del 5
  • Hur gör man en marknadsundersökning, del 6
  • Hur gör man en marknadsundersökning - Del 7: De rätta frågorna
  • Hur gör man en marknadsundersökning - Del 8
  • Ett växande digitalt moln
  • E-postadress + Facebooks nya Custom Audience-annonser = ökad konvertering
  • Tips för marknadsföring i julhandeln
  • Att skriva (för webben) – 16 tips!
  • Hitta guldkornen bland dina prospects med Marketing Automation
  • Sociala medier förbättrar din kundrelation
  • Bildskola, del 1
  • Bildskola del 2
  • Bildskola del 3
  • Har ni en plan för era sociala medier? Fem Facebook-tips!
  • Att skriva bättre för webben, del 1
  • Att skriva bättre för webben, del 2
  • Att skriva bättre för webben, del 3
  • Att skriva bättre för webben, del 4
  • Att skriva bättre för webben, del 5
  • Att skriva bättre för webben, del 6
  • Att skriva bättre för webben, del 7
  • Att skriva bättre för webben, del 8
29 jan 2015

E-post vinner över sociala medier i marknadsföring

I dagens diskussioner om digital marknadsföring har sociala medier en alldeles för stor dominans. Men forskning visar att gammaldags e-post fortfarande är långt mer effektivt än sociala medier för att locka kunder till företag på nätet. Det menar Tim Devaney och Tom Stein i en nyligen publicerad artikel i Forbes.

Artikelförfattarna hänvisar till en färsk studie av analysföretaget Custora som visade att antalet kunder som värvas via e-post har fyrdubblats under de senaste fyra åren och nu står för nästan 7 procent av de totalt förvärvade kunderna. Organisk sökning är den effektivaste kanalen, den står för 16 procent av de förvärvade kunderna, medan Facebook och Twitter ligger långt efter. Facebook var nästan obetydlig som kundkanal. En mycket liten andel av kunderna gör ett besök som leder till köp via Facebook. Twitter är ett ännu svagare sätt att locka kunder. Här kan du läsa om vårt verktyg för nyhetsbrev

 

Men kunder som kommer till företagen via e-post är mer benägna att handla och spendera. Custora-studien visar att e-postkunder är 11 procent mer värdefulla än genomsnittet. Organic search-kunder (icke sponsrade sökresultat) är 50 procent mer värdefulla än genomsnittet. Facebook-kunderna är genomsnittliga och Twitterkunderna är 23 procent mindre värdefulla än genomsnittet.

 

Artikelförfattarna hänvisar en intervju med Sim Jenkins, vd för BrightWave Marketing och författare till The New Inbox: Why Email Marketing Is the Digital Marketing Hub in a Social & Mobile World. ”E-post kommer alltid få hantera ryktet om att det är passé”, har Simms Jenkins sagt. ”Det är inte ett sexigt verktyg som Pinterest, Instagram eller Vine. Men pendeln har verkligen svängt tillbaka de senaste åren, delvis på grund av lågkonjunkturen. Folk vill ha saker som genererar intäkter, inte bara spännande nymodigheter”.

 

Jenkins erkänner att sociala medier är ett värdefullt verktyg – det är bra för att öka kundens engagemang – men det är inte det bästa sättet att driva försäljningen. ”Om du bara har en kula kvar i ditt vapen för att sälja något, så bör e-post alltid vara den kulan”, säger han.

 

E-post är effektivt eftersom det är baserat på tillåtelse. Personerna på din e-postlista har gett dig lov att skicka meddelanden till dem. I och med förekomsten av smartphones och surfplattor, är de dessutom alltid tillgängliga för att lyssna. Egentligen är e-post ett förstahandsval för telefonen.

 

Den ”nya inkorgen” som Jenkins refererar till i sin boktitel är en inkorg som är alltid på. Folk kollar sin e-post hela tiden, oavsett var de är. Och det gör att du kan hålla en tät kontakt. Men fönstret är smalt. När folk läser e-post på en mobil enhet de gör det snabbt. Det innebär att din e-post måste vara kraftfull nog att få uppmärksamhet på mycket kort tid.

 

Dina e-postmeddelanden bör åtminstone inte irritera mottagaren. Ett sätt att undvika det är att låta din målgrupp bestämma när de får din e-post. Du bör ha en sida där de kan justera sina inställningar.

 

Kom också ihåg att e-post kräver en annan ton än kanaler som Facebook och Twitter. Du kan inte bara kopiera dina Facebook-insatser i e-post. ”Via e-post vill folk ha erbjudanden”, säger Jenkins. ”På Facebook vill de ha en mer lättsmält relation till varumärket. Och på Twitter vill de ha nyheter och uppdateringar. Det förstår de starkaste varumärkena, att anpassa sina budskap istället för att skicka samma saker över flera kanaler.”

 

En primär orsak till varför e-post är en starkare kunddrivande kanal är mobila enheter: De möjliggör bättre e-postmarknadsföring på många sätt. Du kan till exempel sätta vissa meddelanden vid kassadisken som säger, ”Skicka ett sms med din e-postadress och få 10 procent rabatt på nästa köp.” På så sätt kan du bygga upp dina e-postlistor.

 

Men mobilen för också med sig utmaningar för e-marknadsförare. 40 procent av all e-post läses numera på smartphones, vilket betyder att de måste kodas för att vara attraktiva på telefonens skärm. Sjuttio procent av konsumenterna kommer att avbeställa din e-post om den ser konstig ut på en mobil enhet.

 

”Om du inte optimerar e-posten, utan bara låter det tyna bort till förmån för de coola nya verktygen där ute, kommer ditt företag att påverkas negativt”, säger Jenkins. ”Jag är fortfarande förvånad över att vissa människor bara slänger ut månatliga e-post till sina abonnenter. Alltför många jagar efter nya saker i stället för att investera i det som verkligen fungerar, vilket är e-post. E-post är viktigare än någonsin. Och de som utnyttjar det mest effektivt kommer att bli de stora vinnarna.”

 

Här kan du läsa artikeln på engelska

 

Här kan du läsa om vårt verktyg för nyhetsbrev

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
paloma-label

  • Priser
  • Om
  • Blogg
  • Skapa konto
  • Bli partner
  • Kontakt
  • Skapa konto Magnet
  • In english

Det optimala verktyget för nyhetsbrev | Marknadsföring via e-post? Testa Paloma gratis! | Paloma! Tipset för dig som söker ett enkelt program för mailutskick | Gratis mallar för nyhetsbrev | E-postmarknadsföring med nyhetsbrev: Bäst praxis. | Vad är Marketing Automation? | Trigger email – träffa rätt med automatiserad e-post | Gratis snygga mallar för nyhetsbrev | Lösning för redaktörskonton, underkonton och flera användare

Integritetspolicy

Kontakt

Öppet måndag – fredag, 08.00 till 17.00

+46 225 410 22
kundteam@paloma.se

Adress

Åsgatan 63, 776 31 Hedemora

+46 225 410 22

Hitta oss

© Paloma 2019 / Designat och byggt i Hedemora, Dalarna, Sverige
LÄS MER

Enkelt verktyg för nyhetsbrev & e-post

Nyhetsbrev verktyg

Det är enkelt att använda verktyget Paloma för att skapa snyggt designade nyhetsbrev. Till din tjänst har du dessutom smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. I och med att både dagens och framtidens kunder lever sina liv online är e-postmarknadsföring och e-post både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. E-postmarknadsföring har i många olika undersökningar visat sig ha bäst ROI (Return On Investment) av alla kanaler, inklusive olika sociala medier.

Det behöver inte vara krångligt att använda ett verktyg för e-post. Vi har jobbat hårt med användbarhet och gränssnitt för att Paloma nyhetsbrevverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att förstå och använda som möjligt.

Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår drag-and drop-editor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med att skapa och skicka ditt nyhetsbrev.

Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet från Paloma som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också fånga in feedback direkt i mejlutskicket via snabbenkät.

Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!


Epost marknadsföring

Gratis mallar till nyhetsbrev & gott om tips

Genom att använda en mall för ditt nyhetsbrev så kan du hålla kommunikationen konsekvent och genomtänkt . Det underlättar också det kontinuerliga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istället för att skapa nya mallar för varje utskick. Till ditt förfogande har du gäng färdiga snygga nyhetsbrevmallar som du kan börja använda direkt. Du har tillgång till ett arkiv både för dina mallar och dina filer, som bilder, dokument och pdf:er.

På vår sajt, i bloggen och via vårt nyhetsbrev finner du gott om tips kring digitala nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.

Skicka nyhetsbrev

Skapa & skicka nyhetsbrev snabbt & enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Paloma hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html.

 

✔️ Designa, skicka och följ upp med statistik

✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp

✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera

✔️ Tillämpa marketing automation med triggermejl och automatiska utskick.

 

✔️ Smidig och effektiv drag-and-drop-editor

✔️ Enkel administrering av dina kontakter

✔️ Smart uppföljning

✔️ Stöd för flera redaktörer och/eller konton.

 Skapa nyhetsbrev

Ett uppskattat verktyg för marknadsföring via nyhetsbrev & e-post

Om du vill utveckla företagets marknadsföring via nyhetsbrev och e-post är Paloma perfekt för dig. Du får tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om verktyget, och fri support.

9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet.
100 % av våra anställda rekommenderar Paloma som arbetsplats. Mer från våra kunder.

Få en personlig demo av Paloma!

Baserat på de uppgifter du fyllt i eller din IP-adress bedömer vi att du håller på att skapa ett spamkonto. Är denna bedömning felaktig? Kontakta oss på support@paloma.se

Ett fel uppstod när freemiumkonto skulle skapas.

Tack!

Tack för din registrering! Du skickas nu vidare till aktiveringssidan där du får välja användarnamn och lösenord.