2019
2018
2017
2016
2015
2014
Julknep: 6 idéer för julmarknadsföring i sista minuten
12 nov 2018

Julknep: 6 idéer för julmarknadsföring i sista minuten

E-post är en av de mest effektiva kanalerna för att driva sälj under julsäsongen. Oavsett om du har en gedigen marknadsplan på plats eller planerar i sista minuten så finns alltid möjligheter att förbättra dina e-posterbjudanden den här säsongen. Här får du några sista-minuten-knep för att optimera dina marknadsaktiviteter inför julen och hjälpa dig förbättra ROI.

 

 1. Bygg en kampanj kring bästsäljande produkter

Listor med julklappar som ska införskaffas är ofta långa, och att välja rätt gåva kan vara en svår uppgift. Människor uppskattar när marknadsförare gör det lättare och ger goda förslag på julklappar. Skapa kampanjer för att lyfta dina bäst-säljande produkter. Det hjälper till att visa upp populära artiklar för dina kunder, och ger dem julklapps-idéer. Ta en titt på dina bästsäljande produkter och skapa innehåll som framhäver dessa produkter som utmärkta julklapps-alternativ. Se till att använda starka nyckelord och lockande bilder. Du kan också sammanställa en julklapps-guide för olika personer – från bebisar till farmödrar.

 

 2. Kör reor

Kunder brukar hålla utkik efter sätt att få pengarna att räcka till mer kring jul, så locka dem med reor. Ge ett oemotståndligt erbjudande under en mycket kort tidsperiod för att driva hög konverteringsgrad. Betona brådskan att agera genom att göra det till ett engångserbjudande som gäller under ett visst antal timmar. Testa denna strategi. Om det leder till konverteringar, utlys reor för ytterligare produkter. Om konverteringsgraden är låg – prova med en annan tidsgräns. Kanske svarar kunder på 24 timmar, eller kanske 6 timmar är bättre. Det här är ett suveränt grepp för att få kunder som vill spara pengar att genomföra ett köp.

 

 3. Ordna nedräkningstimer

Allt handlar om timing, så påminn kunderna om att erbjudandet du har är begränsat för att få dem att agera. Lägg till en nedräkningstimer i mailet för att göra brådskan förnimbar och uppmuntra dem att köpa nu snarare än senare. Dessa timers kan räkna bakåt och understryka det faktum att rean snart är förbi och att det begränsade lagret snabbt går åt. När du skapar ett trängande behov att köpa blir intresserade kunder mer troliga att agera.

 

 4. Erbjud lockande giveaways

Folk älskar att få presenter, särskilt under julsäsongen. För att få kunder i rätt stämning för att ge; erbjud dem specialgåvor. Kanske belönar du kunder som spenderar mycket pengar med en gratis gåva, som en bonusartikel vid köp över 1 000 kronor. Eller du kanske erbjuder ett presentkort på 100 kronor så att kunden kan unna sig själv något. Ingenting försätter folk i en så givmild stämning som när de själva får presenter.

 

 5. Samarbeta med influencers

Profiler i sociala medier har kommit att bli mycket inflytelserika när det gäller att sälja produkter. Slå dig ihop med lämpliga influencers för att få hjälp att puffa dina produkter inför julen. Oavsett om de lyfter fram dina artiklar i sina flöden, eller om du använder dig av deras rekommendationer i dina mail, kan kopplingen mellan en tongivande person och dina produkter hjälpa till att driva sälj under julen.

 

 6. Personalisera meddelandet

Kunder älskar att känna sig speciella, och personalisering är nyckeln till att leverera den upplevelsen. Personalisering har aldrig varit enklare än i den digitala marknadsföringens tidevarv. Använd den data du har för att avgöra vilka typer av produkter som är mest relevanta för dina kunder. Titta på tidigare köp, klickbeteende och demografi för att skapa personaliserade meddelanden. Den här typen av meddelanden driver högre klickfrekvens, vilket i sin tur leder till konvertering. Se gärna vår lösning för att skapa och skicka nyhetsbrev

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Smarta funktioner för at skapa nyhetsbrev. Spar din tid och ökar effekten av din e-postmarknadsföring.

Postman gör att du snabbt kan skapa snyggt designade nyhetsbrev utan större ansträngning. Dessutom är verktyget fullproppat med smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår Drag and dropeditor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med ditt nyhetsbrev. Postman håller reda på avregistreringar, studsar och liknande. Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också få direkt feed-back direkt i nyhetsbrev med vår snabbenkätsfunktion. Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande och bra funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Att använda Nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. Både dagens och framtidens kunder lever sina liv online – e-postmarknadsföring och mailutskick är både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. Det behöver dessutom inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevsverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och vårt gränssnitt fr at vårt nyhetsbrevsverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att använda och enkelt att förstå som möjligt. Nyhetsbrev har i många olika undersökningar visats ha bäst ROI, Return On Investment, av alla kanaler inklusive olika sociala medier. Vi har ett gäng färdiga och snygga nyhetsbrevsmallar som du kan börja använda direkt. Det är alltså gratis nyhetsbrevsmallar och de är designade av professionella Art-directors. Du bör ha en mall för ditt nyhetsbrev så du kan hålla en konsekvent och genomtänkt policy. Det underlättar också detkontinuelriga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istälet för att skapa nya mallar för varje utskick. Vi har naturligtvis ett arkiv både för dina mallar och dina filer, såsom bilder, dokument och pdf:er tex.

Skapa och skicka nyhetsbrev snabbt och enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Postman hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html. Med Postman blir det enkelt att: 
✔️ Designa, skicka och följa upp med statistik. 
✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp.
✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera.
✔️ Triggermejl och automatiska utskick. 
✔️ Vi har en editor, drag and drop i världsklass. 
✔️ Enkelt att administrera dina kontakter.  
✔️ Smart enkel uppföljning. 
✔️ Stöd för flera redaktörer och eller konton, så kallat redaktörskonto.

 

97 % supportnöjdhet

Om du vill utveckla företagets nyhetsbrev och e-postmarknadsföring är Postman perfekt för dig. 9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet. Du får dessutom tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om nyhetsbrevsverktyget om du föredrar att lära dig själv. 100 % av våra anställda rekommenderar oss som arbetsplats. Ditt samarbete med oss blir både belönande och uppskattat.