2019
2018
2017
2016
2015
2014
Generation Y
21 maj 2018

Så når du generation Y med hjälp av e-post

Generation Y eller ”millenier” även kallad, spenderar miljarder varje år, så det är inte konstigt att företag investerar tungt i marknadsföring till denna målgrupp.

Företag som vill nå denna attraktiva målgrupp behöver veta hur man får deras uppmärksamhet, men många misslyckas. Företag blir ofta brädade av glänsande nya medier som Instagram och Facebook Messenger, de inser inte att den här gruppen inte gillar att se reklam när de är socialiserar med sina vänner.

Medan millenier är telefonbesatta och spenderar mycket tid i sociala medier, förväntar de sig att företag respektera deras fritid och de vill bli bemötta på deras villkor. För möjligheten att ansluta sig till denna generation är det kritiskt att de ska trivas på lång sikt.

Marknadsförare måste vara strategiska för att nå denna generation i de kanaler som de föredrar. Enligt Adobe Email Consumer Survey föredrar de att höra från varumärken via e-post. Här är fem saker att tänka på när du riktar in dig mot Generation Y via mail.

 

  1. Millenier älskar email.

Mer än hälften av denna generation mellan 18 - 24 och 43 procent av generationen i åldrarna 25 till 34 kollar deras mail i sängen på morgonen. Denna målgrupp är också den som är minst sannolik att inte kolla sin inkorg förrän de kommer till jobbet. De kollar också sina inkorgar efter jobbet, medan de är på semester och även samtidigt som de använder andra kanaler, exempelvis när de ser på TV.

  1. Millenier hatar irrelevant mail.

Medan Generation Y kan älska att höra från företag via e-post betyder det inte att du kan skicka massutskick och vara nöjd så. 34% av millenierna rapporterar att de irriteras av företag som skickar nyhetsbrev med produkter eller tjänster som de inte bryr sig om. Mindre än en tredjedel av alla nyhetsbrev öppnas av millennier. Medan nyhetsbrev är ett bra sätt att få millerniers uppmärksamhet, är denna grupp riktigt kunnig digitalt och förväntar sig nyhetsbrev med ett personligt innehåll som möter deras intresse och inte att bli spammade. Kom ihåg detta när du riktar dig mot denna grupp och kom ihåg att överraska och glädja dem.

  1. Tom inkorg är deras mål.

Denna grupp älskar att se inkorgen tom. 65% av millenierna rapporterar att de har en tom inkorg, vilket innebär att de har svarat på, raderat eller arkiverat alla mail. Eftersom denna grupp är så duktig på detta, vill de hålla saker i ordning. Skicka därför inte för mycket till denna grupp, de kommer bara ta bort dina utskick eller kanske till och med avregistrera sig. Förvänta dig inte heller en omedelbar reaktion. Fast de är snabba på att sorterar sina inkorgar, kan de arkivera nyhetsbrev till helgen när de har mer tid att agera.

  1. Millenier kollar e-post på deras datorer.

Generation Y älskar sina smartphones men inte för att kolla sin mail. Faktum är att mer än hälften av millennierna rapporterar att deras datorer är deras primära enhet för att kolla sin mail, och mindre än hälften uppger mobilen som sin primära enhet för att kolla dem. Medan Generation Y kan läsa sina mail på mobiltelefoner, är de mer benägna att svara på mail och klicka på länkar i nyhetsbrev på sin dator. Marknadsförare bör överväga detta när man bygger sina nyhetsbrevsutskick, undersökningar eller inbjudningar. Medan mobiloptimering fortfarande är viktig, glöm inte att bygga en bra upplevelse på datorn när du riktar in dig mot den här målgruppen.

  1. Millennierna föredrar mail på arbetsplatsen.

Även om det inte är ovanligt att se den här gruppen använda sociala medier och chatt inom jobbet, så är mail fortfarande den föredragna kommunikationskanalen. Att använda mail på jobbet visar att den här generationen är mailanvändare och bekväma med det. Den som säger att nyhetsbrev inte är något för Generation Y, förstår inte att det är en del av deras dagliga liv.

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Enkelt verktyg för nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Det är enkelt att använda verktyget Paloma för att skapa snyggt designade nyhetsbrev. Till din tjänst har du dessutom smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. I och med att både dagens och framtidens kunder lever sina liv online är e-postmarknadsföring och mejlutskick både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. E-postmarknadsföring har i många olika undersökningar visat sig ha bäst ROI (Return On Investment) av alla kanaler, inklusive olika sociala medier.

Det behöver inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och gränssnitt för att Paloma nyhetsbrevverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att förstå och använda som möjligt.

Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår drag-and drop-editor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med att skapa och skicka ditt nyhetsbrev.

Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet från Paloma som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också fånga in feedback direkt i mejlutskicket via snabbenkät.

Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Gratis mallar till nyhetsbrev & gott om tips

Genom att använda en mall för ditt nyhetsbrev så kan du hålla kommunikationen konsekvent och genomtänkt . Det underlättar också det kontinuerliga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istället för att skapa nya mallar för varje utskick. Till ditt förfogande har du gäng färdiga snygga nyhetsbrevmallar som du kan börja använda direkt. Du har tillgång till ett arkiv både för dina mallar och dina filer, som bilder, dokument och pdf:er.

På vår sajt, i bloggen och via vårt nyhetsbrev finner du gott om tips kring digitala nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.

Skapa & skicka nyhetsbrev snabbt & enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Paloma hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html.

 

✔️ Designa, skicka och följ upp med statistik

✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp

✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera

✔️ Tillämpa marketing automation med triggermejl och automatiska utskick.

 

✔️ Smidig och effektiv drag-and-drop-editor

✔️ Enkel administrering av dina kontakter

✔️ Smart uppföljning

✔️ Stöd för flera redaktörer och/eller konton.

 

Ett uppskattat verktyg för marknadsföring via nyhetsbrev & e-post

Om du vill utveckla företagets marknadsföring via nyhetsbrev och e-post är Paloma perfekt för dig. Du får tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om verktyget, och fri support.

9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet.
100 % av våra anställda rekommenderar Paloma som arbetsplats. Mer från våra kunder.