2019
2018
2017
2016
2015
2014
06 dec 2017

6 sista minuten-tips för dina e-postutskick inför julledigheten

Julsäsongen är redan igång och många företagare betar nu av sedan länge planerade marknadsaktiviteter. Trots att det lönar sig med god framförhållning och en tydlig kommunikationsplan, finns det ändå sätt som hjälper dig att här och nu utnyttja säsongen maximalt. Vi har sammanställt en lista med tips som hjälper dig att maximera din ROI under resten av julsäsongen.

 

  1. Överraska dina kunder

Tiden är här för att ge, och dina kunder kommer att minnas de företag och varumärken som behandlar dem extra väl. Undvik att skicka dina kunder de vanliga mailen om erbjudanden och rabatter. Ansträng dig i stället och ge dem något speciellt! Kanske en personlig och unik rabatt. Eller kostnadsfri frakt eller kostnadsfri taxiservice, om du säljer varor som kan vara besvärliga att transportera hem, såsom tv-apparater och dylikt.

 

  1. Uppmärksamma populära inlägg i din e-post

Under julsäsongen är kunderna mer aktiva än vanligt i sociala medier. Använd det i din e-postmarknadsföring. Uppmärksamma de inlägg som får många delningar och kommentarer i dina e-postutskick. Chansen är stor att de produkter och trender som dina kunder i sociala medier inspireras av, även intresserar de kunder som du skickar e-post till.

 

  1. Gör det enkelt för dina kunder

Julsäsongen är för många en intensiv tid på året. Du kan underlätta för dina kunder genom att göra det lätt för dem att hitta de rätta julklapparna. Ta reda på vilka av dina produkter som sålt bäst i år, och uppmärksamma dem i dina e-postutskick. Allt du kan göra för att förenkla för dina kunder kommer att uppskattas.

 

  1. Uppmuntra gåvor till sig själv

Trots att de flesta shoppar till nära och kära under julsäsongen är det viktigt att komma ihåg att många också köper presenter till sig själva. Uppmuntra därför dina kunder att ta en paus från julklappsinköpen och att unna sig själva något fint. Du kan till exempel skicka ett mail till dina kunder med ämnesraden: “Pausa julklappsinköpen och ge dig själv en gåva!” Det är ett utmärkt sätt att locka dina kunder till att shoppa till sig själva.

 

  1. Se till att dina mail är mobilanpassade:

Majoriteten av konsumenterna i Sverige läser sin mail i mobiltelefonen och mer än hälften av Sveriges konsumenter shoppar från sin mobil.

Se till att dina e-postutskick och landningssidor är mobilanpassade. Det finns inget mer irriterande än teknikproblem när man är halvvägs i ett köp. Säkerställ att det är så enkelt som möjligt för dina kunder att handla på dina sidor, oavsett vilken teknik de använder.

 

  1. Erbjud digitala presentkort för de som är ute i sista minuten:

Medan en del börjar handla julklappar redan i september, skjuter andra på julklappsbestyren till sista minuten. Föreställ dig en kund som har planerat att köpa julklapparna på vägen till släktfesten på självaste julafton, och som sedan när hon väl står där, inser att affären är stängd eller att produkten hon tänkte köpa redan är slutsåld. Hjälp dessa “sista minuten-shoppare” genom att påminna dem om att de kan köpa presentkort från ditt företag i allra sista stund.

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Smarta funktioner för at skapa nyhetsbrev. Spar din tid och ökar effekten av din e-postmarknadsföring.

Postman gör att du snabbt kan skapa snyggt designade nyhetsbrev utan större ansträngning. Dessutom är verktyget fullproppat med smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår Drag and dropeditor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med ditt nyhetsbrev. Postman håller reda på avregistreringar, studsar och liknande. Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också få direkt feed-back direkt i nyhetsbrev med vår snabbenkätsfunktion. Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande och bra funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Att använda Nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. Både dagens och framtidens kunder lever sina liv online – e-postmarknadsföring och mailutskick är både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. Det behöver dessutom inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevsverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och vårt gränssnitt fr at vårt nyhetsbrevsverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att använda och enkelt att förstå som möjligt. Nyhetsbrev har i många olika undersökningar visats ha bäst ROI, Return On Investment, av alla kanaler inklusive olika sociala medier. Vi har ett gäng färdiga och snygga nyhetsbrevsmallar som du kan börja använda direkt. Det är alltså gratis nyhetsbrevsmallar och de är designade av professionella Art-directors. Du bör ha en mall för ditt nyhetsbrev så du kan hålla en konsekvent och genomtänkt policy. Det underlättar också detkontinuelriga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istälet för att skapa nya mallar för varje utskick. Vi har naturligtvis ett arkiv både för dina mallar och dina filer, såsom bilder, dokument och pdf:er tex.

Skapa och skicka nyhetsbrev snabbt och enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Postman hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html. Med Postman blir det enkelt att: 
✔️ Designa, skicka och följa upp med statistik. 
✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp.
✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera.
✔️ Triggermejl och automatiska utskick. 
✔️ Vi har en editor, drag and drop i världsklass. 
✔️ Enkelt att administrera dina kontakter.  
✔️ Smart enkel uppföljning. 
✔️ Stöd för flera redaktörer och eller konton, så kallat redaktörskonto.

 

97 % supportnöjdhet

Om du vill utveckla företagets nyhetsbrev och e-postmarknadsföring är Postman perfekt för dig. 9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet. Du får dessutom tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om nyhetsbrevsverktyget om du föredrar att lära dig själv. 100 % av våra anställda rekommenderar oss som arbetsplats. Ditt samarbete med oss blir både belönande och uppskattat.