2017
2016
2015
2014
16 nov 2017

6 viktiga “kom ihåg” när du planerar ditt nyhetsbrev inför julen

Julen väntar runt hörnet och det är hög tid att planera din e-post-marknadsföring inför storhelgerna.

November och december är en utmärkt period att kontakta dina kunder på, men det är också den tiden på året, som våra inkorgar är fulla med erbjudanden. Om du vill fånga dina kunders uppmärksamhet, så är det viktigt att du sticker ut från mängden. För att hjälpa dig, har vi listat 6 viktiga “kom ihåg” för din e-postmarknadsföring. Se till att du prickar av listan innan du skickar iväg dina kundbrev i jul!

 

  1. Ta fram en julklappsguide och underlätta julklappsinköpen för dina kunder

Du kan hjälpa dina kunder med julklappsinköpen genom att ta fram en julklappsguide. Se över dina produkterbjudanden, och gör reklam för de produkter som passar bäst för säsongen. Promota dem sedan i en julklappsguide som du skickar med i din e-postmarknadsföring.

 

  1. Uppmärksamma lojala kunder

Det här är rätt säsong för att uppmärksamma dina stamkunder. Visa din tacksamhet för deras lojalitet genom att erbjuda dem rabatter av olika slag, frakt utan kostnad eller små gåvor.

 

  1. Använd bildens magiska kraft

Att en bild säger mer än tusen ord är mer aktuellt än någonsin. Och det är väl investerade pengar att ta snygga och proffsiga bilder på dina produkter. Fota de produkter som du säljer bäst av, och använd sedan bilderna i din e-postmarknadsföring.

Oavsett om du säljer designade kläder på nätet eller om du har en icke-vinstdrivande verksamhet som samlar in pengar till hemlösa – ett riktigt bra foto hjälper dig att nå fram med ditt budskap!

 

  1. Uppmärksamma de största shoppingdagarna

Den 24 november på Black Friday, den 27 november på Cyber Monday och den 2 december på Small Business Saturday shoppar konsumenter i västvärlden som allra mest och många är mer köpbenägna under de här dagarna. Fundera på hur du och ditt företag kan använda dig av det här i din verksamhet och i din e-postmarknadsföring.

 

  1. Uppmuntra mun till mun-metoden

Julledigheten är en perfekt tid för familj och vänner att dela julklappstips med varandra, och tips på var man kan hitta bra reor och rabatter. Dra fördel av detta genom att göra det lätt för dina kunder att rekommendera ditt företag och dina produkter och tjänster till vänner och bekanta. Erbjud rabatter till kunder som värvar prenumeranter och/eller blivande kunder till dig. Lägg till en knapp eller länk i dina utskick som gör det lätt för dina prenumeranter att vidarebefordra dina e-postutskick.

 

  1. Fortsätt att bygga upp din lista med e-postadresser

Chansen är stor att du kommer ha fler besökare på dina webbsidor under julhelgerna än i vanliga fall. Dra nytta av det här och använd banners och puffar med texter såsom “Ta del av vår exklusiva julrea och våra julerbjudanden” och liknande. Se också till att dina välkomstmeddelanden går i samma linje.