2019
2018
2017
2016
2015
2014
16 nov 2017

6 viktiga “kom ihåg” när du planerar ditt nyhetsbrev inför julen

Julen väntar runt hörnet och det är hög tid att planera din e-post-marknadsföring inför storhelgerna.

November och december är en utmärkt period att kontakta dina kunder på, men det är också den tiden på året, som våra inkorgar är fulla med erbjudanden. Om du vill fånga dina kunders uppmärksamhet, så är det viktigt att du sticker ut från mängden. För att hjälpa dig, har vi listat 6 viktiga “kom ihåg” för din e-postmarknadsföring. Se till att du prickar av listan innan du skickar iväg dina kundbrev i jul!

 

  1. Ta fram en julklappsguide och underlätta julklappsinköpen för dina kunder

Du kan hjälpa dina kunder med julklappsinköpen genom att ta fram en julklappsguide. Se över dina produkterbjudanden, och gör reklam för de produkter som passar bäst för säsongen. Promota dem sedan i en julklappsguide som du skickar med i din e-postmarknadsföring.

 

  1. Uppmärksamma lojala kunder

Det här är rätt säsong för att uppmärksamma dina stamkunder. Visa din tacksamhet för deras lojalitet genom att erbjuda dem rabatter av olika slag, frakt utan kostnad eller små gåvor.

 

  1. Använd bildens magiska kraft

Att en bild säger mer än tusen ord är mer aktuellt än någonsin. Och det är väl investerade pengar att ta snygga och proffsiga bilder på dina produkter. Fota de produkter som du säljer bäst av, och använd sedan bilderna i din e-postmarknadsföring och nyhetsbrev.

Oavsett om du säljer designade kläder på nätet eller om du har en icke-vinstdrivande verksamhet som samlar in pengar till hemlösa – ett riktigt bra foto hjälper dig att nå fram med ditt budskap!

 

  1. Uppmärksamma de största shoppingdagarna

Den 24 november på Black Friday, den 27 november på Cyber Monday och den 2 december på Small Business Saturday shoppar konsumenter i västvärlden som allra mest och många är mer köpbenägna under de här dagarna. Fundera på hur du och ditt företag kan använda dig av det här i din verksamhet och i din e-postmarknadsföring.

 

  1. Uppmuntra mun till mun-metoden

Julledigheten är en perfekt tid för familj och vänner att dela julklappstips med varandra, och tips på var man kan hitta bra reor och rabatter. Dra fördel av detta genom att göra det lätt för dina kunder att rekommendera ditt företag och dina produkter och tjänster till vänner och bekanta. Erbjud rabatter till kunder som värvar prenumeranter och/eller blivande kunder till dig. Lägg till en knapp eller länk i dina utskick som gör det lätt för dina prenumeranter att vidarebefordra dina e-postutskick.

 

  1. Fortsätt att bygga upp din lista med e-postadresser

Chansen är stor att du kommer ha fler besökare på dina webbsidor under julhelgerna än i vanliga fall. Dra nytta av det här och använd banners och puffar med texter såsom “Ta del av vår exklusiva julrea och våra julerbjudanden” och liknande. Se också till att dina välkomstmeddelanden går i samma linje.

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Enkelt verktyg för nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Det är enkelt att använda verktyget Paloma för att skapa snyggt designade nyhetsbrev. Till din tjänst har du dessutom smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. I och med att både dagens och framtidens kunder lever sina liv online är e-postmarknadsföring och mejlutskick både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. E-postmarknadsföring har i många olika undersökningar visat sig ha bäst ROI (Return On Investment) av alla kanaler, inklusive olika sociala medier.

Det behöver inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och gränssnitt för att Paloma nyhetsbrevverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att förstå och använda som möjligt.

Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår drag-and drop-editor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med att skapa och skicka ditt nyhetsbrev.

Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet från Paloma som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också fånga in feedback direkt i mejlutskicket via snabbenkät.

Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Gratis mallar till nyhetsbrev & gott om tips

Genom att använda en mall för ditt nyhetsbrev så kan du hålla kommunikationen konsekvent och genomtänkt . Det underlättar också det kontinuerliga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istället för att skapa nya mallar för varje utskick. Till ditt förfogande har du gäng färdiga snygga nyhetsbrevmallar som du kan börja använda direkt. Du har tillgång till ett arkiv både för dina mallar och dina filer, som bilder, dokument och pdf:er.

På vår sajt, i bloggen och via vårt nyhetsbrev finner du gott om tips kring digitala nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.

Skapa & skicka nyhetsbrev snabbt & enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Paloma hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html.

 

✔️ Designa, skicka och följ upp med statistik

✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp

✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera

✔️ Tillämpa marketing automation med triggermejl och automatiska utskick.

 

✔️ Smidig och effektiv drag-and-drop-editor

✔️ Enkel administrering av dina kontakter

✔️ Smart uppföljning

✔️ Stöd för flera redaktörer och/eller konton.

 

Ett uppskattat verktyg för marknadsföring via nyhetsbrev & e-post

Om du vill utveckla företagets marknadsföring via nyhetsbrev och e-post är Paloma perfekt för dig. Du får tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om verktyget, och fri support.

9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet.
100 % av våra anställda rekommenderar Paloma som arbetsplats. Mer från våra kunder.