2019
2018
2017
2016
2015
2014
16 nov 2017

6 viktiga “kom ihåg” när du planerar ditt nyhetsbrev inför julen

Julen väntar runt hörnet och det är hög tid att planera din e-post-marknadsföring inför storhelgerna.

November och december är en utmärkt period att kontakta dina kunder på, men det är också den tiden på året, som våra inkorgar är fulla med erbjudanden. Om du vill fånga dina kunders uppmärksamhet, så är det viktigt att du sticker ut från mängden. För att hjälpa dig, har vi listat 6 viktiga “kom ihåg” för din e-postmarknadsföring. Se till att du prickar av listan innan du skickar iväg dina kundbrev i jul!

 

  1. Ta fram en julklappsguide och underlätta julklappsinköpen för dina kunder

Du kan hjälpa dina kunder med julklappsinköpen genom att ta fram en julklappsguide. Se över dina produkterbjudanden, och gör reklam för de produkter som passar bäst för säsongen. Promota dem sedan i en julklappsguide som du skickar med i din e-postmarknadsföring.

 

  1. Uppmärksamma lojala kunder

Det här är rätt säsong för att uppmärksamma dina stamkunder. Visa din tacksamhet för deras lojalitet genom att erbjuda dem rabatter av olika slag, frakt utan kostnad eller små gåvor.

 

  1. Använd bildens magiska kraft

Att en bild säger mer än tusen ord är mer aktuellt än någonsin. Och det är väl investerade pengar att ta snygga och proffsiga bilder på dina produkter. Fota de produkter som du säljer bäst av, och använd sedan bilderna i din e-postmarknadsföring och nyhetsbrev.

Oavsett om du säljer designade kläder på nätet eller om du har en icke-vinstdrivande verksamhet som samlar in pengar till hemlösa – ett riktigt bra foto hjälper dig att nå fram med ditt budskap!

 

  1. Uppmärksamma de största shoppingdagarna

Den 24 november på Black Friday, den 27 november på Cyber Monday och den 2 december på Small Business Saturday shoppar konsumenter i västvärlden som allra mest och många är mer köpbenägna under de här dagarna. Fundera på hur du och ditt företag kan använda dig av det här i din verksamhet och i din e-postmarknadsföring.

 

  1. Uppmuntra mun till mun-metoden

Julledigheten är en perfekt tid för familj och vänner att dela julklappstips med varandra, och tips på var man kan hitta bra reor och rabatter. Dra fördel av detta genom att göra det lätt för dina kunder att rekommendera ditt företag och dina produkter och tjänster till vänner och bekanta. Erbjud rabatter till kunder som värvar prenumeranter och/eller blivande kunder till dig. Lägg till en knapp eller länk i dina utskick som gör det lätt för dina prenumeranter att vidarebefordra dina e-postutskick.

 

  1. Fortsätt att bygga upp din lista med e-postadresser

Chansen är stor att du kommer ha fler besökare på dina webbsidor under julhelgerna än i vanliga fall. Dra nytta av det här och använd banners och puffar med texter såsom “Ta del av vår exklusiva julrea och våra julerbjudanden” och liknande. Se också till att dina välkomstmeddelanden går i samma linje.

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Smarta funktioner för at skapa nyhetsbrev. Spar din tid och ökar effekten av din e-postmarknadsföring.

Postman gör att du snabbt kan skapa snyggt designade nyhetsbrev utan större ansträngning. Dessutom är verktyget fullproppat med smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår Drag and dropeditor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med ditt nyhetsbrev. Postman håller reda på avregistreringar, studsar och liknande. Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också få direkt feed-back direkt i nyhetsbrev med vår snabbenkätsfunktion. Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande och bra funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Att använda Nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. Både dagens och framtidens kunder lever sina liv online – e-postmarknadsföring och mailutskick är både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. Det behöver dessutom inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevsverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och vårt gränssnitt fr at vårt nyhetsbrevsverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att använda och enkelt att förstå som möjligt. Nyhetsbrev har i många olika undersökningar visats ha bäst ROI, Return On Investment, av alla kanaler inklusive olika sociala medier. Vi har ett gäng färdiga och snygga nyhetsbrevsmallar som du kan börja använda direkt. Det är alltså gratis nyhetsbrevsmallar och de är designade av professionella Art-directors. Du bör ha en mall för ditt nyhetsbrev så du kan hålla en konsekvent och genomtänkt policy. Det underlättar också detkontinuelriga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istälet för att skapa nya mallar för varje utskick. Vi har naturligtvis ett arkiv både för dina mallar och dina filer, såsom bilder, dokument och pdf:er tex.

Skapa och skicka nyhetsbrev snabbt och enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Postman hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html. Med Postman blir det enkelt att: 
✔️ Designa, skicka och följa upp med statistik. 
✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp.
✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera.
✔️ Triggermejl och automatiska utskick. 
✔️ Vi har en editor, drag and drop i världsklass. 
✔️ Enkelt att administrera dina kontakter.  
✔️ Smart enkel uppföljning. 
✔️ Stöd för flera redaktörer och eller konton, så kallat redaktörskonto.

 

97 % supportnöjdhet

Om du vill utveckla företagets nyhetsbrev och e-postmarknadsföring är Postman perfekt för dig. 9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet. Du får dessutom tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om nyhetsbrevsverktyget om du föredrar att lära dig själv. 100 % av våra anställda rekommenderar oss som arbetsplats. Ditt samarbete med oss blir både belönande och uppskattat.