2019
2018
2017
2016
2015
2014
13 aug 2015

Ämnesraden avgör din framgång

Del 3

Håll vad du lovar i ämnesraden

Snärj inte in dig i lögner eller förskönande omskrivningar i din ämnesrad. Du måste kunna stå för innehållet du utlovar i ämnesraden. Du kanske lurar in en och annan läsare, men det kommer garanterat att vara sista gången de besöker dig. Om innehållet inte lever upp till ämnesraden riskerar du att få dåligt rykte och därmed hamna på spam-listor.

Låt ämnesraden hamna högt på din dagordning

Att skriva ämnesraden är ofta något som kommer sist i prioriteringslistan när man gör sin e-postkampanj, och oftast något som stressas fram på sluttampen. Tänk tvärtom! Eftersom ämnesraden består av de viktigaste orden bör detta prioriteras tidigt. Varför inte bestämma dessa ord först av allt? Det kan faktiskt hjälpa dig att fokusera mer på budskapet om du redan har rubriken klar för dig. Det allra bästa vore om du testade olika ämnesord på utvalda segment av din e-postlista för att vässa budskapet inför ditt stora utskick. Men du kan också testköra dina utskick på dina arbetskamrater, ditt marknadsteam, vänner eller släktingar.

Kolla upp vad som har funkat tidigare

Om du har skickat nyhetsbrev en tid så kan du alltid gå tillbaka och granska vilka utskick som har genererat mest klickar, mest handlingar eller annan statistik. Titta på vad du skrev i ämnesraden på dessa utskick och granska om där finns någon röd tråd. Det är naturligtvis inte alltid som ämnesraden är att tacka, men det kan ändå vara värt att ägna en stunds eftertanke. Om du till exempel har fått många träffar på typen: ”Tio tips för att…”, så kan det vara värt att prova detta tema igen. Men var försiktig så att ämnet inte blir uttjatat.

Hitta nyckelorden som lockar dina läsare

Ju fler utskick du gör desto lättare är det att upprätthålla konversationen med dina läsare. Den statistik som detta genererar hjälper dig att hitta de ämnen som dina läsare önskar mest. Om du lyckas identifiera dessa nyckelord eller ämnen kan du plocka ut dem och skriva dem i din ämnesrad. På det sättet fångar du lättare dina läsares intresse. Det var länge sedan folk läste allt som hamnade i deras inkorg. I dag gäller det att kunna göra dem nyfikna. Ett bra sätt att göra detta är att vädja till människans strävan efter att vara först informerad. Genom att förstå betydelsen av ämnesraden har man kommit en bit på vägen. Detta var en liten introduktion till ämnesradens betydelse och vad man bör tänka på när man skriver den. Mycket händer på området och se till att vara uppdaterad på området.

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Enkelt verktyg för nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Det är enkelt att använda verktyget Paloma för att skapa snyggt designade nyhetsbrev. Till din tjänst har du dessutom smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. I och med att både dagens och framtidens kunder lever sina liv online är e-postmarknadsföring och mejlutskick både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. E-postmarknadsföring har i många olika undersökningar visat sig ha bäst ROI (Return On Investment) av alla kanaler, inklusive olika sociala medier.

Det behöver inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och gränssnitt för att Paloma nyhetsbrevverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att förstå och använda som möjligt.

Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår drag-and drop-editor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med att skapa och skicka ditt nyhetsbrev.

Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet från Paloma som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också fånga in feedback direkt i mejlutskicket via snabbenkät.

Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Gratis mallar till nyhetsbrev & gott om tips

Genom att använda en mall för ditt nyhetsbrev så kan du hålla kommunikationen konsekvent och genomtänkt . Det underlättar också det kontinuerliga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istället för att skapa nya mallar för varje utskick. Till ditt förfogande har du gäng färdiga snygga nyhetsbrevmallar som du kan börja använda direkt. Du har tillgång till ett arkiv både för dina mallar och dina filer, som bilder, dokument och pdf:er.

På vår sajt, i bloggen och via vårt nyhetsbrev finner du gott om tips kring digitala nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.

Skapa & skicka nyhetsbrev snabbt & enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Paloma hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html.

 

✔️ Designa, skicka och följ upp med statistik

✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp

✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera

✔️ Tillämpa marketing automation med triggermejl och automatiska utskick.

 

✔️ Smidig och effektiv drag-and-drop-editor

✔️ Enkel administrering av dina kontakter

✔️ Smart uppföljning

✔️ Stöd för flera redaktörer och/eller konton.

 

Ett uppskattat verktyg för marknadsföring via nyhetsbrev & e-post

Om du vill utveckla företagets marknadsföring via nyhetsbrev och e-post är Paloma perfekt för dig. Du får tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om verktyget, och fri support.

9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet.
100 % av våra anställda rekommenderar Paloma som arbetsplats. Mer från våra kunder.