2019
2018
2017
2016
2015
2014
19 dec 2014

Varför en marknadsundersökning?

Enkäter kan man göra i många syften. Målgrupperna kan variera, det kan tex vara kunder, anställda, medlemmar osv. Ofta görs en undersökning för att man vill ha tex sina kunders åsikter om vissa tjänster eller produkter, ofta i syfte att förbättra dessa. Några exempel på olika undersökningar är:

Marknadsundersökning

Hur ser marknaden ut och vad har den för behov och förväntningar? Det är några viktiga frågor att veta svaret på för att kunna anpassa sig till rådande omständigheter på marknaden och profilera sig rätt. Det finns många olika typer av marknadsundersökningar, några är kunskaps-, motiv- och attitydundersökningar som söker skapa förståelse för motiven bakom konsumentens val av viss produkt.

Personalundersökning

Med en medarbetarenkät på en arbetsplats kan man lätt och enkelt få indikationer på hur medarbetarna trivs. Ofta går nöjda medarbetare och nöjda kunder hand i hand. Det kan därför vara bra att undersöka hur medarbetarna trivs med arbetsuppgifter, miljö, kolleger och chefer.

Här kan du läsa mer om vårt verktyg för medarbetarundersökning

Kundundersökning

Vad tycker dina kunder om företagets produkter och tjänster? Är det något som inte fungera som det ska? Vad är det som gör att en kund återvänder just till ditt företag? Skapa en kundundersökning och ta reda på svaret. Med en kundundersökning kan man på ett enkelt sätt se om det är något som behöver åtgärdas i verksamheten för att behålla och få fler nöjda kunder.

Men en undersökning i ett nyhetsbrev eller på hemsidan kan du kostnadseffektivt och enkelt nå ut med dina frågor. Det finns några saker att tänka på för att skapa en bra undersökning, några av dem är:

  • Tänk igenom vilket syfte undersökningen har.
  • Till vilken målgrupp riktar sig undersökningen?
  • Vad vill du veta?
  • För vilken typ av beslut ska informationen användas?
  • Ställ enkla och kortfattade frågor.
  • Ordningsföljden på frågorna har betydelse.
  • Begränsa antalet frågor och svarsalternativ.
  • Tala om för deltagaren varför du genomför undersökningen.
  • Tacka för deltagandet av undersökningen.
  • Visa om möjligt resultatet av undersökningen i ett nyhetsbrev eller på hemsidan.
  • Har det gjorts en liknande undersökning tidigare, jämför i så fall utfallen.

Med vårt enkätverktyg kan du ta in 100 personers svar totalt. I en eller flera enkäter, helt gratis! Färdiga frågemallar ingår. Prova nu! Du är igång på nolltid.

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Smarta funktioner för at skapa nyhetsbrev. Spar din tid och ökar effekten av din e-postmarknadsföring.

Postman gör att du snabbt kan skapa snyggt designade nyhetsbrev utan större ansträngning. Dessutom är verktyget fullproppat med smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår Drag and dropeditor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med ditt nyhetsbrev. Postman håller reda på avregistreringar, studsar och liknande. Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också få direkt feed-back direkt i nyhetsbrev med vår snabbenkätsfunktion. Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande och bra funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Att använda Nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. Både dagens och framtidens kunder lever sina liv online – e-postmarknadsföring och mailutskick är både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. Det behöver dessutom inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevsverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och vårt gränssnitt fr at vårt nyhetsbrevsverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att använda och enkelt att förstå som möjligt. Nyhetsbrev har i många olika undersökningar visats ha bäst ROI, Return On Investment, av alla kanaler inklusive olika sociala medier. Vi har ett gäng färdiga och snygga nyhetsbrevsmallar som du kan börja använda direkt. Det är alltså gratis nyhetsbrevsmallar och de är designade av professionella Art-directors. Du bör ha en mall för ditt nyhetsbrev så du kan hålla en konsekvent och genomtänkt policy. Det underlättar också detkontinuelriga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istälet för att skapa nya mallar för varje utskick. Vi har naturligtvis ett arkiv både för dina mallar och dina filer, såsom bilder, dokument och pdf:er tex.

Skapa och skicka nyhetsbrev snabbt och enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Postman hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html. Med Postman blir det enkelt att: 
✔️ Designa, skicka och följa upp med statistik. 
✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp.
✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera.
✔️ Triggermejl och automatiska utskick. 
✔️ Vi har en editor, drag and drop i världsklass. 
✔️ Enkelt att administrera dina kontakter.  
✔️ Smart enkel uppföljning. 
✔️ Stöd för flera redaktörer och eller konton, så kallat redaktörskonto.

 

97 % supportnöjdhet

Om du vill utveckla företagets nyhetsbrev och e-postmarknadsföring är Postman perfekt för dig. 9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet. Du får dessutom tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om nyhetsbrevsverktyget om du föredrar att lära dig själv. 100 % av våra anställda rekommenderar oss som arbetsplats. Ditt samarbete med oss blir både belönande och uppskattat.