2019
2018
2017
2016
2015
2014
13 mar 2017

Låg öppningsgrad? Fördubbla konverteringen i ditt nyhetsbrev med vår fem stegs-guide!

Ser statistiken dyster ut? Har du en låg öppningsgrad på dina nyhetsbrev? Var lugn. Hjälpen är närmare än du tror! Med vår steg för steg-guide lär du dig att använda nyhetsbrevets fulla potential.

 

Steg 1 – Gör dina läsare nyfikna!

Välj en ämnesrad som väcker lust till att öppna mailet.

Jämför med hur du själv sonderar terrängen i din inkorg! En tilltalande ämnesrad gör dig nyfiken och får dig att vilja läsa mer, medan ett mail med en intetsägande rubrik snabbt hamnar i papperskorgen.

Hoppa över ämnesrader såsom ”aktuellt just nu”, ”veckans klipp” eller ”dagens rabatter”. De säger egentligen ingenting och är både opersonliga och ointressanta.

Tänk noga igenom vad du vill lyfta i ditt nyhetsbrev och uttryck det redan i ämnesraden.

Var specifik och tydlig. Vad är det som är mest aktuellt just nu? Vilken typ av erbjudanden handlar det om? Vilken vara eller tjänst är det rabatt på? Låt ämnesraden svara på en av de frågorna, och kom ihåg den gyllene regeln på nätet - skriv alltid det viktigaste först!

 

Steg 2 – Tänk löpsedel!

Du har dina prenumeranter. De blir fler och fler. Allt bra så långt. Men hur får du dina kunder att öppna ditt nyhetsbrev regelbundet?

Svaret är: Tänk löpsedel och jämför nyhetsbrevet med förstasidan på en dagstidning eller ett magasin. Fyll varje brev med intressanta, dagsfärska, iögonfallande och för dina kunder relevanta och läsvärda rubriker och artiklar.

 

Steg 3 – Få läsaren att göra det du vill! ”Call to action!”

Sätt upp ett tydligt önskat mål på vad du vill att dina kunder och prospekts ska göra när de har läst ditt nyhetsbrev.

När du har en färdig plan och ett specifikt önskat mål blir det både enklare och lättare för dig att ta fram ett nyhetsbrev som möter upp på det! Se till att det du kommunicerar i brevet ger läsaren inspiration, fakta och lust till att göra det du önskar.

Svara exempelvis på frågor vad det ger kunden att köpa en produkt eller anta ett erbjudande. Vad vinner kunden på att göra det? Utgå hela tiden från kundens perspektiv. Tryck på kundnyttan och tänk kundfokus. Kommunicera med en proffsig, öppen och relationsbyggande ton, och skapa ett förtroende mellan dig och dina kunder.

 

Steg 4 – Definiera det värde ditt nyhetsbrev ska addera till dina läsare och uppfyll det. Varje gång!

Ett exempel kan vara att du löser ett problem. Ett annat kan vara ren underhållning. Ett tredje, att du visar på möjligheten för kunderna att spara pengar genom olika erbjudanden och rabatter. Ett sista klassiskt exempel är att du bjuder dina prenumeranter på intressant kunskap inom det ämne som är kopplat till din vara eller tjänst.

 

Steg 5 – Möjliggör förhandsgranskning

Det är inte bara en intresseväckande ämnesrad som får läsaren att öppna nyhetsbrevet. En minst lika viktig parameter är vad din prenumerant ser i förhandsgranskningsfönstret.

Återigen, det viktigaste först! Det vill säga, placera din ”call to action” så att den syns klart och tydligt i fönstret för förhandsgranskningen. Undvik stora bilder i början av ditt nyhetsbrev och komplettera de mindre med relevanta texter.

 

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Enkelt verktyg för nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Det är enkelt att använda verktyget Paloma för att skapa snyggt designade nyhetsbrev. Till din tjänst har du dessutom smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. I och med att både dagens och framtidens kunder lever sina liv online är e-postmarknadsföring och mejlutskick både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. E-postmarknadsföring har i många olika undersökningar visat sig ha bäst ROI (Return On Investment) av alla kanaler, inklusive olika sociala medier.

Det behöver inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och gränssnitt för att Paloma nyhetsbrevverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att förstå och använda som möjligt.

Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår drag-and drop-editor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med att skapa och skicka ditt nyhetsbrev.

Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet från Paloma som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också fånga in feedback direkt i mejlutskicket via snabbenkät.

Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Gratis mallar till nyhetsbrev & gott om tips

Genom att använda en mall för ditt nyhetsbrev så kan du hålla kommunikationen konsekvent och genomtänkt . Det underlättar också det kontinuerliga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istället för att skapa nya mallar för varje utskick. Till ditt förfogande har du gäng färdiga snygga nyhetsbrevmallar som du kan börja använda direkt. Du har tillgång till ett arkiv både för dina mallar och dina filer, som bilder, dokument och pdf:er.

På vår sajt, i bloggen och via vårt nyhetsbrev finner du gott om tips kring digitala nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.

Skapa & skicka nyhetsbrev snabbt & enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Paloma hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html.

 

✔️ Designa, skicka och följ upp med statistik

✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp

✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera

✔️ Tillämpa marketing automation med triggermejl och automatiska utskick.

 

✔️ Smidig och effektiv drag-and-drop-editor

✔️ Enkel administrering av dina kontakter

✔️ Smart uppföljning

✔️ Stöd för flera redaktörer och/eller konton.

 

Ett uppskattat verktyg för marknadsföring via nyhetsbrev & e-post

Om du vill utveckla företagets marknadsföring via nyhetsbrev och e-post är Paloma perfekt för dig. Du får tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om verktyget, och fri support.

9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet.
100 % av våra anställda rekommenderar Paloma som arbetsplats. Mer från våra kunder.