2019
2018
2017
2016
2015
2014
18 maj 2016

Få koll på SEO – 6 nybörjartips!

Konkurrensen på nätet är enorm. Du fightas med många andra – oavsett din produkt, tjänst eller ditt erbjudande. Därför är det viktigt att du rankas högt i sökmotorerna. Men hur uppnår man det? 

SEO, eller sökmotoroptimering, innebär att man försöker få sin text att hamna högt upp när någon söker på ett visst ord. Du vill förstås att just din sida ska hamna högst upp när någon letar efter ett alternativ inom ditt område. Det finns olika verktyg för att få hjälp med din SEO, Google AdWords är ett exempel. Men det finns också mycket du kan göra själv för att komma igång!

  1. Lösningen till bra SEO är bra nyckelord – och att använda dem på ett naturligt sätt. Fundera på vad människor söker på när de söker efter tjänster som era. Implementera dem sedan på webben och använd dem i er digitala kommunikation i sociala medier osv.
  2. Se till att dina viktigaste nyckelord finns med i rubriker och underrubriker, och i sidans titel och beskrivning på din webb. Det är det överlägset enklaste och mest effektiva sättet att öka synlighet i sökresultat. Samma sak gäller för bildtexter. Skriv dem till alla bilder du lägger upp och ge bilderna logiska namn. Det gör dem sökbara och du blir lätt att hitta i exempelvis Google Images. Därmed ökar chansen att blir hittad ytterligare.
  3. Gör dina länkar läsbara. Se till att länkens slutord är samma som sidan den pekar till. Ex: En länk till din sida med erbjudanden – www.exempelwebb.se/erbjudanden.
  4. Registrera ditt företag på Google och använd deras verktyg: registrera plats i Google Maps och skaffa ett konto på Google+.
  5. Ju fler länkar som leder till din webbplats, desto bättre SEO. Det kan till och med löna sig att ha ett utbyte med ett annat företag, inom samma område som du. Men var noga med att bara samarbeta med betrodda företag – om du länkar till en dålig webb är risken att du snarare missgynnas än hjälps.
  6. Det här kan låta som en självklarhet och en utmaning på samma gång, men: skapa alltid intressant innehåll. Skriv texter som folk vill dela och dela dem själv i era sociala kanaler. Ju mer spridning dina texter får, desto större chans att ni rankas högt i sökmotorerna.
SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Enkelt verktyg för nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Det är enkelt att använda verktyget Paloma för att skapa snyggt designade nyhetsbrev. Till din tjänst har du dessutom smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. I och med att både dagens och framtidens kunder lever sina liv online är e-postmarknadsföring och mejlutskick både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. E-postmarknadsföring har i många olika undersökningar visat sig ha bäst ROI (Return On Investment) av alla kanaler, inklusive olika sociala medier.

Det behöver inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och gränssnitt för att Paloma nyhetsbrevverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att förstå och använda som möjligt.

Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår drag-and drop-editor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med att skapa och skicka ditt nyhetsbrev.

Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet från Paloma som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också fånga in feedback direkt i mejlutskicket via snabbenkät.

Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Gratis mallar till nyhetsbrev & gott om tips

Genom att använda en mall för ditt nyhetsbrev så kan du hålla kommunikationen konsekvent och genomtänkt . Det underlättar också det kontinuerliga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istället för att skapa nya mallar för varje utskick. Till ditt förfogande har du gäng färdiga snygga nyhetsbrevmallar som du kan börja använda direkt. Du har tillgång till ett arkiv både för dina mallar och dina filer, som bilder, dokument och pdf:er.

På vår sajt, i bloggen och via vårt nyhetsbrev finner du gott om tips kring digitala nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.

Skapa & skicka nyhetsbrev snabbt & enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Paloma hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html.

 

✔️ Designa, skicka och följ upp med statistik

✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp

✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera

✔️ Tillämpa marketing automation med triggermejl och automatiska utskick.

 

✔️ Smidig och effektiv drag-and-drop-editor

✔️ Enkel administrering av dina kontakter

✔️ Smart uppföljning

✔️ Stöd för flera redaktörer och/eller konton.

 

Ett uppskattat verktyg för marknadsföring via nyhetsbrev & e-post

Om du vill utveckla företagets marknadsföring via nyhetsbrev och e-post är Paloma perfekt för dig. Du får tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om verktyget, och fri support.

9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet.
100 % av våra anställda rekommenderar Paloma som arbetsplats. Mer från våra kunder.