2019
2018
2017
2016
2015
2014
19 dec 2014

Marknadsföringsskola, del 4

Webben lämpar sig utmärkt för att hitta nya kunder och dra besökare till din webbplats. Att utnyttja de möjligheter som sökmotorer ger är både enkelt och kostnadseffektivt. Google är i dag den avgjort mest använda sökmotorn i världen.

Sökmotoroptimering (SEO) – kom högt upp i söklistan

För att ditt företag ska synas i sökmotorernas sökresultat krävs det att de ord som söks på förekommer på din webbplats olika sidor. De nyckelord som du identifierat bör återkomma så ofta som möjligt utan att störa läsbarheten i texten. Nyckelorden ska gärna förekomma i sidans titel, i rubriker, i länktexter och i brödtexten. Din webbplats ska vara uppbyggd av teknik som gör det enkelt för sökmotorerna att läsa av din information.

Sponsrade länkar – betala per klick

Sökordsannonsering, sponsrade länkar eller pay per click (ppc) är olika namn för samma sak och innebär att din annons visas i samband med sökresultat i sökmotorererna. Visningen av annonsen kostar ingenting utan du betalar för varje klick som leder besökaren vidare till din webbplats. Det är din budget som påverkar hur ofta annonsen syns, hur högt upp bland konkurrerande företag den kommer och hur många sökbegrepp du kan synas på.

Banners – synas på andra företags sajter

En banner är en köpt annonsplats på ett annat företags webbplats, till exempel nyhetsförmedlare som aftobladet.se eller expressen.se. Du utformar din annons själv och bannern leder till en sida på din webbplats. Även om din banner inte genererar så många klick som förväntat, är det ändå ett bra sätt för ditt varumärke att synas. Du bör tänka efter var du tror det är bra att ditt varumärke syns.

Affiliatemarknadsföring – annonsera på tusentals webbplats

Affiliatemarknadsföring fungerar så att en vara eller tjänst presenteras på en sajt och skickar sedan den intresserade vidare till en annan webbplats. Det kan vara en internetbutik där kunden kan köpa produkten eller tjänsten. Din annons kan visas på tusentals webbplatser som ingår i nätverket, men du betalar bara en faktura. Webbplatsen som presenterade produkten får betalt för att kunden skickades vidare eller för att kunden till slut köper produkten/tjänsten.

Tips!

 

  1. Skapa en ”snackis” – en applikation i Facebook, en interaktiv kampanjsida, en tävling eller annat som dina kunder/anhängare tycker är roligt. De tipsar då gärna andra att prova samma sak.
  2. Se till att du alltid får kundens namn eller e-postadress alternativt ”gillar” din sida på Facebook vid de aktiviteter du gör. Då kan du fortsätta hålla kontakten framöver.
  3. Försök inte lura sökmotorerna att indexera din sida högre med metoder som inte är accepterade av exempelvis Google. Mindre seriösa företag använder teknik som kan innebära att ditt företags webb blir spärrad från sökmotorn.
  4. Var noggrann när du utformar din sökordsannons, på två rader ska kunden få all information han eller hon behöver. Sidan du länkar till måste också vara relevant för innehållet i annonsen.
  5. Utvärdera dina aktiviteter regelbundet, med enkla medel kan du skruva till ett budskap så att det passar målgruppen bättre.
SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Smarta funktioner för at skapa nyhetsbrev. Spar din tid och ökar effekten av din e-postmarknadsföring.

Postman gör att du snabbt kan skapa snyggt designade nyhetsbrev utan större ansträngning. Dessutom är verktyget fullproppat med smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår Drag and dropeditor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med ditt nyhetsbrev. Postman håller reda på avregistreringar, studsar och liknande. Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också få direkt feed-back direkt i nyhetsbrev med vår snabbenkätsfunktion. Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande och bra funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Att använda Nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. Både dagens och framtidens kunder lever sina liv online – e-postmarknadsföring och mailutskick är både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. Det behöver dessutom inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevsverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och vårt gränssnitt fr at vårt nyhetsbrevsverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att använda och enkelt att förstå som möjligt. Nyhetsbrev har i många olika undersökningar visats ha bäst ROI, Return On Investment, av alla kanaler inklusive olika sociala medier. Vi har ett gäng färdiga och snygga nyhetsbrevsmallar som du kan börja använda direkt. Det är alltså gratis nyhetsbrevsmallar och de är designade av professionella Art-directors. Du bör ha en mall för ditt nyhetsbrev så du kan hålla en konsekvent och genomtänkt policy. Det underlättar också detkontinuelriga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istälet för att skapa nya mallar för varje utskick. Vi har naturligtvis ett arkiv både för dina mallar och dina filer, såsom bilder, dokument och pdf:er tex.

Skapa och skicka nyhetsbrev snabbt och enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Postman hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html. Med Postman blir det enkelt att: 
✔️ Designa, skicka och följa upp med statistik. 
✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp.
✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera.
✔️ Triggermejl och automatiska utskick. 
✔️ Vi har en editor, drag and drop i världsklass. 
✔️ Enkelt att administrera dina kontakter.  
✔️ Smart enkel uppföljning. 
✔️ Stöd för flera redaktörer och eller konton, så kallat redaktörskonto.

 

97 % supportnöjdhet

Om du vill utveckla företagets nyhetsbrev och e-postmarknadsföring är Postman perfekt för dig. 9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet. Du får dessutom tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om nyhetsbrevsverktyget om du föredrar att lära dig själv. 100 % av våra anställda rekommenderar oss som arbetsplats. Ditt samarbete med oss blir både belönande och uppskattat.