FAQ Paloma

Vanliga frågor och svar innan ni bestämmer er

FAQ Paloma

För vilka passar plattformen Paloma

Vi har mest kunder från små och medelstora företag, vi har också en mängd olika offentliga verksamheter som kunder.

Hur jobbar Paloma med säkerhet?

Vi jobbar kontinuerligt med säkerhet, och uppdaterar löpande vår åtgärdsplan för att minimera riskerna av eventuella cyberattacker. Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part utan ditt samtycke, utom när lagen kräver det.

Följer ni GDPR?

Ja! Vi har även anpassat våra verktyg för att underlätta för dig som användare att följa GDPR. Våra servrar står i Karlstad.

Hur gör jag för att logga in i verktyget?

Klicka på länken Logga in. Du hittar den i rullmenyn högst upp till höger här på vår webbplats. Ange ditt användarnamn och lösenord. Klicka på Logga in och du är inne på plattformen Paloma.

Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag då?

Klicka på rutan Glömt ditt lösenord?. Fyll i ditt användarnamn så skickar vi information till din e-postadress om hur du byter ditt lösenord.

Jag har bytt e-postadress, hur får jag reda på mina inloggningsuppgifter?

Om du har bytt e-postadress eller om den adress du angett för att få dina inloggningsuppgifter inte finns registrerad hos oss – kontakta vår support på 0225-410 22 eller på support@paloma.se så hjälper vi dig.

Hur ser er policy för lösenordskomplexitet ut?

Minst:

  • 8 tecken
  • 1 stor bokstav
  • 1 siffra eller specialtecken.

Vilken hjälp kan jag få från supporten?

Med Freemium-kontot har du fri tillgång till vår support via e-post vardagar mellan kl. 08.00 och 17.00.

Har du en betallicens har du oavsett nivå fri tillgång till vår support via telefon och e-post vardagar mellan kl. 08.00 och 17.00.

Hur når jag supporten?

Vår kundsupport når du vardagar mellan kl. 08.00 och 17.00 på 0225-410 22 eller via e-post support@paloma.se.

Vad är ett Freemium-konto?

Freemium-kontot är den första nivån på våra licenser, där det är med en reklambanner från Paloma på de eventsidor och enkäter du skapar, och i sidfoten på de nyhetsbrev du skickar. Med Freemium har du full tillgång till:

  • Paloma Nyhetsbrev, upp till en viss nivå
  • Paloma Event
  • Paloma Enkäter
  • Fri support via e-post.

Hur snabbt kan jag få en demo på verktyget?

Oftast kan du få en demo redan samma dag som du skapat ditt konto. Boka en tid via våra säljare eller via vår support.

Uppgradering:

Jag vill göra fler utskick och/eller hantera fler deltagare, hur uppgraderar jag mitt konto?

Det kan du själv göra inne i verktyget under menyn Uppgradera. Du kan också kontakta vårt kundteam.

Jag har frågor kring uppgraderingen. Vart vänder jag mig?

Kontakta vårt kundteam på 0225-410 22.

Vad innebär det att uppgradera min licens?

Att du ökar din nivå av möjligt antal utskick.

Vad kostar det att uppgradera min licens från Freemium till betalande?

Det beror på vilken nivå du behöver och väljer. Kontakta oss för offert.

Vilka är de främsta fördelarna med Palomas verktyg för nyhetsbrev?

Våra kunder brukar framför allt ge oss beröm för:

  • Vår support med 97 till 100 procents kundnöjdhet.
  • Användarvänligheten i verktyget – gör det enkelt och smidigt för dig att använda det.
  • Lätt att komma igång – sparar tid och kostnader för dig i din vardag.
  • Många snygga nyhetsbrevmallar ingår.
  • Möjligheten att testa fullt ut kostnadsfritt.
  • Att alla kan skapa brev i Paloma, även helt utan tekniska kunskaper,
  • Flexibiliteten i layouten, som ger möjlighet att påverka i princip alla mått och placeringar.
  • Ständig utveckling – vi släpper kontinuerligt nya funktioner och förbättringar.

Är breven mobilanpassade och responsiva?

Ja, för alla typer av mobiler och surfplattor.

Vad kostar det?

Priset baseras på antal utskick per månad. Se Priser.

Vad menas med antal utskick?

Det är antalet nyhetsbrev som lämnar vår server och levereras till de adresser som du har valt. Det vill säga om du har 500 mottagare/e-postadresser som du skickar ett nyhetsbrev till en gång i månaden räknas det som 500 utskick.

Hur säger jag upp mitt konto?

Uppsägning/nedgradering måste ske innan nästa faktureringsperiod, då uppsägningstiden är kopplad till de fakturaperioder du har valt. Uppsägningen ska komma in skriftligt via e-post, innan du går in i en ny avtalsperiod.

Vad ingår i Freemium-kontot?

Färdiga snygga mallar, mejlsupport och 100 utskick i månaden.

Efter det följer ett antal olika nivåer; se Priser.

Frågor och svar om hur du använder verktyget hittar du i vårt hjälpcenter när du är inloggad.

Emil Coompanion
"Grymt bra support!"
Emil Atak
Coompanion Mälardalen
"Användarvänligt hela vägen"
Funny Livdotter
Mötesplatsen Steneby
"Enkelt att använda"
Kicki Bental
Hjalmar & CO
"Fantastisk support"
Francesca O´Brien Apelgren
Sveriges Marknadsförbund