Kurios är en pusselbit i Tools förbättringsarbete

Tools är ett av Nordens största företag inom försäljning av bland annat verktyg, maskiner, skyddsutrustning och industriförnödenheter. Företaget använder Palomas enkätverktyg Kurios för att göra personalundersökningar.

 

– Kurios är ett smidigt och användarvänligt enkätverktyg som är lätt att lära sig, säger Torsten Örtengren som är art director på Tools marknadsavdelning.

 

Tools ser enkätundersökningar som ett effektivt sätt att fånga upp och utvärdera hur personalen uppfattar händelser inom företaget.

 

– När vi genomför event eller konferenser så vill vi gärna ta reda på vad personalen ansåg fungerade bra eller dåligt för att på så sätt hitta vägar att vidareutveckla oss, säger Torsten Örtengren.

 

Enkäten kan också gälla hur personalen upplever ärendehanteringssystemet eller marknadsavdelningens tjänster. Personalutvärdering är användbart i utvecklingen av företagets verksamhet och enkätverktyget Kurios blir en pusselbit på resan mot ständiga förbättringar.

 

–  Enkätverktyget har fungerat mycket bra då det är så anpassat till användarperspektivet. Det är pålitligt och det är lätt att skapa enkäter och få ut resultatet på ett tydligt sätt. Dessutom vill jag ge en eloge till den personliga supporten som jag tycker fungerar jättebra, säger Torsten Örtengren.

 

FAKTA TOOLS:
Ägare: B&B TOOLS–koncernen
Totalt antal anställda: ca 1 000
Total försäljning: ca 2,5 MdKr

 

På 70-talet börsintroducerades bolaget och 30 år senare valde man att renodla och dela upp verksamheten i tre bolag. TOOLS-kedjan föds genom förvärv av starka lokala järnhandlare runt om i landet och under några år byggs Nordens största leverantör av produkter och tjänster till industriarbetare och hantverkare upp. Idag har TOOLS över 200 butiker i Sverige, Norge och Finland.


"Kurios är pålitligt. Det är lätt att skapa enkäter och få ut resultatet på ett tydligt sätt."


Torsten Örtengren,

Art Director

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Enkelt verktyg för nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Det är enkelt att använda verktyget Paloma för att skapa snyggt designade nyhetsbrev. Till din tjänst har du dessutom smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. I och med att både dagens och framtidens kunder lever sina liv online är e-postmarknadsföring och mejlutskick både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. E-postmarknadsföring har i många olika undersökningar visat sig ha bäst ROI (Return On Investment) av alla kanaler, inklusive olika sociala medier.

Det behöver inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och gränssnitt för att Paloma nyhetsbrevverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att förstå och använda som möjligt.

Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår drag-and drop-editor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med att skapa och skicka ditt nyhetsbrev.

Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet från Paloma som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också fånga in feedback direkt i mejlutskicket via snabbenkät.

Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Gratis mallar till nyhetsbrev & gott om tips

Genom att använda en mall för ditt nyhetsbrev så kan du hålla kommunikationen konsekvent och genomtänkt . Det underlättar också det kontinuerliga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istället för att skapa nya mallar för varje utskick. Till ditt förfogande har du gäng färdiga snygga nyhetsbrevmallar som du kan börja använda direkt. Du har tillgång till ett arkiv både för dina mallar och dina filer, som bilder, dokument och pdf:er.

På vår sajt, i bloggen och via vårt nyhetsbrev finner du gott om tips kring digitala nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.

Skapa & skicka nyhetsbrev snabbt & enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Paloma hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html.

 

✔️ Designa, skicka och följ upp med statistik

✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp

✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera

✔️ Tillämpa marketing automation med triggermejl och automatiska utskick.

 

✔️ Smidig och effektiv drag-and-drop-editor

✔️ Enkel administrering av dina kontakter

✔️ Smart uppföljning

✔️ Stöd för flera redaktörer och/eller konton.

 

Ett uppskattat verktyg för marknadsföring via nyhetsbrev & e-post

Om du vill utveckla företagets marknadsföring via nyhetsbrev och e-post är Paloma perfekt för dig. Du får tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om verktyget, och fri support.

9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet.
100 % av våra anställda rekommenderar Paloma som arbetsplats. Mer från våra kunder.