Midnattsloppets nyhetsbrev

Med ett så stort antal tävlande krävs ett effektivt och lättanvänt verktyg för att kommunicera med alla deltagare. Midnattsloppet har i sju års tid använt sig av Paloma för nyhetsbrev och ser det numera som en oumbärlig del i sin kommunikation.

– Tack vare vår stora databas med e-postadresser har vi förstått att vi sitter på en kommersiell guldgruva. Många företag tigger om att få vara med och annonsera i våra utskick. Men vi är väldigt försiktiga med att använda vår kommunikationskanal till detta, säger Göran Qvarfordt, vd för Midnattsloppet.

Midnattsloppet ser istället sina nyhetsbrevsutskick som en fantastisk möjlighet att dels rekrytera nya medlemmar inför kommande lopp och dels informera om tävlingen för dem som redan har anmält sig.

”Outstanding ur kostnadssynpunkt”

– Vi har tidigare parallellt använt oss av traditionella utskick per post, men i år blir det förmodligen sista gången vi gör det. Vi ser så många fördelar med e-postutskicken att tryckta utskick blir meningslösa. Dessutom är det helt outstanding ur kostnadssynpunkt, säger Göran Qvarfordt.

Dessutom menar han att vanliga postutskick i värsta fall kan ge ordentlig bad-will. När väl inbjudningarna går ut så kan det hända att loppen blir fullbokade redan när de kommer i brevlådan. Det kan leda till besvikelse hos dem som vill anmäla sig.

– Det finns en direkthet och en interaktivitet med nyhetsbreven som man inte får med traditionella utskick. Via Palomas verktyg för statistik och undersökningar har vi också goda möjligheter att kolla vilket genomslag informationen får, säger Göran Qvarfordt.

Använder kommersiella möjligheter med försiktighet

Midnattsloppet får många förfrågningar från företag som vill vara med och utnyttja den distributionskanal som nyhetsbrevsutskicken erbjuder. Men det måste i så fall vara något som ska ge deltagarna något mervärde.

– Vi vill att våra deltagare ska känna att innehållet i utskicket är något som berikar dem och som starkt förknippas med loppet. Om till exempel en skotillverkare ska annonsera så vill vi att de ska kunna erbjuda rejäl rabatt till våra deltagare, säger Göran Qvarfordt.

Dessutom anser han att det är viktigt att man tänker på hur mycket brev man kan skicka så att inte läsarna tröttnar.

– De får inte uppleva att de blir spammade. I rekryteringsfasen skickar vi maximalt ut ett brev i månaden. Men när de sedan har anmält sig så kommunicerar vi mer frekvent. Det kan handla om viktiga förändringar i loppet eller om det är något som deltagarna behöver veta. I slutfasen skickar vi maximalt två brev per vecka, säger Göran Qvarfordt.

Eftersom Midnattsloppet hanterar verktyget själva är användarvänligheten viktigt och det är något som Göran tycker är en stor fördel med Postman.

– Vi är jättenöjda med den möjligheten vi har med direktkommunikation. Den kommer bara att bli nödvändigare ju mer uppkopplade människor blir. Det gäller bara att bryta igenom bruset och det gör man genom ett väl genomtänkt budskap. I år siktar vi på 53 000 anmälda och Paloma är ett av hjälpmedlen för att nå dit, säger Göran Qvarfordt.


"Vi har tidigare parallellt använt oss av traditionella utskick per post, men i år blir det förmodligen sista gången vi gör det. Vi ser så många fördelar med e-postutskicken att tryckta utskick blir meningslösa."


Göran Qvarfordt,

VD

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Enkelt verktyg för nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Det är enkelt att använda verktyget Paloma för att skapa snyggt designade nyhetsbrev. Till din tjänst har du dessutom smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. I och med att både dagens och framtidens kunder lever sina liv online är e-postmarknadsföring och mejlutskick både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. E-postmarknadsföring har i många olika undersökningar visat sig ha bäst ROI (Return On Investment) av alla kanaler, inklusive olika sociala medier.

Det behöver inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och gränssnitt för att Paloma nyhetsbrevverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att förstå och använda som möjligt.

Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår drag-and drop-editor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med att skapa och skicka ditt nyhetsbrev.

Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet från Paloma som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också fånga in feedback direkt i mejlutskicket via snabbenkät.

Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Gratis mallar till nyhetsbrev & gott om tips

Genom att använda en mall för ditt nyhetsbrev så kan du hålla kommunikationen konsekvent och genomtänkt . Det underlättar också det kontinuerliga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istället för att skapa nya mallar för varje utskick. Till ditt förfogande har du gäng färdiga snygga nyhetsbrevmallar som du kan börja använda direkt. Du har tillgång till ett arkiv både för dina mallar och dina filer, som bilder, dokument och pdf:er.

På vår sajt, i bloggen och via vårt nyhetsbrev finner du gott om tips kring digitala nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.

Skapa & skicka nyhetsbrev snabbt & enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Paloma hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html.

 

✔️ Designa, skicka och följ upp med statistik

✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp

✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera

✔️ Tillämpa marketing automation med triggermejl och automatiska utskick.

 

✔️ Smidig och effektiv drag-and-drop-editor

✔️ Enkel administrering av dina kontakter

✔️ Smart uppföljning

✔️ Stöd för flera redaktörer och/eller konton.

 

Ett uppskattat verktyg för marknadsföring via nyhetsbrev & e-post

Om du vill utveckla företagets marknadsföring via nyhetsbrev och e-post är Paloma perfekt för dig. Du får tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om verktyget, och fri support.

9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet.
100 % av våra anställda rekommenderar Paloma som arbetsplats. Mer från våra kunder.