Midnattsloppets nyhetsbrev

Med ett så stort antal tävlande krävs ett effektivt och lättanvänt verktyg för att kommunicera med alla deltagare. Midnattsloppet har i sju års tid använt sig av Postman för nyhetsbrev och ser det numera som en oumbärlig del i sin kommunikation.

– Tack vare vår stora databas med e-postadresser har vi förstått att vi sitter på en kommersiell guldgruva. Många företag tigger om att få vara med och annonsera i våra utskick. Men vi är väldigt försiktiga med att använda vår kommunikationskanal till detta, säger Göran Qvarfordt, vd för Midnattsloppet.

Midnattsloppet ser istället sina nyhetsbrevsutskick som en fantastisk möjlighet att dels rekrytera nya medlemmar inför kommande lopp och dels informera om tävlingen för dem som redan har anmält sig.

”Outstanding ur kostnadssynpunkt”

– Vi har tidigare parallellt använt oss av traditionella utskick per post, men i år blir det förmodligen sista gången vi gör det. Vi ser så många fördelar med e-postutskicken att tryckta utskick blir meningslösa. Dessutom är det helt outstanding ur kostnadssynpunkt, säger Göran Qvarfordt.

Dessutom menar han att vanliga postutskick i värsta fall kan ge ordentlig bad-will. När väl inbjudningarna går ut så kan det hända att loppen blir fullbokade redan när de kommer i brevlådan. Det kan leda till besvikelse hos dem som vill anmäla sig.

– Det finns en direkthet och en interaktivitet med nyhetsbreven som man inte får med traditionella utskick. Via Palomas verktyg för statistik och undersökningar har vi också goda möjligheter att kolla vilket genomslag informationen får, säger Göran Qvarfordt.

Använder kommersiella möjligheter med försiktighet

Midnattsloppet får många förfrågningar från företag som vill vara med och utnyttja den distributionskanal som nyhetsbrevsutskicken erbjuder. Men det måste i så fall vara något som ska ge deltagarna något mervärde.

– Vi vill att våra deltagare ska känna att innehållet i utskicket är något som berikar dem och som starkt förknippas med loppet. Om till exempel en skotillverkare ska annonsera så vill vi att de ska kunna erbjuda rejäl rabatt till våra deltagare, säger Göran Qvarfordt.

Dessutom anser han att det är viktigt att man tänker på hur mycket brev man kan skicka så att inte läsarna tröttnar.

– De får inte uppleva att de blir spammade. I rekryteringsfasen skickar vi maximalt ut ett brev i månaden. Men när de sedan har anmält sig så kommunicerar vi mer frekvent. Det kan handla om viktiga förändringar i loppet eller om det är något som deltagarna behöver veta. I slutfasen skickar vi maximalt två brev per vecka, säger Göran Qvarfordt.

Eftersom Midnattsloppet hanterar verktyget själva är användarvänligheten viktigt och det är något som Göran tycker är en stor fördel med Postman.

– Vi är jättenöja med den möjligheten vi har med direktkommunikation. Den kommer bara att bli nödvändigare ju mer uppkopplade människor blir. Det gäller bara att bryta igenom bruset och det gör man genom ett väl genomtänkt budskap. I år siktar vi på 53 000 anmälda och Postman är ett av hjälpmedlen för att nå dit, säger Göran Qvarfordt.


"Vi har tidigare parallellt använt oss av traditionella utskick per post, men i år blir det förmodligen sista gången vi gör det. Vi ser så många fördelar med e-postutskicken att tryckta utskick blir meningslösa."


Göran Qvarfordt,

VD

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Smarta funktioner för at skapa nyhetsbrev. Spar din tid och ökar effekten av din e-postmarknadsföring.

Postman gör att du snabbt kan skapa snyggt designade nyhetsbrev utan större ansträngning. Dessutom är verktyget fullproppat med smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår Drag and dropeditor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med ditt nyhetsbrev. Postman håller reda på avregistreringar, studsar och liknande. Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också få direkt feed-back direkt i nyhetsbrev med vår snabbenkätsfunktion. Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande och bra funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Att använda Nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. Både dagens och framtidens kunder lever sina liv online – e-postmarknadsföring och mailutskick är både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. Det behöver dessutom inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevsverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och vårt gränssnitt fr at vårt nyhetsbrevsverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att använda och enkelt att förstå som möjligt. Nyhetsbrev har i många olika undersökningar visats ha bäst ROI, Return On Investment, av alla kanaler inklusive olika sociala medier. Vi har ett gäng färdiga och snygga nyhetsbrevsmallar som du kan börja använda direkt. Det är alltså gratis nyhetsbrevsmallar och de är designade av professionella Art-directors. Du bör ha en mall för ditt nyhetsbrev så du kan hålla en konsekvent och genomtänkt policy. Det underlättar också detkontinuelriga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istälet för att skapa nya mallar för varje utskick. Vi har naturligtvis ett arkiv både för dina mallar och dina filer, såsom bilder, dokument och pdf:er tex.

Skapa och skicka nyhetsbrev snabbt och enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Postman hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html. Med Postman blir det enkelt att: 
✔️ Designa, skicka och följa upp med statistik. 
✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp.
✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera.
✔️ Triggermejl och automatiska utskick. 
✔️ Vi har en editor, drag and drop i världsklass. 
✔️ Enkelt att administrera dina kontakter.  
✔️ Smart enkel uppföljning. 
✔️ Stöd för flera redaktörer och eller konton, så kallat redaktörskonto.

 

97 % supportnöjdhet

Om du vill utveckla företagets nyhetsbrev och e-postmarknadsföring är Postman perfekt för dig. 9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet. Du får dessutom tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om nyhetsbrevsverktyget om du föredrar att lära dig själv. 100 % av våra anställda rekommenderar oss som arbetsplats. Ditt samarbete med oss blir både belönande och uppskattat.