House of Lola: 

”Paloma hjälper oss att ”träffa” rätt målgrupp!”

House of Lola startades för nio år sedan av Lottis Sparrman och Anna Eklund. Företaget designar kläder för medvetna vuxna tjejer och barn. Kläderna säljs via webbshop och 230 säljare runt om i Sverige och Finland.

En allt mer digitaliserad värld

På House of Lolas marknads- och försäljningsavdelning bubblar det ständigt av nya idéer, och fokus på vikten av att hänga med i kundernas köpresebeteenden i en allt mer digitaliserad värld.

”I min roll ingår det att hålla koll på de senaste trenderna inom områden såsom kommunikation, teknik och köpbeteenden. Det gäller att förstå kunderna och att träffa ”rätt” målgrupp”, berättar Anna Segerholm, försäljnings- och marknadsansvarig på House of Lola.

Postmans statistikfunktioner hjälper oss att träffa rätt

Med hjälp av statistikfunktionerna i Paloma kan House of Lola anpassa sin e-postmarknadsföring för att träffa så rätt som möjligt, och sedan årsskiftet arbetar samtliga av House of Lolas över tvåhundra säljare med sina kunder via Palomas verktyg för nyhetsbrev. De använder sig av Palomas väl utbyggda funktion för redaktörskonton och underkonton.

”Våra 230 säljare kan med hjälp av verktyget göra fantastiska utskick till sin egen kundkrets. Det har förbättrat och utvecklat deras kommunikationssätt”, säger Anna Segerholm.

Frekvensen på hur ofta utskicken går ut beror framför allt på företagets försäljningsaktiviteter. Det kan vara alltifrån var tionde dag till flera på en vecka. Paloma underlättar hanteringen. 

”Våra säljare skapar enkelt utskick till sina kunder som är enhetliga och proffsiga, vilket skapar en mer säljande kommunikation. De kan också sortera ut vilka typer av brev som ska ut till vilka typer av kunder. Det ger en mer personlig, specifik och riktad kommunikation”, fortsätter Anna Segerholm.

Enkelheten och flexibiliteten

House of Lola uppskattar också enkelheten och flexibiliteten i verktyget, och att det ger en god plattform att nå ut till kunder på. Även samarbetet med Paloma i stort uppskattas.

”Verktyget ger oss stora möjligheter att konvertera till köp. Paloma har även hjälpt oss med att genomföra webbutbildningar, vilka har varit mycket uppskattade. Vi har ett stort förtroende för Paloma, och ett gott samarbete med de personer som jobbar mot kund. Vi har alltid fått den hjälp och det stöd vi behöver”, avslutar Anna Segerholm.

Nyfiken på House of Lola? Klicka här


"”Paloma hjälper oss att ”träffa” rätt målgrupp!”"


Anna Segerholm,

Försäljnings- och marknadsansvarig

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Enkelt verktyg för nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Det är enkelt att använda verktyget Paloma för att skapa snyggt designade nyhetsbrev. Till din tjänst har du dessutom smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. I och med att både dagens och framtidens kunder lever sina liv online är e-postmarknadsföring och mejlutskick både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. E-postmarknadsföring har i många olika undersökningar visat sig ha bäst ROI (Return On Investment) av alla kanaler, inklusive olika sociala medier.

Det behöver inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och gränssnitt för att Paloma nyhetsbrevverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att förstå och använda som möjligt.

Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår drag-and drop-editor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med att skapa och skicka ditt nyhetsbrev.

Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet från Paloma som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också fånga in feedback direkt i mejlutskicket via snabbenkät.

Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Gratis mallar till nyhetsbrev & gott om tips

Genom att använda en mall för ditt nyhetsbrev så kan du hålla kommunikationen konsekvent och genomtänkt . Det underlättar också det kontinuerliga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istället för att skapa nya mallar för varje utskick. Till ditt förfogande har du gäng färdiga snygga nyhetsbrevmallar som du kan börja använda direkt. Du har tillgång till ett arkiv både för dina mallar och dina filer, som bilder, dokument och pdf:er.

På vår sajt, i bloggen och via vårt nyhetsbrev finner du gott om tips kring digitala nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.

Skapa & skicka nyhetsbrev snabbt & enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Paloma hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html.

 

✔️ Designa, skicka och följ upp med statistik

✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp

✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera

✔️ Tillämpa marketing automation med triggermejl och automatiska utskick.

 

✔️ Smidig och effektiv drag-and-drop-editor

✔️ Enkel administrering av dina kontakter

✔️ Smart uppföljning

✔️ Stöd för flera redaktörer och/eller konton.

 

Ett uppskattat verktyg för marknadsföring via nyhetsbrev & e-post

Om du vill utveckla företagets marknadsföring via nyhetsbrev och e-post är Paloma perfekt för dig. Du får tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om verktyget, och fri support.

9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet.
100 % av våra anställda rekommenderar Paloma som arbetsplats. Mer från våra kunder.