House of Lola: 

”Postman hjälper oss att ”träffa” rätt målgrupp!”

House of Lola startades för nio år sedan av Lottis Sparrman och Anna Eklund. Företaget designar kläder för medvetna vuxna tjejer och barn. Kläderna säljs via webbshop och 230 säljare runt om i Sverige och Finland.

En allt mer digitaliserad värld

På House of Lolas marknads- och försäljningsavdelning bubblar det ständigt av nya idéer, och fokus på vikten av att hänga med i kundernas köpresebeteenden i en allt mer digitaliserad värld.

”I min roll ingår det att hålla koll på de senaste trenderna inom områden såsom kommunikation, teknik och köpbeteenden. Det gäller att förstå kunderna och att träffa ”rätt” målgrupp”, berättar Anna Segerholm, försäljnings- och marknadsansvarig på House of Lola.

Postmans statistikfunktioner hjälper oss att träffa rätt

Med hjälp av statistikfunktionerna i Postman kan House of Lola anpassa sin e-postmarknadsföring för att träffa så rätt som möjligt, och sedan årsskiftet arbetar samtliga av House of Lolas över tvåhundra säljare med sina kunder via Postmans verktyg för nyhetsbrev. De använder sig av Postmans väl utbyggda funktion för redaktörskonton och underkonton.

”Våra 230 säljare kan med hjälp av verktyget göra fantastiska utskick till sin egen kundkrets. Det har förbättrat och utvecklat deras kommunikationssätt”, säger Anna Segerholm.

Frekvensen på hur ofta utskicken går ut beror framför allt på företagets försäljningsaktiviteter. Det kan vara alltifrån var tionde dag till flera på en vecka. Postman underlättar hanteringen. 

”Våra säljare skapar enkelt utskick till sina kunder som är enhetliga och proffsiga, vilket skapar en mer säljande kommunikation. De kan också sortera ut vilka typer av brev som ska ut till vilka typer av kunder. Det ger en mer personlig, specifik och riktad kommunikation”, fortsätter Anna Segerholm.

Enkelheten och flexibiliteten

House of Lola uppskattar också enkelheten och flexibiliteten i verktyget, och att det ger en god plattform att nå ut till kunder på. Även samarbetet med Paloma och Postman i stort uppskattas.

”Verktyget ger oss stora möjligheter att konvertera till köp. Paloma har även hjälpt oss med att genomföra webbutbildningar, vilka har varit mycket uppskattade. Vi har ett stort förtroende för Paloma, och ett gott samarbete med de personer som jobbar mot kund. Vi har alltid fått den hjälp och det stöd vi behöver”, avslutar Anna Segerholm.

Nyfiken på House of Lola? Klicka här


"”Postman hjälper oss att ”träffa” rätt målgrupp!”"


Anna Segerholm,

Försäljnings- och marknadsansvarig

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Smarta funktioner för at skapa nyhetsbrev. Spar din tid och ökar effekten av din e-postmarknadsföring.

Postman gör att du snabbt kan skapa snyggt designade nyhetsbrev utan större ansträngning. Dessutom är verktyget fullproppat med smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår Drag and dropeditor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med ditt nyhetsbrev. Postman håller reda på avregistreringar, studsar och liknande. Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också få direkt feed-back direkt i nyhetsbrev med vår snabbenkätsfunktion. Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande och bra funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Att använda Nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. Både dagens och framtidens kunder lever sina liv online – e-postmarknadsföring och mailutskick är både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. Det behöver dessutom inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevsverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och vårt gränssnitt fr at vårt nyhetsbrevsverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att använda och enkelt att förstå som möjligt. Nyhetsbrev har i många olika undersökningar visats ha bäst ROI, Return On Investment, av alla kanaler inklusive olika sociala medier. Vi har ett gäng färdiga och snygga nyhetsbrevsmallar som du kan börja använda direkt. Det är alltså gratis nyhetsbrevsmallar och de är designade av professionella Art-directors. Du bör ha en mall för ditt nyhetsbrev så du kan hålla en konsekvent och genomtänkt policy. Det underlättar också detkontinuelriga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istälet för att skapa nya mallar för varje utskick. Vi har naturligtvis ett arkiv både för dina mallar och dina filer, såsom bilder, dokument och pdf:er tex.

Skapa och skicka nyhetsbrev snabbt och enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Postman hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html. Med Postman blir det enkelt att: 
✔️ Designa, skicka och följa upp med statistik. 
✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp.
✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera.
✔️ Triggermejl och automatiska utskick. 
✔️ Vi har en editor, drag and drop i världsklass. 
✔️ Enkelt att administrera dina kontakter.  
✔️ Smart enkel uppföljning. 
✔️ Stöd för flera redaktörer och eller konton, så kallat redaktörskonto.

 

97 % supportnöjdhet

Om du vill utveckla företagets nyhetsbrev och e-postmarknadsföring är Postman perfekt för dig. 9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet. Du får dessutom tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om nyhetsbrevsverktyget om du föredrar att lära dig själv. 100 % av våra anställda rekommenderar oss som arbetsplats. Ditt samarbete med oss blir både belönande och uppskattat.