Nyhetsbrev en perfekt plattform att nå ut till många

Amelie Jensen var marknadsassistent på Hemmabutikernas huvudkontor fram till årsskiftet och har arbetat med Palomas nyhetsverktyg under 2011.

 

– Jag byggde nyhetsbrevet med Palomas lättmanövrerade verktyg för cirka ett år sedan. Vi har använt det i våra kampanjer, stora event och aktuella tävlingar. Innehållet baseras i mångt och mycket på vår kundtidnings innehåll, säger Amelie Jensen.

 

Adresserna har Hemmabutikerna samlat in genom att låta besökare på hemsidan registrera sig. Men också genom sponsorskap i Tjejmilen, där deltagarna fick frågan om de ville registrera sig som prenumeranter.

 

– Vi har haft mycket bra besökarantal på vårt nyhetsbrev. Det som framförallt har visat sig är att deltagandet på vår Facebooksida har ökat markant då nyhetsbreven kommer ut. Våra tävlingar har också dragit många besökare till vår hemsida.

 

Amelie tror att det är viktigt att tänka igenom innehållet ordentligt när man skickar direkt till kunder. Bland annat är det viktigt att inte vara alltför pratig, man ska tänka på att använda bilder framför text. Budskapet ska vara direkt och tydligt.

 

– Nyhetsbrev är en otroligt bra plattform när man vill nå ut till många samtidigt. Men det gäller att budskapet sticker ut och att man är konkret i sin kommunikation. Man ska inte förvänta sig att prenumeranterna läser om du inte anstränger dig. Du har några sekunder på dig att fånga intresset hos mejl-läsarna, säger Amelie Jensen.

 

Amelie är också nöjd med användarvänligheten när man ska skapa nyhetsbrevet. Det är smidigt och intuitivt att layouta själv.

 

– Om man inte är van vid att göra nyhetsbrev är Paloma ett jättebra verktyg. Sedan ger Palomagänget mycket bra support när man kör fast.


"Det gäller att budskapet sticker ut och att man är konkret i sin kommunikation. Man ska inte förvänta sig att prenumeranterna läser om du inte anstränger dig."


Amelie Jensen,

Marknadsassistent

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Smarta funktioner för at skapa nyhetsbrev. Spar din tid och ökar effekten av din e-postmarknadsföring.

Postman gör att du snabbt kan skapa snyggt designade nyhetsbrev utan större ansträngning. Dessutom är verktyget fullproppat med smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår Drag and dropeditor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med ditt nyhetsbrev. Postman håller reda på avregistreringar, studsar och liknande. Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också få direkt feed-back direkt i nyhetsbrev med vår snabbenkätsfunktion. Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande och bra funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Att använda Nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. Både dagens och framtidens kunder lever sina liv online – e-postmarknadsföring och mailutskick är både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. Det behöver dessutom inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevsverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och vårt gränssnitt fr at vårt nyhetsbrevsverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att använda och enkelt att förstå som möjligt. Nyhetsbrev har i många olika undersökningar visats ha bäst ROI, Return On Investment, av alla kanaler inklusive olika sociala medier. Vi har ett gäng färdiga och snygga nyhetsbrevsmallar som du kan börja använda direkt. Det är alltså gratis nyhetsbrevsmallar och de är designade av professionella Art-directors. Du bör ha en mall för ditt nyhetsbrev så du kan hålla en konsekvent och genomtänkt policy. Det underlättar också detkontinuelriga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istälet för att skapa nya mallar för varje utskick. Vi har naturligtvis ett arkiv både för dina mallar och dina filer, såsom bilder, dokument och pdf:er tex.

Skapa och skicka nyhetsbrev snabbt och enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Postman hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html. Med Postman blir det enkelt att: 
✔️ Designa, skicka och följa upp med statistik. 
✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp.
✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera.
✔️ Triggermejl och automatiska utskick. 
✔️ Vi har en editor, drag and drop i världsklass. 
✔️ Enkelt att administrera dina kontakter.  
✔️ Smart enkel uppföljning. 
✔️ Stöd för flera redaktörer och eller konton, så kallat redaktörskonto.

 

97 % supportnöjdhet

Om du vill utveckla företagets nyhetsbrev och e-postmarknadsföring är Postman perfekt för dig. 9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet. Du får dessutom tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om nyhetsbrevsverktyget om du föredrar att lära dig själv. 100 % av våra anställda rekommenderar oss som arbetsplats. Ditt samarbete med oss blir både belönande och uppskattat.