Nyhetsbrev en perfekt plattform att nå ut till många

Amelie Jensen var marknadsassistent på Hemmabutikernas huvudkontor fram till årsskiftet och har arbetat med Palomas nyhetsverktyg under 2011.

 

– Jag byggde nyhetsbrevet med Palomas lättmanövrerade verktyg för cirka ett år sedan. Vi har använt det i våra kampanjer, stora event och aktuella tävlingar. Innehållet baseras i mångt och mycket på vår kundtidnings innehåll, säger Amelie Jensen.

 

Adresserna har Hemmabutikerna samlat in genom att låta besökare på hemsidan registrera sig. Men också genom sponsorskap i Tjejmilen, där deltagarna fick frågan om de ville registrera sig som prenumeranter.

 

– Vi har haft mycket bra besökarantal på vårt nyhetsbrev. Det som framförallt har visat sig är att deltagandet på vår Facebooksida har ökat markant då nyhetsbreven kommer ut. Våra tävlingar har också dragit många besökare till vår hemsida.

 

Amelie tror att det är viktigt att tänka igenom innehållet ordentligt när man skickar direkt till kunder. Bland annat är det viktigt att inte vara alltför pratig, man ska tänka på att använda bilder framför text. Budskapet ska vara direkt och tydligt.

 

– Nyhetsbrev är en otroligt bra plattform när man vill nå ut till många samtidigt. Men det gäller att budskapet sticker ut och att man är konkret i sin kommunikation. Man ska inte förvänta sig att prenumeranterna läser om du inte anstränger dig. Du har några sekunder på dig att fånga intresset hos mejl-läsarna, säger Amelie Jensen.

 

Amelie är också nöjd med användarvänligheten när man ska skapa nyhetsbrevet. Det är smidigt och intuitivt att layouta själv.

 

– Om man inte är van vid att göra nyhetsbrev är Paloma ett jättebra verktyg. Sedan ger Palomagänget mycket bra support när man kör fast.


"Det gäller att budskapet sticker ut och att man är konkret i sin kommunikation. Man ska inte förvänta sig att prenumeranterna läser om du inte anstränger dig."


Amelie Jensen,

Marknadsassistent

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Enkelt verktyg för nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Det är enkelt att använda verktyget Paloma för att skapa snyggt designade nyhetsbrev. Till din tjänst har du dessutom smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. I och med att både dagens och framtidens kunder lever sina liv online är e-postmarknadsföring och mejlutskick både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. E-postmarknadsföring har i många olika undersökningar visat sig ha bäst ROI (Return On Investment) av alla kanaler, inklusive olika sociala medier.

Det behöver inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och gränssnitt för att Paloma nyhetsbrevverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att förstå och använda som möjligt.

Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår drag-and drop-editor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med att skapa och skicka ditt nyhetsbrev.

Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet från Paloma som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också fånga in feedback direkt i mejlutskicket via snabbenkät.

Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Gratis mallar till nyhetsbrev & gott om tips

Genom att använda en mall för ditt nyhetsbrev så kan du hålla kommunikationen konsekvent och genomtänkt . Det underlättar också det kontinuerliga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istället för att skapa nya mallar för varje utskick. Till ditt förfogande har du gäng färdiga snygga nyhetsbrevmallar som du kan börja använda direkt. Du har tillgång till ett arkiv både för dina mallar och dina filer, som bilder, dokument och pdf:er.

På vår sajt, i bloggen och via vårt nyhetsbrev finner du gott om tips kring digitala nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.

Skapa & skicka nyhetsbrev snabbt & enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Paloma hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html.

 

✔️ Designa, skicka och följ upp med statistik

✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp

✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera

✔️ Tillämpa marketing automation med triggermejl och automatiska utskick.

 

✔️ Smidig och effektiv drag-and-drop-editor

✔️ Enkel administrering av dina kontakter

✔️ Smart uppföljning

✔️ Stöd för flera redaktörer och/eller konton.

 

Ett uppskattat verktyg för marknadsföring via nyhetsbrev & e-post

Om du vill utveckla företagets marknadsföring via nyhetsbrev och e-post är Paloma perfekt för dig. Du får tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om verktyget, och fri support.

9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet.
100 % av våra anställda rekommenderar Paloma som arbetsplats. Mer från våra kunder.