I februari 2015 gick skid-VM av stapeln och Falun förvandlades till en storstad under ett par veckor. Evenemanget var en stor succé med som mest 200 000 åskådare på tävlingsarenan. Kommunikationen med alla berörda parter var i och med storleken på eventet en viktig fråga, både under förberedelserna och under själva tävlingarna. Paloma blev utvald till "Selected Supplier" för Falun2015. Arrangörerna valde att använda Postman för att kommunicera med sina olika målgrupper, både internt och externt och för att målgruppsanpassa all information.

– Postman gjorde det smidigt för oss att skapa relationer med våra besökare och bygga helheten på plats i arenan. Med den riktade kommunikationen kunde vi serva våra besökare innan eventet. Det i sin tur gjorde det väldigt enkelt att gå vidare till produktion och information kring eventet på plats. Postman underlättade även enormt för alla som arbetade med kommunikation inom organisationen, säger Katarina Medveczky, kommunikationschef på Falun2015.

Smidiga inbjudningar till event och möten

För den interna verksamheten utformades ett smidigt sätt att bjuda in till event och möten med Postman. Event de skapade i Palomas eventverktyg Magnet.

– Vi skapade först en text där vi bjöd in till eventet. Sedan byggde vi upp ett event i Magnet med viss basinformation: tid, plats och färdbeskrivning, med mera. Sedan kunde man själv utforma själva biljetten med önskade kontaktuppgifter. Magnet gjorde det väldigt smidigt att få alla anmälningar samlade i en lista.

Praktisk information gav flest klick

Falun2015 arbetade i många olika kanaler för att få ut budskap och för att hålla målgrupperna informerade. Nyhetsbrev via e-post blev en viktig funktion, som skapade värde både internt för besökarna. Varje nyhetsbrev innehöll allt ifrån personporträtt av kända idrottsprofiler till praktisk information runt evenemanget.

– Postman gjorde det enkelt för oss att se vad människor tyckte var intressant att läsa. Tack vare möjligheten att se populariteten på artiklarna kunde vi effektivisera vår kommunikation och hela tiden ge läsarna den mest relevanta informationen, berättar Katarina.

Olika nyhetsbrev för olika målgrupper

Utöver det stora nyhetsbrev som gick ut till allmänheten hade VM-arrangörerna även flera, mer segmenterade, nyhetsbrev. Ett gick ut till alla volontärer, ett annat till organisationen Beyond Skiing, som är ett företagsnätverk med sponsorer och andra intressenter.

– Jag tycker att digitala nyhetsbrev är ett väldigt bra sätt att nå ut till de målgrupper som behöver information. Det drev också trafik till vår webbplats, vilket vi uppskattade. Postman som helhet var väldigt lättarbetat och det var enkelt att få till ett snyggt och väldesignat nyhetsbrev helt på egen hand. Även om man inte har så stor vana av det sedan tidigare, säger Katarina.

Katarina var nöjd med funktionerna i både Postman och Magnet och den support som erbjöds.

– Paloma har en mycket bra supportavdelning där de alltid är vänliga och tillmötesgående.


"Postman gjorde det smidigt för oss att skapa relationer med våra besökare och bygga helheten på plats i arenan"


Katarina Medveczky,

Kommunikationschef

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Smarta funktioner för at skapa nyhetsbrev. Spar din tid och ökar effekten av din e-postmarknadsföring.

Postman gör att du snabbt kan skapa snyggt designade nyhetsbrev utan större ansträngning. Dessutom är verktyget fullproppat med smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår Drag and dropeditor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med ditt nyhetsbrev. Postman håller reda på avregistreringar, studsar och liknande. Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också få direkt feed-back direkt i nyhetsbrev med vår snabbenkätsfunktion. Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande och bra funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Att använda Nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. Både dagens och framtidens kunder lever sina liv online – e-postmarknadsföring och mailutskick är både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. Det behöver dessutom inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevsverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och vårt gränssnitt fr at vårt nyhetsbrevsverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att använda och enkelt att förstå som möjligt. Nyhetsbrev har i många olika undersökningar visats ha bäst ROI, Return On Investment, av alla kanaler inklusive olika sociala medier. Vi har ett gäng färdiga och snygga nyhetsbrevsmallar som du kan börja använda direkt. Det är alltså gratis nyhetsbrevsmallar och de är designade av professionella Art-directors. Du bör ha en mall för ditt nyhetsbrev så du kan hålla en konsekvent och genomtänkt policy. Det underlättar också detkontinuelriga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istälet för att skapa nya mallar för varje utskick. Vi har naturligtvis ett arkiv både för dina mallar och dina filer, såsom bilder, dokument och pdf:er tex.

Skapa och skicka nyhetsbrev snabbt och enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Postman hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html. Med Postman blir det enkelt att: 
✔️ Designa, skicka och följa upp med statistik. 
✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp.
✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera.
✔️ Triggermejl och automatiska utskick. 
✔️ Vi har en editor, drag and drop i världsklass. 
✔️ Enkelt att administrera dina kontakter.  
✔️ Smart enkel uppföljning. 
✔️ Stöd för flera redaktörer och eller konton, så kallat redaktörskonto.

 

97 % supportnöjdhet

Om du vill utveckla företagets nyhetsbrev och e-postmarknadsföring är Postman perfekt för dig. 9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet. Du får dessutom tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om nyhetsbrevsverktyget om du föredrar att lära dig själv. 100 % av våra anställda rekommenderar oss som arbetsplats. Ditt samarbete med oss blir både belönande och uppskattat.