I februari 2015 gick skid-VM av stapeln och Falun förvandlades till en storstad under ett par veckor. Evenemanget var en stor succé med som mest 200 000 åskådare på tävlingsarenan. Kommunikationen med alla berörda parter var i och med storleken på eventet en viktig fråga, både under förberedelserna och under själva tävlingarna. Paloma blev utvald till "Selected Supplier" för Falun2015. Arrangörerna valde att använda Paloma för att kommunicera med sina olika målgrupper, både internt och externt och för att målgruppsanpassa all information.

– Paloma gjorde det smidigt för oss att skapa relationer med våra besökare och bygga helheten på plats i arenan. Med den riktade kommunikationen kunde vi serva våra besökare innan eventet. Det i sin tur gjorde det väldigt enkelt att gå vidare till produktion och information kring eventet på plats. Paloma underlättade även enormt för alla som arbetade med kommunikation inom organisationen, säger Katarina Medveczky, kommunikationschef på Falun 2015.

Smidiga inbjudningar till event och möten

För den interna verksamheten utformades ett smidigt sätt att bjuda in till event och möten med Paloma. Event de skapade i Palomas eventverktyg Magnet.

– Vi skapade först en text där vi bjöd in till eventet. Sedan byggde vi upp ett event i Magnet med viss basinformation: tid, plats och färdbeskrivning, med mera. Sedan kunde man själv utforma själva biljetten med önskade kontaktuppgifter. Magnet gjorde det väldigt smidigt att få alla anmälningar samlade i en lista.

Praktisk information gav flest klick

Falun 2015 arbetade i många olika kanaler för att få ut budskap och för att hålla målgrupperna informerade. Nyhetsbrev via e-post blev en viktig funktion, som skapade värde både internt för besökarna. Varje nyhetsbrev innehöll allt ifrån personporträtt av kända idrottsprofiler till praktisk information runt evenemanget.

– Paloma gjorde det enkelt för oss att se vad människor tyckte var intressant att läsa. Tack vare möjligheten att se populariteten på artiklarna kunde vi effektivisera vår kommunikation och hela tiden ge läsarna den mest relevanta informationen, berättar Katarina.

Olika nyhetsbrev för olika målgrupper

Utöver det stora nyhetsbrev som gick ut till allmänheten hade VM-arrangörerna även flera, mer segmenterade, nyhetsbrev. Ett gick ut till alla volontärer, ett annat till organisationen Beyond Skiing, som är ett företagsnätverk med sponsorer och andra intressenter.

– Jag tycker att digitala nyhetsbrev är ett väldigt bra sätt att nå ut till de målgrupper som behöver information. Det drev också trafik till vår webbplats, vilket vi uppskattade. Paloma som helhet var väldigt lättarbetat och det var enkelt att få till ett snyggt och väldesignat nyhetsbrev helt på egen hand. Även om man inte har så stor vana av det sedan tidigare, säger Katarina.

Katarina var nöjd med funktionerna i både Paloma och Magnet och den support som erbjöds.

– Paloma har en mycket bra supportavdelning där de alltid är vänliga och tillmötesgående.


"Paloma gjorde det smidigt för oss att skapa relationer med våra besökare och bygga helheten på plats i arenan"


Katarina Medveczky,

Kommunikationschef

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Enkelt verktyg för nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Det är enkelt att använda verktyget Paloma för att skapa snyggt designade nyhetsbrev. Till din tjänst har du dessutom smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. I och med att både dagens och framtidens kunder lever sina liv online är e-postmarknadsföring och mejlutskick både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. E-postmarknadsföring har i många olika undersökningar visat sig ha bäst ROI (Return On Investment) av alla kanaler, inklusive olika sociala medier.

Det behöver inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och gränssnitt för att Paloma nyhetsbrevverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att förstå och använda som möjligt.

Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår drag-and drop-editor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med att skapa och skicka ditt nyhetsbrev.

Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet från Paloma som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också fånga in feedback direkt i mejlutskicket via snabbenkät.

Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Gratis mallar till nyhetsbrev & gott om tips

Genom att använda en mall för ditt nyhetsbrev så kan du hålla kommunikationen konsekvent och genomtänkt . Det underlättar också det kontinuerliga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istället för att skapa nya mallar för varje utskick. Till ditt förfogande har du gäng färdiga snygga nyhetsbrevmallar som du kan börja använda direkt. Du har tillgång till ett arkiv både för dina mallar och dina filer, som bilder, dokument och pdf:er.

På vår sajt, i bloggen och via vårt nyhetsbrev finner du gott om tips kring digitala nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.

Skapa & skicka nyhetsbrev snabbt & enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Paloma hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html.

 

✔️ Designa, skicka och följ upp med statistik

✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp

✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera

✔️ Tillämpa marketing automation med triggermejl och automatiska utskick.

 

✔️ Smidig och effektiv drag-and-drop-editor

✔️ Enkel administrering av dina kontakter

✔️ Smart uppföljning

✔️ Stöd för flera redaktörer och/eller konton.

 

Ett uppskattat verktyg för marknadsföring via nyhetsbrev & e-post

Om du vill utveckla företagets marknadsföring via nyhetsbrev och e-post är Paloma perfekt för dig. Du får tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om verktyget, och fri support.

9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet.
100 % av våra anställda rekommenderar Paloma som arbetsplats. Mer från våra kunder.