”Nyhetsbrev - en klockren kanal för Electra”

Med så många butiker hade Electra Sweden ett stort behov av ett enkelt och smidigt kommunikationsverktyg för att få ut produktnyheter och andra viktiga händelser till entreprenörerna.

Electra Sweden valde Paloma och använder det i dag främst på två sätt. Dels genom ett regelbundet kampanjutskick till butiksägarna, dels genom ett nyhetsbrev som tar upp viktiga övergripande händelser inom koncernen.

 – Kampanjutskicket med våra erbjudanden går ut varje vecka till butikerna. Det skickas ut till samtliga och det är klockrent för oss på många sätt, säger Christoffer Tholsson som är ansvarig för Electra Swedens digitala marknadsföring.

Snabb information och direkt återkoppling

Fördelarna med e-postutskicken via Paloma är många. Dels får Electra Sweden snabbt ut viktig information, dels får företaget bättre kontroll över butikerna.

– Det hjälper oss att uppdatera informationen om de många butikerna i landet. Vi kan lätt följa statistiken om hur de läser brevet och vi kan följa hur försäljningen påverkas efter utskicket. Denna direktkontakt har vi stor nytta av, säger Christoffer Tholsson.

Det andra utskicket är ett nyhetsbrev som Electra Sweden skickar ut i olika editioner beroende på vilken kedja det går till.

– I nyhetsbrevet meddelar vi våra återförsäljare om viktiga nyheter och händelser i branschen. Det kan handla om produktnyheter, men också övergripande händelser som påverkar branschen som helhet. Vi tycker att det fungerar så bra att vi nu börjar gå ut med nyhetsbrev även till slutkonsumenterna. Vi tror att det kommer att ge oss ett stort mervärde, säger Christoffer Tholsson.

Valde Paloma tack vare enkelheten och enkäter

När Electra Sweden valde att börja med nyhetsbrevsutskick var de noga med att välja ett lättarbetat verktyg. 

– Vi jämförde olika verktyg. Paloma var det lättaste att arbeta med som nybörjare. Dessutom kunde de även erbjuda ett enkätverktyg, Kurios, som man skickar ut till prenumeranterna för att göra enkäter, säger Christoffer Tholsson.

Enkätverktyget har hjälpt Electra Sweden att fånga upp signaler och önskemål från handlarna. Nu står Electra Sweden i begrepp att låta butikerna själva hantera varsitt Paloma-konto ut till slutkunderna. Det handlar om ett så kallat ”redaktörskonto”. Där har kunden ett huvudkonto och flera underkonton med mallar som delvis är låsta så att kunden kan bibehålla den grafiska profilen. I det här fallet är det butikerna som ska få tillgång till underkontona.

– Det är på planeringsstadiet, men vi ser många fördelar med att låta butikerna få hantera sina egna Paloma-konton som håller samma grafiska profil som kedjan i helhet, avslutar Christoffer Tholsson.


"Vi jämförde olika verktyg och Paloma var det lättaste att arbeta med som nybörjare. Dessutom kunde de erbjuda ett enkätverktyg, Kurios, som man skickar ut till prenumeranterna för att göra enkäter."


Christoffer Tholsson,

Marknadsansvarig

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Enkelt verktyg för nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Det är enkelt att använda verktyget Paloma för att skapa snyggt designade nyhetsbrev. Till din tjänst har du dessutom smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. I och med att både dagens och framtidens kunder lever sina liv online är e-postmarknadsföring och mejlutskick både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. E-postmarknadsföring har i många olika undersökningar visat sig ha bäst ROI (Return On Investment) av alla kanaler, inklusive olika sociala medier.

Det behöver inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och gränssnitt för att Paloma nyhetsbrevverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att förstå och använda som möjligt.

Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår drag-and drop-editor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med att skapa och skicka ditt nyhetsbrev.

Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet från Paloma som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också fånga in feedback direkt i mejlutskicket via snabbenkät.

Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Gratis mallar till nyhetsbrev & gott om tips

Genom att använda en mall för ditt nyhetsbrev så kan du hålla kommunikationen konsekvent och genomtänkt . Det underlättar också det kontinuerliga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istället för att skapa nya mallar för varje utskick. Till ditt förfogande har du gäng färdiga snygga nyhetsbrevmallar som du kan börja använda direkt. Du har tillgång till ett arkiv både för dina mallar och dina filer, som bilder, dokument och pdf:er.

På vår sajt, i bloggen och via vårt nyhetsbrev finner du gott om tips kring digitala nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.

Skapa & skicka nyhetsbrev snabbt & enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Paloma hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html.

 

✔️ Designa, skicka och följ upp med statistik

✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp

✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera

✔️ Tillämpa marketing automation med triggermejl och automatiska utskick.

 

✔️ Smidig och effektiv drag-and-drop-editor

✔️ Enkel administrering av dina kontakter

✔️ Smart uppföljning

✔️ Stöd för flera redaktörer och/eller konton.

 

Ett uppskattat verktyg för marknadsföring via nyhetsbrev & e-post

Om du vill utveckla företagets marknadsföring via nyhetsbrev och e-post är Paloma perfekt för dig. Du får tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om verktyget, och fri support.

9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet.
100 % av våra anställda rekommenderar Paloma som arbetsplats. Mer från våra kunder.