2019
2018
2017
2016
2015
2014
Öppnar ett mail
08 maj 2018

6 problem med ämnesraden som kan undvikas

Rätt ämnesrad kan göra att den mest upptagna personen stannar upp en sekund för att öppna ditt nyhetsbrev. Detta är förmodligen varför marknadsförare lägger så mycket vikt vid dessa rubriker. Trots det faktum att vissa marknadsförare testar ämnesraden flera gånger för att få det rätt, gör många marknadsförare upprepade gånger ämnesradsfel och lider för det. Vi har sammanställt en lista med 6 vanliga fel med ämnesraden för att hjälpa dig att undvika dessa.

  1. Skicka nyhetsbrev med förinställda ämnesrader.

Ofta skickar marknadsavdelningen nyhetsbrevsutskick på skämt eller bara med "TKTKTKTKTK" i ämnesraden innan utskicket går ut skarpt. Om du lägger till förinställda ämnesrader till dina nyhetsbrev bara för att testa hur en upplösning på en bild blir eller för att se längden på texten, se till att du tar bort dem innan dina utskick går ut, till exempel glöm inte att ändra ”Nyhetsbrev_test” till det riktiga ”Nyhetsbrev v. 24”. Företag som glömmer att ändra detta ses ofta som oseriösa av kunden, som sannolikt kommer att radera ditt nyhetsbrev direkt istället för att öppna det. Dina nyhetsbrev är en representant för ditt varumärke, så det är viktigt att du skickar det riktiga nyhetsbrevet med rätt ämnesrad och inte den med en förinställd rubrik.

  1. Att använda en vilseledande ämnesrad.

Om du inte har en större rea, skriv inte det i din ämnesrad. En ämnesrad är ett löfte till kunderna om vad de kommer att se när de öppnar nyhetsbrevet. Skriv inte något i ämnesraden som inte är sant. Ditt mål är att locka dem med ett starkt erbjudande eller något annat som får dem att öppna nyhetsbrevet. Om du är oärlig med detta löfte, kommer de inte att lita på dig och kommer sannolikt att radera mailet eller kanske till och med avregistrera sig från dina nyhetsbrev eftersom de inte hittade vad de ville ha.

  1. Förstörd personifiering.

Att skicka ett mail utan att fylla i namnfältet är en riktig miss. Finns det något mer opersonligt än till exempel "Ett specialerbjudande till [NAMNHÄR]" i ämnesraden. Hela personifieringen görs för att dina kunder ska känna sig speciella. Dessa utskick framhäver bara att du inte vet vem du skickar dina nyhetsbrev till. Kunderna har en relation med ditt varumärke som de bryr sig om och att skicka ett opersonligt utskick kan skada förhållandet. Gör inte detta misstag i dina nyhetsbrev till dina kunder.

  1. Icke fungerande emojis.

Att lägga till en emoji på en ämnesrad är en trend bland marknadsförare, men vad händer om koden inte fungerar? En obekväm och förvirrande ämnesrad är vad kunden ser. Var noga med att testa dina smileys och hjärtan så att de blir korrekta i kundens inkorg. Det finns inget som ser mer spammigt ut än en ämnesrad med ett gäng koder och ingen text. Om du använder emojis i din ämnesrad, se till att det får den effekt du önskade.

  1. Felstavningar.

Om du marknadsför strumpor, vill du inte att din ämnesrad säger "Stumpförsäljning". Undvik denna pinsamhet genom att vara flitig med korrekturläsningen, ett väldigt viktigt steg i förberedelsen att skicka dina nyhetsbrev. Skicka inte ett utskick innan du har haft flera omgångar av ändringar. Se till att du läser igenom copyn i hela nyhetsbrevet, inklusive ämnesraden och förtexten.

  1. Endast ett ord i ämnesraden.

Att använda korta ord som "Hej" eller "Nu" är klumpiga i ämnesraden. Dessa ord kan vara förvirrande eftersom de visar på ett mycket mer personligt förhållande till mottagaren än vad en konsument brukar ha med ett företag. Detta misslyckas också med att berätta för konsumenten om vad som finns i själva nyhetsbrevet. Undvik dessa alltför bekanta korta rader och skriv istället ett ämne som passar utskicket.

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Smarta funktioner för at skapa nyhetsbrev. Spar din tid och ökar effekten av din e-postmarknadsföring.

Postman gör att du snabbt kan skapa snyggt designade nyhetsbrev utan större ansträngning. Dessutom är verktyget fullproppat med smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår Drag and dropeditor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med ditt nyhetsbrev. Postman håller reda på avregistreringar, studsar och liknande. Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också få direkt feed-back direkt i nyhetsbrev med vår snabbenkätsfunktion. Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande och bra funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Att använda Nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. Både dagens och framtidens kunder lever sina liv online – e-postmarknadsföring och mailutskick är både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. Det behöver dessutom inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevsverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och vårt gränssnitt fr at vårt nyhetsbrevsverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att använda och enkelt att förstå som möjligt. Nyhetsbrev har i många olika undersökningar visats ha bäst ROI, Return On Investment, av alla kanaler inklusive olika sociala medier. Vi har ett gäng färdiga och snygga nyhetsbrevsmallar som du kan börja använda direkt. Det är alltså gratis nyhetsbrevsmallar och de är designade av professionella Art-directors. Du bör ha en mall för ditt nyhetsbrev så du kan hålla en konsekvent och genomtänkt policy. Det underlättar också detkontinuelriga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istälet för att skapa nya mallar för varje utskick. Vi har naturligtvis ett arkiv både för dina mallar och dina filer, såsom bilder, dokument och pdf:er tex.

Skapa och skicka nyhetsbrev snabbt och enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Postman hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html. Med Postman blir det enkelt att: 
✔️ Designa, skicka och följa upp med statistik. 
✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp.
✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera.
✔️ Triggermejl och automatiska utskick. 
✔️ Vi har en editor, drag and drop i världsklass. 
✔️ Enkelt att administrera dina kontakter.  
✔️ Smart enkel uppföljning. 
✔️ Stöd för flera redaktörer och eller konton, så kallat redaktörskonto.

 

97 % supportnöjdhet

Om du vill utveckla företagets nyhetsbrev och e-postmarknadsföring är Postman perfekt för dig. 9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet. Du får dessutom tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om nyhetsbrevsverktyget om du föredrar att lära dig själv. 100 % av våra anställda rekommenderar oss som arbetsplats. Ditt samarbete med oss blir både belönande och uppskattat.