2019
2018
2017
2016
2015
2014
Kvinna med mobil vid datorn
18 jan 2018

Trender för nyhetsbrev 2018

Många har kommit tillbaka till arbetet efter julledigheter och ska skicka ut årets första nyhetsbrev. När vi nu startar det nya året så kan det vara en god idé att reflektera över de trender som träder fram för alla som skickar nyhetsbrev. Dessa trender ger inte bara nya möjligheter utan det ger också en inblick i vad dina konkurrenter kommer att ha för sig de kommande månaderna. För att hjälpa dig att vara förberedd och att se framåt så har vi tagit fram en lista över trender för året 2018.

  1. Nyhetsbrevet blir personligare

Kunder tar emot ett större antal mail och nyhetsbrev varje dag, därför har du inte längre råd att skicka opersonliga massutskick till dina kunder längre. Kunden har redan upplevt personliga meddelanden och börjar nu ta det för givet. Företag som vill stå ut i massan och synas i kundens inkorg måste nu bli mer personliga och rikta sina meddelande. Förvänta dig att se mer personliga nyhetsbrev i år. Från att använda exempelvis tidigare köphistorik och platsdata till att integrera kundens webbplatsanvändning och beteende så finns det gott om metoder för att personifiera dina nyhetsbrev.

 

  1. GDPR kommer att tvinga marknadsförare att ta större ansvar för hanteringen av personlig kunddata

Den 25 maj kommer GDPR träda i kraft, trots det har en rapport från World Federation of Advertisers visat att 70 procent av världens marknadsförare inte är helt påläst vad detta innebär och vilka konsekvenser det kan få. VI förväntar oss att e-postmarknadsförare kommer att lägga tid på att lära sig mer om GDPR och att implementera kundanpassade datapolicys för att följa dessa regler. Brister i lagring och hantering av personuppgifter kan ge höga böter. Du kan förvänta dig att e-postmarknadsförare kommer att ändra sina rutiner för hur data samlas in, hanteras och används i år.

 

  1. Mer fokus på mobil

Enligt Econsultancy prioriterar 73 procent av marknadsförare mobil e-postoptimering i år, en ökning med 95 procent från 2017. Allt fler kunder kollar sina mail i mobilen och den trenden kommer bara att öka. Förvänta dig att se fler företag förbättra användarupplevelsen på mobila enheter för att göra det bekvämare för konsumenterna att interagera med de nyhetsbrevsutskick de får oavsett vilken enhet de använder.

 

  1. Engagemang i fokus

Medan förvärv från email är viktigt så är relationen med befintliga kunder ännu viktigare. Det kostar fem gånger så mycket att locka nya kunder än att behålla och ta hand om befintliga kunder då dessa kunder tenderar att spendera mer över en längre period. Det är mer kostnadseffektivt att locka och engagera befintliga kunder än att göra stora kampanjarbeten för att få in nya kunder. Med detta i bakhuvudet så kommer vi att se fler e-postmarknadsförare som tar nya tag för att öka kunders engagemang 2018. Genom att ta tid att fokusera på kunder och leverera generösa och engagerande erbjudanden till återkommande och befintliga kunder, så får du lojala kunder för livet

 

  1. Segmentering och split-tester fortsätter att styra

Medan vissa marknadsförare kommer att prova nya och ”flashiga” verktyg i år är det en sak säkert: alla marknadsförare syftar till att optimera sina satsningar. De grundläggande marknadsföringselementen för segmentering och testning kommer att fortsätta att utvecklas 2018. Oavsett om segmentering baserat på kön, inkomstnivå eller tidigare köpbeteende kommer marknadsförare att dra nytta av segmenteringskampanjer, testa olika segment och optimera innehållet baserat på resultaten. Förvänta dig att e-postmarknadsföring kommer att vara mer levande och bättre i år.

 

  1. Mer dynamiskt innehåll

I ett steg mot att vara mer relevant kommer marknadsförare i allt högre grad att anta tekniker som gör e-postmarknadsföringen mer dynamiska, baserat på när och var personen faktiskt interagerar med e-postmeddelandet. Från platsinriktning till live prissättning eller lager baserat på öppettider, räkna med att se mer dynamiskt innehåll inom e-postmeddelanden i år med hjälp av bland annat RSS. Marknadsförare som använder dessa smarta verktyg kan se till att ett e-postmeddelande är fortsatt relevant, även om exempelvis rean som marknadsfördes har upphört.

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Smarta funktioner för at skapa nyhetsbrev. Spar din tid och ökar effekten av din e-postmarknadsföring.

Postman gör att du snabbt kan skapa snyggt designade nyhetsbrev utan större ansträngning. Dessutom är verktyget fullproppat med smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår Drag and dropeditor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med ditt nyhetsbrev. Postman håller reda på avregistreringar, studsar och liknande. Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också få direkt feed-back direkt i nyhetsbrev med vår snabbenkätsfunktion. Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande och bra funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Att använda Nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. Både dagens och framtidens kunder lever sina liv online – e-postmarknadsföring och mailutskick är både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. Det behöver dessutom inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevsverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och vårt gränssnitt fr at vårt nyhetsbrevsverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att använda och enkelt att förstå som möjligt. Nyhetsbrev har i många olika undersökningar visats ha bäst ROI, Return On Investment, av alla kanaler inklusive olika sociala medier. Vi har ett gäng färdiga och snygga nyhetsbrevsmallar som du kan börja använda direkt. Det är alltså gratis nyhetsbrevsmallar och de är designade av professionella Art-directors. Du bör ha en mall för ditt nyhetsbrev så du kan hålla en konsekvent och genomtänkt policy. Det underlättar också detkontinuelriga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istälet för att skapa nya mallar för varje utskick. Vi har naturligtvis ett arkiv både för dina mallar och dina filer, såsom bilder, dokument och pdf:er tex.

Skapa och skicka nyhetsbrev snabbt och enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Postman hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html. Med Postman blir det enkelt att: 
✔️ Designa, skicka och följa upp med statistik. 
✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp.
✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera.
✔️ Triggermejl och automatiska utskick. 
✔️ Vi har en editor, drag and drop i världsklass. 
✔️ Enkelt att administrera dina kontakter.  
✔️ Smart enkel uppföljning. 
✔️ Stöd för flera redaktörer och eller konton, så kallat redaktörskonto.

 

97 % supportnöjdhet

Om du vill utveckla företagets nyhetsbrev och e-postmarknadsföring är Postman perfekt för dig. 9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet. Du får dessutom tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om nyhetsbrevsverktyget om du föredrar att lära dig själv. 100 % av våra anställda rekommenderar oss som arbetsplats. Ditt samarbete med oss blir både belönande och uppskattat.