2019
2018
2017
2016
2015
2014
06 okt 2017

Sju sätt att utöka din e-postlista på

E-post har högst ROI av samtliga digitala kanaler på marknaden. I dag finns det inget bättre sätt att förstärka ditt varumärke och ditt företag på än genom att kontinuerligt bygga på din lista med e-postadresser. Det bör vara en av dina främsta marknadsföringsstrategier. Vi har samlat våra främsta tips på hur du utökar din e-postlista.

1. Puffa för e-postregistrering

De personer som visat sitt intresse för ditt varumärke genom att besöka din webbsida är just de personer som du vill ha på din e-postlista. Se till att göra det lätt för dem att lämna sin e-post. Ha med opt in-formuläret/-länken på varje sida på din webb. Inte bara på start- och kontaktsidorna, utan på varje undersida. Se till att länken är tydlig och väl synlig.

Var också tydlig med att marknadsföra de fördelar och rabatter kunden kan ta del av om den lämnar sin e-postadress till dig.

Du kan också lägga till en möjlighet att registrera sig via en pop up-ruta, som visar sig när kunden är på väg att lämna din webbsida.

2. Erbjud gratis nedladdning och gratis ”give aways” i utbyte mot e-postadresser

De flesta av oss är villiga att dela vår e-postadress om vi får något i utbyte. Det kan till exempel vara en gratis e-bok, en sång, en video, en rabatt eller liknande. Ta reda på vad just dina kunder kan uppskatta och vill ha, och erbjud dem det.

3. Samla e-postadresser via social media

En e-postadress är värd så mycket mer än en “gilla-markering”, eftersom e-postadresser bland annat hjälper dig att mäta och rikta dina kampanjer. Oavsett, ger social media dig en möjlighet att komma i kontakt med nya kunder. Välj därför att se social media som en plats att nätverka på. På samma sätt som du samlar visitkort på ett event, se till att samla kontakter och potentiella kunder via kanaler såsom Facebook och Instagram.

4. Samla e-postadresser IRL

Även om e-post är ett digitalt verktyg, behöver det inte utesluta att fråga efter en kunds e-postadress IRL. Oavsett hur och var du möter kunden, så ger ett möte i IRL dig ett utmärkt tillfälle att fråga. Det skapar en möjlighet för er att hålla kontakten, och fortsätta er konversation online.

5. Använd ”mun mot mun-marknadsföring”

”Mun mot mun-marknadsföring” är mer effektiv än den bästa reklamkampanj. Dina befintliga kunder är kanske därför dina viktigaste byggstenar när det kommer till att utöka din e-postlista. Uppmuntra dem till att vidarebefordra dina nyhetsbrev till vänner och bekanta. Gör det enkelt för dem genom att lägga till en “skicka vidare till en vän-länk”. Du kan också erbjuda dina befintliga kunder olika typer av rabatter om de får en eller flera av sina vänner att anmäla sig till dina nyhetsbrev.

6. Samla e-postadresser i din app

Har du en företagsapp? Då kan du med fördel samla e-mailadresser via den. Om din app är tillgänglig för gratis nedladdning på din webbsida, se då till att kunden måste uppge sin e-postadress för att kunna slutföra nedladdningen.

7. Arrangera “Partner Campaigns”

Samarbeta med varumärken och företag som kompletterar dina produkter och ditt företag. Om du äger en webbshop som exempelvis säljer träningsskor, inled ett samarbete med företaget som äger just det varumärket. Det kan ge dig många nya kunder.

Lycka till!

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Smarta funktioner för at skapa nyhetsbrev. Spar din tid och ökar effekten av din e-postmarknadsföring.

Postman gör att du snabbt kan skapa snyggt designade nyhetsbrev utan större ansträngning. Dessutom är verktyget fullproppat med smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår Drag and dropeditor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med ditt nyhetsbrev. Postman håller reda på avregistreringar, studsar och liknande. Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också få direkt feed-back direkt i nyhetsbrev med vår snabbenkätsfunktion. Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande och bra funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Att använda Nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. Både dagens och framtidens kunder lever sina liv online – e-postmarknadsföring och mailutskick är både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. Det behöver dessutom inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevsverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och vårt gränssnitt fr at vårt nyhetsbrevsverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att använda och enkelt att förstå som möjligt. Nyhetsbrev har i många olika undersökningar visats ha bäst ROI, Return On Investment, av alla kanaler inklusive olika sociala medier. Vi har ett gäng färdiga och snygga nyhetsbrevsmallar som du kan börja använda direkt. Det är alltså gratis nyhetsbrevsmallar och de är designade av professionella Art-directors. Du bör ha en mall för ditt nyhetsbrev så du kan hålla en konsekvent och genomtänkt policy. Det underlättar också detkontinuelriga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istälet för att skapa nya mallar för varje utskick. Vi har naturligtvis ett arkiv både för dina mallar och dina filer, såsom bilder, dokument och pdf:er tex.

Skapa och skicka nyhetsbrev snabbt och enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Postman hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html. Med Postman blir det enkelt att: 
✔️ Designa, skicka och följa upp med statistik. 
✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp.
✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera.
✔️ Triggermejl och automatiska utskick. 
✔️ Vi har en editor, drag and drop i världsklass. 
✔️ Enkelt att administrera dina kontakter.  
✔️ Smart enkel uppföljning. 
✔️ Stöd för flera redaktörer och eller konton, så kallat redaktörskonto.

 

97 % supportnöjdhet

Om du vill utveckla företagets nyhetsbrev och e-postmarknadsföring är Postman perfekt för dig. 9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet. Du får dessutom tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om nyhetsbrevsverktyget om du föredrar att lära dig själv. 100 % av våra anställda rekommenderar oss som arbetsplats. Ditt samarbete med oss blir både belönande och uppskattat.