2019
2018
2017
2016
2015
2014
20 sep 2016

Boosta eventet med digitala nyhetsbrevsutskick

Tumregeln för ett lyckat event är framförhållning och god planering. Men det finns också andra bra hjälpmedel när det blivit dags att offentliggöra ett evenemang. Med ett digitalt eventverktyg samlar du enkelt alla funktioner på ett och samma ställe: gästlista, biljettförsäljning, betalningsalternativ, statistik och information om eventet. Bäst genomslagskraft får du genom att skicka ut e-post till dina gäster både före, under och efter eventet.

Innan eventet:

Som med det mesta är ett grundligt förarbete alltid viktigast. Hur man marknadsför sitt event, vilka kanaler man använder och hur de tekniska funktionerna fungerar spelar stor roll för hur ett event kommer att mottas.

  1. Uppmärksamma gästerna om eventet och få dem tillräckligt intresserade att anmäla sig.
  2. Bibehåll gästernas intresse och nyfikenhet. Att släppa en rolig nyhet några dagar före eventet är ett bra sätt att öka förväntningarna.
  3. Underlätta din eventvardag med ett digitalt verktyg för evenemangen. En stor fördel med digitala eventverktyg är att du enkelt håller ordning på alla anmälningar och avbokningar. Utan ett bra bokningssystem kan anmälningar droppa in både via e-post, telefon eller ett eventuellt formulär på webbplatsen. Med hjälp av ett digitalt eventverktyg kan gäster anmäla sig direkt via en länk i e-postmeddelandet. I en app till din mobiltelefon håller du enkelt reda på alla som anmält sig och hur många som tackat nej. Du får dessutom tillgång till mer personlig information om dina gäster när de fyller i intresseanmälan. Det kan vara information om specifik kosthållning, allergier eller var de arbetar.
  4. Använd alla data för du får in för att personalisera framtida e-postutskick.

Under eventet:

  1. Man kan fråga sig om det verkligen är nödvändigt att skicka ut e-post samtidigt som eventet pågår. Svaret på frågan är ett självklart ja, om man vill lära känna sina gäster lite bättre och utnyttja fördelen med det.
  2. När en gäst checkat in på ett event ser man till att hälsa dem välkomna och därefter kan man skicka ut en rolig frågesport eller en give away. Detta gör dina gäster fortsatt engagerade och du får en överblick på vad dina gäster är intresserade av.
  3. Ju mer du vet om dina gäster, desto mer personaliserade e-postutskick kan du skapa. Hur skulle det till exempel se ut om du skickade ett välkomnande mail till någon som inte ens deltog i eventet?

Efter eventet:

Den sista gästen har lämnat lokalen. Äntligen kan du andas ut! All slit och hårt arbete är över och säcken kan knytas ihop. Men är det verkligen slut på det roliga eller kan kundprocessen fortsätta efter eventets avslut?

  1. Fråga vad gästerna tyckte! Förmodligen vill du veta vad dina gäster tyckte om arrangemanget och hur de tänkt betygsätta det. Genom att skicka ut e-post någon dag efter eventet kan du passa på att be dina gäster tycka till. I det digitala enkättverktyget kan du sedan samla alla inkommande svar, redovisa dem på olika sätt och föra nyttig statistik över vad som fungerade bra och mindre bra under ditt arrangemang.
  2. Framtida evenemang! Detta är en process som kan fortsätta långt efter att eventet passerat. Du kan skicka e-post med information om framtida event, kampanjer eller rabatterade anmälningsavgifter till andra arrangemang i din regi.
  3. Lyft fram annat! Möjligheterna är oändliga. Varför inte göra reklam för andra funktioner på er webbplats som till exempel nyhetsbrev eller en webbshop? En sådan approach stärker inte bara ert varumärke, det ser också till att företaget aldrig faller i glömska.

Sist men inte minst!

Glöm tanken på allt för långa gästlistor och avancerade betalmetoder. Med ett digitalt eventverktyg finns olika sätt att lösa biljettköpet så som färdiga betallösningar och fakturatjänster.

Ett digitalt eventverktyg kan också designas grafiskt efter eget tycke och smak, följa en grafisk profil eller bäddas in på en webbplats. Eventverktyget kan dessutom snabbt och enkelt nås oavsett vilka surfvanor en potentiell gäst har. Tack vare den responsiva designen når du eventverktyget via smartphone, surfplatta eller dator.

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Enkelt verktyg för nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Det är enkelt att använda verktyget Paloma för att skapa snyggt designade nyhetsbrev. Till din tjänst har du dessutom smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. I och med att både dagens och framtidens kunder lever sina liv online är e-postmarknadsföring och mejlutskick både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. E-postmarknadsföring har i många olika undersökningar visat sig ha bäst ROI (Return On Investment) av alla kanaler, inklusive olika sociala medier.

Det behöver inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och gränssnitt för att Paloma nyhetsbrevverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att förstå och använda som möjligt.

Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår drag-and drop-editor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med att skapa och skicka ditt nyhetsbrev.

Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet från Paloma som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också fånga in feedback direkt i mejlutskicket via snabbenkät.

Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Gratis mallar till nyhetsbrev & gott om tips

Genom att använda en mall för ditt nyhetsbrev så kan du hålla kommunikationen konsekvent och genomtänkt . Det underlättar också det kontinuerliga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istället för att skapa nya mallar för varje utskick. Till ditt förfogande har du gäng färdiga snygga nyhetsbrevmallar som du kan börja använda direkt. Du har tillgång till ett arkiv både för dina mallar och dina filer, som bilder, dokument och pdf:er.

På vår sajt, i bloggen och via vårt nyhetsbrev finner du gott om tips kring digitala nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.

Skapa & skicka nyhetsbrev snabbt & enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Paloma hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html.

 

✔️ Designa, skicka och följ upp med statistik

✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp

✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera

✔️ Tillämpa marketing automation med triggermejl och automatiska utskick.

 

✔️ Smidig och effektiv drag-and-drop-editor

✔️ Enkel administrering av dina kontakter

✔️ Smart uppföljning

✔️ Stöd för flera redaktörer och/eller konton.

 

Ett uppskattat verktyg för marknadsföring via nyhetsbrev & e-post

Om du vill utveckla företagets marknadsföring via nyhetsbrev och e-post är Paloma perfekt för dig. Du får tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om verktyget, och fri support.

9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet.
100 % av våra anställda rekommenderar Paloma som arbetsplats. Mer från våra kunder.