2019
2018
2017
2016
2015
2014
06 aug 2015

Ämnesraden avgör din framgång

Del 2

Ämnesraden ska vara framtung

Antalet tecken som får rum i ämnesraden varierar mellan e-postklienter, men de flesta tillåter cirka 50 tecken, mellanslag inräknat. Tänk på detta när du skriver din ämnesrad. Informationen ska vara ”framtung”, det vill säga det viktigaste först. Var också noga med att undvika att avstavning sker på betydelsefulla ställen, som till exempel mitt i en prisuppgift eller ett datum.

Hög öppningsfrekvens inte alltid målet

Kom ihåg att hög öppningsfrekvens av dina nyhetsbrev inte behöver vara slutmålet med din kampanj. Är du ett säljande företag så är väl själva huvudsyftet att sälja mer? Ibland kan låg öppningsfrekvens ha lett till fler köp hos dina prenumeranter. Då är det viktigt att gå djupare i sin analys av statistiken än att bara titta på antalet öppningar eller registreringar. Om det har varit få öppningar men många beställningar, så kan det tyda på att man har hittat ett köpstarkt segment som man ska behandla ytterligare.

Gör ämnesraden personligt anpassad

Gör ditt utskick personligt genom att anpassa din ämnesrad till dina prenumeranters preferenser, intressen, tidigare köp, webbesök, eller klickade länkar. Men var försiktig när du personanpassar ämnesraden för tidigare köp. Köpet kan ha varit en gåva från någon annan och har kanske inte så mycket att göra med din läsares intressen. Det är också viktigt att göra det enkelt för dina läsare att hitta och uppdatera sina intressen, preferenser eller andra för dig användbara data.

Brådska lockar till handling

Om ärendet brådskar tar man tag i det direkt. Sätt därför en snäv deadline för dina erbjudanden: ”Erbjudandet löper ut klockan 21:00”, ”Sista dag för säker julleverans…”. Fundera även på detta knep när du ska göra en serie av utskick. Om du skickar på tisdagen kan det stå ”Fyra dagar kvar…”, för att på torsdagen låta det stå ”endast 24 timmar kvar”.

Undvik att hamna i spamfiltret

Ämnesraden är extra känslig för spamfilter. För att undvika att hamna i mottagarens skräpkorg så bör du först köra ditt utskick genom en innehållscheck för att identifiera spam-liknande ord eller fraser. Tips: Brev med ämnesrad i enbart versaler eller med flera utropstecken brukar ofta hamna i skräpposten.

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Enkelt verktyg för nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Det är enkelt att använda verktyget Paloma för att skapa snyggt designade nyhetsbrev. Till din tjänst har du dessutom smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. I och med att både dagens och framtidens kunder lever sina liv online är e-postmarknadsföring och mejlutskick både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. E-postmarknadsföring har i många olika undersökningar visat sig ha bäst ROI (Return On Investment) av alla kanaler, inklusive olika sociala medier.

Det behöver inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och gränssnitt för att Paloma nyhetsbrevverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att förstå och använda som möjligt.

Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår drag-and drop-editor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med att skapa och skicka ditt nyhetsbrev.

Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet från Paloma som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också fånga in feedback direkt i mejlutskicket via snabbenkät.

Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Gratis mallar till nyhetsbrev & gott om tips

Genom att använda en mall för ditt nyhetsbrev så kan du hålla kommunikationen konsekvent och genomtänkt . Det underlättar också det kontinuerliga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istället för att skapa nya mallar för varje utskick. Till ditt förfogande har du gäng färdiga snygga nyhetsbrevmallar som du kan börja använda direkt. Du har tillgång till ett arkiv både för dina mallar och dina filer, som bilder, dokument och pdf:er.

På vår sajt, i bloggen och via vårt nyhetsbrev finner du gott om tips kring digitala nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.

Skapa & skicka nyhetsbrev snabbt & enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Paloma hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html.

 

✔️ Designa, skicka och följ upp med statistik

✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp

✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera

✔️ Tillämpa marketing automation med triggermejl och automatiska utskick.

 

✔️ Smidig och effektiv drag-and-drop-editor

✔️ Enkel administrering av dina kontakter

✔️ Smart uppföljning

✔️ Stöd för flera redaktörer och/eller konton.

 

Ett uppskattat verktyg för marknadsföring via nyhetsbrev & e-post

Om du vill utveckla företagets marknadsföring via nyhetsbrev och e-post är Paloma perfekt för dig. Du får tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om verktyget, och fri support.

9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet.
100 % av våra anställda rekommenderar Paloma som arbetsplats. Mer från våra kunder.