2019
2018
2017
2016
2015
2014
06 aug 2015

Ämnesraden avgör din framgång

Del 2

Ämnesraden ska vara framtung

Antalet tecken som får rum i ämnesraden varierar mellan e-postklienter, men de flesta tillåter cirka 50 tecken, mellanslag inräknat. Tänk på detta när du skriver din ämnesrad. Informationen ska vara ”framtung”, det vill säga det viktigaste först. Var också noga med att undvika att avstavning sker på betydelsefulla ställen, som till exempel mitt i en prisuppgift eller ett datum.

Hög öppningsfrekvens inte alltid målet

Kom ihåg att hög öppningsfrekvens av dina nyhetsbrev inte behöver vara slutmålet med din kampanj. Är du ett säljande företag så är väl själva huvudsyftet att sälja mer? Ibland kan låg öppningsfrekvens ha lett till fler köp hos dina prenumeranter. Då är det viktigt att gå djupare i sin analys av statistiken än att bara titta på antalet öppningar eller registreringar. Om det har varit få öppningar men många beställningar, så kan det tyda på att man har hittat ett köpstarkt segment som man ska behandla ytterligare.

Gör ämnesraden personligt anpassad

Gör ditt utskick personligt genom att anpassa din ämnesrad till dina prenumeranters preferenser, intressen, tidigare köp, webbesök, eller klickade länkar. Men var försiktig när du personanpassar ämnesraden för tidigare köp. Köpet kan ha varit en gåva från någon annan och har kanske inte så mycket att göra med din läsares intressen. Det är också viktigt att göra det enkelt för dina läsare att hitta och uppdatera sina intressen, preferenser eller andra för dig användbara data.

Brådska lockar till handling

Om ärendet brådskar tar man tag i det direkt. Sätt därför en snäv deadline för dina erbjudanden: ”Erbjudandet löper ut klockan 21:00”, ”Sista dag för säker julleverans…”. Fundera även på detta knep när du ska göra en serie av utskick. Om du skickar på tisdagen kan det stå ”Fyra dagar kvar…”, för att på torsdagen låta det stå ”endast 24 timmar kvar”.

Undvik att hamna i spamfiltret

Ämnesraden är extra känslig för spamfilter. För att undvika att hamna i mottagarens skräpkorg så bör du först köra ditt utskick genom en innehållscheck för att identifiera spam-liknande ord eller fraser. Tips: Brev med ämnesrad i enbart versaler eller med flera utropstecken brukar ofta hamna i skräpposten.

SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Smarta funktioner för at skapa nyhetsbrev. Spar din tid och ökar effekten av din e-postmarknadsföring.

Postman gör att du snabbt kan skapa snyggt designade nyhetsbrev utan större ansträngning. Dessutom är verktyget fullproppat med smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår Drag and dropeditor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med ditt nyhetsbrev. Postman håller reda på avregistreringar, studsar och liknande. Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också få direkt feed-back direkt i nyhetsbrev med vår snabbenkätsfunktion. Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande och bra funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Att använda Nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. Både dagens och framtidens kunder lever sina liv online – e-postmarknadsföring och mailutskick är både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. Det behöver dessutom inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevsverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och vårt gränssnitt fr at vårt nyhetsbrevsverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att använda och enkelt att förstå som möjligt. Nyhetsbrev har i många olika undersökningar visats ha bäst ROI, Return On Investment, av alla kanaler inklusive olika sociala medier. Vi har ett gäng färdiga och snygga nyhetsbrevsmallar som du kan börja använda direkt. Det är alltså gratis nyhetsbrevsmallar och de är designade av professionella Art-directors. Du bör ha en mall för ditt nyhetsbrev så du kan hålla en konsekvent och genomtänkt policy. Det underlättar också detkontinuelriga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istälet för att skapa nya mallar för varje utskick. Vi har naturligtvis ett arkiv både för dina mallar och dina filer, såsom bilder, dokument och pdf:er tex.

Skapa och skicka nyhetsbrev snabbt och enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Postman hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html. Med Postman blir det enkelt att: 
✔️ Designa, skicka och följa upp med statistik. 
✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp.
✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera.
✔️ Triggermejl och automatiska utskick. 
✔️ Vi har en editor, drag and drop i världsklass. 
✔️ Enkelt att administrera dina kontakter.  
✔️ Smart enkel uppföljning. 
✔️ Stöd för flera redaktörer och eller konton, så kallat redaktörskonto.

 

97 % supportnöjdhet

Om du vill utveckla företagets nyhetsbrev och e-postmarknadsföring är Postman perfekt för dig. 9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet. Du får dessutom tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om nyhetsbrevsverktyget om du föredrar att lära dig själv. 100 % av våra anställda rekommenderar oss som arbetsplats. Ditt samarbete med oss blir både belönande och uppskattat.