2019
2018
2017
2016
2015
2014
19 dec 2014

Marknadsföringsskola, del 3

De kunder du redan har ska du vara rädd om och vårda. En nöjd kund återkommer och rekommenderar gärna ditt företags produkter eller tjänster till andra. Använd webbens möjligheter för att stärka dina relationer.

Tipsa om nyheter och erbjudanden i nyhetsbrev

Många av dina kunder föredrar att få information med e-post istället för att söka upp den själv. Hjälp dem genom att skicka ett snyggt och informativt nyhetsbrev när du har saker att berätta. Se till att skriva korta och intresseväckande texter och länka sedan vidare till den egna webben för den som vill läsa mer. Du kan enkelt mäta vilka artiklar som generar flest klick och kan därför målgruppsanpassa innehållet.

Underhåll relationen genom sociala medier

Bloggar, Twitter, Facebook, Linkedin, Youtube, Flickr och Wiki är förmodligen de vanligaste sociala medierna. Med sociala medier ges du möjlighet att utveckla kundrelationen och öka intresset för företaget. Minst lika viktigt som att sända ut ditt budskap är att lyssna på dina kunder. Vad sägs om din tjänst eller produkt? Ta del av människors åsikter och önskemål och bemöt dem, även kritiska sådana. Sociala medier är gratis att använda sig av, men kräver resurser för att underhålla.

Ditt företag behöver inte vara med överallt, men fundera över var ni bör vara för att bäst fånga upp er målgrupp. Facebook är idag det klart största nätverket, med över tre miljoner användare bara i Sverige. Globalt finns över en halv miljard människor i detta nätverk.

Var personlig och ge mervärde

Närvaron i sociala medier kräver att du är personlig, ingen vill prata med ett företag utan med en person. Om du bara pratar om din produkt eller tjänst märker du snabbt att få orkar lyssna. Bidra istället med vilka fördelar din produkt eller tjänst kan ge och länka till relevant information. Tipsa även om sådant som inte är direkt relaterat till ditt företag för att visa på er kompetens eller servicenivå.

Vill du läsa mer om sociala medier? Besök uppslagsverket Wikipedia som också räknas till de sociala medierna, där det är användarna som bidrar med innehåll.

Tips!

 

  1. Infoga sociala medier i ditt nyhetsbrev och webb – det ger dina kunder möjlighet att rekommendera sina vänner din information. Information från vänner uppfattas ofta som mer trovärdig än den som kommer direkt från företaget.
  2. Skicka bara ut nyhetsbrev när du har något som intresserar dina kunder. Om de uppfattar dina utskick som spam är risken stor att de avregistrerar sig.
  3. Håll kontakten med din kund i takt med produktens/tjänstens livscykel. Med regelbunden kommunikation ger du ett mervärde och knyter kunden närmare dig.
  4. Uppmuntra dina kunder till dialog och fråga dem om råd i olika ärenden som rör ditt företags produkter eller tjänster.
  5. Koppla ihop dina olika kanaler på ett smart sätt. Ett konkret exempel är att infoga en videosnutt från Youtube eller en bild från Flickr i din blogg. Tipsa sedan dina anhängare på Facebook om blogginlägget med en länk.
SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Smarta funktioner för at skapa nyhetsbrev. Spar din tid och ökar effekten av din e-postmarknadsföring.

Postman gör att du snabbt kan skapa snyggt designade nyhetsbrev utan större ansträngning. Dessutom är verktyget fullproppat med smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår Drag and dropeditor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med ditt nyhetsbrev. Postman håller reda på avregistreringar, studsar och liknande. Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också få direkt feed-back direkt i nyhetsbrev med vår snabbenkätsfunktion. Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande och bra funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Att använda Nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. Både dagens och framtidens kunder lever sina liv online – e-postmarknadsföring och mailutskick är både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. Det behöver dessutom inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevsverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och vårt gränssnitt fr at vårt nyhetsbrevsverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att använda och enkelt att förstå som möjligt. Nyhetsbrev har i många olika undersökningar visats ha bäst ROI, Return On Investment, av alla kanaler inklusive olika sociala medier. Vi har ett gäng färdiga och snygga nyhetsbrevsmallar som du kan börja använda direkt. Det är alltså gratis nyhetsbrevsmallar och de är designade av professionella Art-directors. Du bör ha en mall för ditt nyhetsbrev så du kan hålla en konsekvent och genomtänkt policy. Det underlättar också detkontinuelriga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istälet för att skapa nya mallar för varje utskick. Vi har naturligtvis ett arkiv både för dina mallar och dina filer, såsom bilder, dokument och pdf:er tex.

Skapa och skicka nyhetsbrev snabbt och enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Postman hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html. Med Postman blir det enkelt att: 
✔️ Designa, skicka och följa upp med statistik. 
✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp.
✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera.
✔️ Triggermejl och automatiska utskick. 
✔️ Vi har en editor, drag and drop i världsklass. 
✔️ Enkelt att administrera dina kontakter.  
✔️ Smart enkel uppföljning. 
✔️ Stöd för flera redaktörer och eller konton, så kallat redaktörskonto.

 

97 % supportnöjdhet

Om du vill utveckla företagets nyhetsbrev och e-postmarknadsföring är Postman perfekt för dig. 9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet. Du får dessutom tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om nyhetsbrevsverktyget om du föredrar att lära dig själv. 100 % av våra anställda rekommenderar oss som arbetsplats. Ditt samarbete med oss blir både belönande och uppskattat.