2019
2018
2017
2016
2015
2014
19 dec 2014

Marknadsföringsskola, del 2

En bra webbplats är en viktig del i framgången på internet för ditt företag eller organisation. Men du behöver tänka längre än den egna webben för att nå ut. Banners, sociala medier och sökordsannonsering är kostnadseffektiva sätt att lyckas med din marknadsföring.

Mät effekten av din internetmarknadsföring

På nätet finns alla möjligheter för att bygga långa relationer mellan företag och konsument, företag och företag men också mellan konsument och konsument. Det är på webben dina kunder letar information, kanske köper dina produkter, talar om dem med andra eller lär känna dig och ditt företag. Webben är kostnadseffektiv och kan förändras snabbt med ofta enkla medel. Du kan också enkelt mäta trafik och effekt av det du gör.

Utgå från företagets egen webb

Företagets egen webb är navet i er närvaro på nätet. Webben behöver vara anpassad efter din målgrupps förväntningar, enkelt strukturerad, alltid aktuell och vara uppbyggd så att sökmotorer, som Google, lätt kan hitta den.

Dra besökare till din webbplats

Sen gäller det att få besökare dit. Använd din webbadress som förlängd arm i annonser, trycksaker, visitkort etcetera. Men glöm för all del inte alla möjligheter du har med internetmarknadsföring. Ungefär en femtedel av den totala reklambudgeten i Sverige beräknas 2011 gå till internetmarknadsföring. Det finns en rad sätt att utnyttja nätet på för att dra besökare till din webb.
Några är:

  • nyhetsbrev via e-post – ett direkt sätt att kommunicera nyheter, erbjudanden och information till dina kunder, oftast med länkar till din webbplats
  • sociala medier – digitala forum och nätverk där privatpersoner, företag och organisationer kommunicerar med varandra. Minst lika viktigt som att föra ut ditt budskap är att lyssna på dina kunder och bygga relationer
  • sökordsannonsering - din annons eller länk visas bland sponsrade länkar i sökmotorerna. Visningen av annonsen är kostnadsfri, du betalar för varje klick på länken
  • banners – klickbara annonser på andra företags webbplatser
  • affiliatemarknadsföring - du annonserar på tusentals webbplatser som ingår i affiliatenätverket, men betalar bara en faktura

Tips!

  1. Analysera var på internet din målgrupp befinner sig. Där de är ska du också vara.
  2. Se till att det alltid finns människor som kan svara på frågor och synpunkter som kommer in till företaget via e-post och sociala medier.
  3. Ge din kund vad han eller hon förväntar sig – och lite till. Det är ofta det sista mervärdet som gör att han eller hon gärna rekommenderar er till andra.
  4. Ha en enkel layout med tydliga budskap på din webb, dina nyhetsbrev och annonser. För mycket information förvirrar.
  5. Använd de möjligheter sökmotorerna ger, gör du rätt från början blir det lätt för sökmotorerna att hitta din webbplats. Analysera vilka nyckelord din målgrupp söker på. Skriv en bra sammanfattning till sökresultatet som gör det enkelt att förstå vad ditt företag erbjuder.
SKAPA DITT NYHETSBREV NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Enkelt verktyg för nyhetsbrev & e-postmarknadsföring

Det är enkelt att använda verktyget Paloma för att skapa snyggt designade nyhetsbrev. Till din tjänst har du dessutom smarta funktioner som gör att du kan ta din e-postmarknadsföring till nya nivåer.

Nyhetsbrev är en perfekt kanal för att skapa och bibehålla starka kundrelationer. I och med att både dagens och framtidens kunder lever sina liv online är e-postmarknadsföring och mejlutskick både en grundförutsättning och en fantastisk möjlighet för ditt företag att lyckas i er kommunikation. E-postmarknadsföring har i många olika undersökningar visat sig ha bäst ROI (Return On Investment) av alla kanaler, inklusive olika sociala medier.

Det behöver inte vara krångligt att använda ett nyhetsbrevverktyg. Vi har jobbat hårt med användbarhet och gränssnitt för att Paloma nyhetsbrevverktyg ska vara så intuitivt och enkelt att förstå och använda som möjligt.

Du kan skapa väldigt snygga nyhetsbrev på ett enkelt sätt med vår drag-and drop-editor. Det finns mängder av automatiserade funktioner som spar tid och frustration när du arbetar med att skapa och skicka ditt nyhetsbrev.

Vill du bjuda in till ett event eller kundevenemang finns Magnet från Paloma som är vårt verktyg för gästanmälningar och biljettförsäljning. Du kan också fånga in feedback direkt i mejlutskicket via snabbenkät.

Är ni flera avdelningar som arbetar med nyhetsbrevet så kan ni använda vår funktion för redaktörskonton och styra vad underredaktören ska kunna ändra i brevet och vilken information de ska få tillgång till. RSS-flöde är en annan tidsbesparande funktion för ditt nyhetsbrev. Låt innehåll och texter flöda in automatiskt från en annan källa så slipper du dubbelarbete!

Gratis mallar till nyhetsbrev & gott om tips

Genom att använda en mall för ditt nyhetsbrev så kan du hålla kommunikationen konsekvent och genomtänkt . Det underlättar också det kontinuerliga arbetet med ditt nyhetsbrev då du snabbt kommer igång istället för att skapa nya mallar för varje utskick. Till ditt förfogande har du gäng färdiga snygga nyhetsbrevmallar som du kan börja använda direkt. Du har tillgång till ett arkiv både för dina mallar och dina filer, som bilder, dokument och pdf:er.

På vår sajt, i bloggen och via vårt nyhetsbrev finner du gott om tips kring digitala nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.

Skapa & skicka nyhetsbrev snabbt & enkelt

Vårt enkla nyhetsbrevverktyg Paloma hjälper dig att skapa proffsiga, kreativa och intressanta nyhetsbrev i html.

 

✔️ Designa, skicka och följ upp med statistik

✔️ Filtrera, segmentera och rikta innehåll, skicka dina nyhetsbrev till rätt målgrupp

✔️ Hämta innehåll från annan källa automatiskt via RSS, slipp dubbelarbete och automatisera

✔️ Tillämpa marketing automation med triggermejl och automatiska utskick.

 

✔️ Smidig och effektiv drag-and-drop-editor

✔️ Enkel administrering av dina kontakter

✔️ Smart uppföljning

✔️ Stöd för flera redaktörer och/eller konton.

 

Ett uppskattat verktyg för marknadsföring via nyhetsbrev & e-post

Om du vill utveckla företagets marknadsföring via nyhetsbrev och e-post är Paloma perfekt för dig. Du får tillgång till vårt hjälpcenter där du kan hitta allt om verktyget, och fri support.

9 av 10 av våra kunder rekommenderar oss och vi har 97 % supportnöjdhet.
100 % av våra anställda rekommenderar Paloma som arbetsplats. Mer från våra kunder.