Vad tycker våra kunder?

Läs och inspireras. Vi hjälper dig till framgång.

WebCoast och Magnet

Magnet kunde hjälpa oss att göra biljettbokningarna smidigare.

WebCoast är Västsveriges stora event med fokus på kommunikation, webbanvändare och webbutveckling. Arrangörerna själva kallar det för en ”knytkonferens” eftersom deltagarna kommer till konferensen och deltar med sina egna mötespunkter, föreläsningar eller förslag på workshops.

Företeelsen är inte helt ny och på engelska kallas mötesformen, där deltagarna står för innehållet, för ”unconference”. Webcoast hade i mars i år 250 personer samlade i Göteborg.

– När deltagarna kommer så finns inget program. Vill man hålla föredrag, workshop eller bara ha en rundabords-diskussion kring ett ämne så måste man själv boka upp sig på en tavla i inledningen av WebCoast, säger Stellan Löfving som är en av grundarna och som till vardags driver kommunikationsbyrån Truth i Göteborg.

Arrangemanget drivs av eldsjälar

Eventet har arrangerats i tre år hittills och drivs av ideellt av personer som är intresserade av webb och kommunikation. Det finns inga vinster inblandat och det lilla överskottet av intäkterna går till att utveckla evenemanget vidare.

– Vi riktar oss inte till några speciella företag eller andra intressenter. Alla som är intresserade är välkomna att delta, helt enkelt.

Arrangemanget blir mer och mer populärt och på senaste tiden har Stellan, som för tillfället har rollen som ekonomiansvarig, tittat på lösningar för att underlätta eventhanteringen och kommunikationen med alla deltagare och sponsorer.

Magnet passade WebCoast perfekt

– Jag fick höra att Paloma hade lanserat ett eventhanteringsverktyg och tog kontakt med dem för en presentation. Jag fattade tycke för de funktioner och verktyg som fanns i Palomas ”Magnet” och såg att det kunde hjälpa oss att göra bland annat biljettbokningarna smidigare, säger Stellan Löfving.

WebCoast använder Magnet för att sälja biljetter och för att skaffa och strukturera relevant information av sina deltagare.

– Det har fungerat väldigt bra. De få gånger vi har råkat på frågetecken i installationsfasen har vi fått mycket god support av Palomas personal. Fördelarna med systemet är att det är så användarvänligt och lätt att förstå. Det är lätt att exportera uppgifterna i olika format och att ta in dem i andra system. Men supporten och hjälpen från Paloma tycker jag faktiskt har varit det allra bästa, säger Stellan Löfving.

Läs om vårt evenemangsverktyg, Magnet, här

Fler referenser

Läs hur fler kunder jobbar med våra verktyg!

Skapa ditt gratiskonto!

Alla funktioner ingår:
• 500 fria mailutskick per månad
• 100 personer kan svara på din enkät
• Bjud in 300 eventdeltagare
Full e-mejl support. Allt detta gratis!

Lär dig mer, vi hjälper dig på traven

Du får våra kostnadsfria handböcker när du skapar ett gratis konto hos oss, sprängfyllda med kunskap. Få ett försprång och bli ännu bättre marknadsförare

Du är snart igång!

Vi kommer att skicka ett aktiveringsmail till din e-postadress Klicka på länken i brevet för att aktivera kontot..

Aktivering av nya konton sker under kontorstid. Skulle du inte få något mail, kontakta oss på support@paloma.se

Det ska vara lätt att vara kund hos Paloma

Inga startavgifter, ingen bindningstid,
fria webinar och fri support.