Vad tycker våra kunder?

Läs och inspireras. Vi hjälper dig till framgång.

Nyhetsbrev är en viktig kugge i vår kommunikation

Postman visar vilka som läser vad och vilka artiklar som får högst öppningsfrekvens. Det fungerar som ett roder i hela vår kommunikation eftersom vi vet vart vi ska styra den.

Nyhetsbrev är en viktig komponent i föreningens kommunikation med medlemmarna, men används även i flera övriga projekt som är knutna till föreningen.

– Postman är ett oerhört effektivt verktyg för oss att kommunicera med medlemmarna. Det driver också mycket besökare till vår webb, säger Mats Wall som är webbredaktör på Svenskt Projektforum. Vi använder inte bara nyhetsbrevet som information till medlemmarna utan även som marknadsföring för att få nya medlemmar och locka deltagare till våra evenemang, säger Mats Wall.

Nyhetsbrevet fungerar som komplement till Svenskt Projektforums övriga kanaler som till exempel medlemstidning och webb. Via nyhetsbrevet når man även dem som inte får medlemstidningen, men som ändå är intresserade av nyheterna.

Föreningen har en uttalad profil att vara närvarande i de sociala medierna och i detta arbete är de digitala nyhetsbreven en viktig kugge.

– Vi ser tydliga besökstoppar i mätverktyget Google-analytics direkt efter ett utskick av nyhetsbreven. Detta förstärker våra övriga sociala kanaler som Facebook, LinkedIn och Twitter, säger Mats Wall.

Statistikverktyget är en viktig del i Svenskt Projektforums arbete med att rikta kommunikationen.

– Vi har koll på vilka som läser vad och vilka artiklar som får flest öppningsfrekvens. Det fungerar som ett roder i hela vår kommunikation eftersom vi vet vart vi ska styra den, säger Mats Wall.

Svenskt Projektforum använder sig även av andra verktyg i Paloma-paletten, med goda resultat.

– Vi har gjort lyckade sms-utskick via Paloma inför evenemang och dylikt, något vi använder sparsamt men som kan vara motiverat när vi vill nå ut med kortfattad viktig information. Något vi också har nytta av är att vi hela tiden har koll på e-postadresserna vi har i våra register är aktiva, säger Mats Wall.

Fler referenser

Läs hur fler kunder jobbar med våra verktyg!

Skapa ditt gratiskonto!

Alla funktioner ingår:
• 500 fria mailutskick per månad
• 100 personer kan svara på din enkät
• Bjud in 300 eventdeltagare
Full e-mejl support. Allt detta gratis!

Lär dig mer, vi hjälper dig på traven

Du får våra kostnadsfria handböcker när du skapar ett gratis konto hos oss, sprängfyllda med kunskap. Få ett försprång och bli ännu bättre marknadsförare

Du är snart igång!

Vi kommer att skicka ett aktiveringsmail till din e-postadress Klicka på länken i brevet för att aktivera kontot..

Aktivering av nya konton sker under kontorstid. Skulle du inte få något mail, kontakta oss på support@paloma.se

Det ska vara lätt att vara kund hos Paloma

Inga startavgifter, ingen bindningstid,
fria webinar och fri support.