Vad tycker våra kunder?

Läs och inspireras. Vi hjälper dig till framgång.

Sommar i Smedjan

Jag är oerhört nöjd med hur det har fungerat. Hela gästhanteringen har blivit smidigare och snabbare.

Eventadminstrationen blev smidigare för Fredrik Swahn. Fredrik Swahn är en mulitiartist med lång och gedigen erfarenhet inom showbusiness. Förutom att ha spelat in ett antal skivor och medverkat i tv-program har han deltagit i melodifestivalen och spelat huvudroller i en lång rad musikaler.  

De senaste åren har han arrangerat Sommar i Smedjan. Det är en serie föreställningar med kända artister i den bevarade bruksmiljön i Stjärnsund i Dalarna. Ett evenemang som vinner större popularitet för varje år. Men i takt med ett ökat besökarantal ställs också högre krav på effektiv eventhantering.

Eventadministrationen snabbades upp

Detta år har Fredrik Swahn valt att använda Palomas eventverktyg Magnet för att hantera adminsitration, anmälningar, biljettförsäljning och betalkorthantering för sina konserter.

– Jag är oerhört nöjd med hur det har fungerat. Hela gästhanteringen har blivit smidigare och snabbare. Men den allra största fördelen är den service man får av Paloma. Man är sedd som kund och Paloma är väldigt öppna för att hjälpa mig att utveckla och skräddarsy systemet för mina behov, säger Fredrik Swahn.

Flera användbara funktioner

Fredrik har använt Paloma Magnet till att samordna biljettförsäljningen, erbjuda betalning och information via hemsidan och att ta betalt på plats vid entrén.  Allting registreras automatiskt i ett kundregister. Detta gör hanteringen mer överskådlig och smidig. Han har sparat mycket tid på att eventadministrationen blivit så smidig.

Med hjälp av en app till smartphone kan man scanna av biljetterna när gästerna kommer och systemet registrerar alla händelser. Det finns även möjligheter att använda flera verktyg i anslutning till Magnet.

– Jag använder även Palomas Postman, nyhetsbrevsverktyg för att kommunicera med de som har köpt biljetter. Det kan behövas om det uppstår ändringar i programmet med mera, säger Fredrik.

Man litar på den digitala tekniken

Under sommaren har det hållits ett tiotal konserter i Smedjan och i stort har allt fungerat perfekt. Det strul som uppkommit har till största del varit utanför Palomas förskyllan. Bland annat är internettäckningen inte den bästa tänkbara i området, vilket drar ner hastigheten på systemet. Men alla övriga problem som har uppkommit har snabbt åtgärdats av Palomas personal.

– Det är en enorm fördel att ha en leverantör som ställer upp så mycket med personlig service när man behöver hjälp. Det är den personliga kontakten som gör att man vågar lita på den digitala tekniken, säger Fredrik Swahn.

Läs mer om Fredrik Swahn och Sommar i Smedjan här

Fler referenser

Läs hur fler kunder jobbar med våra verktyg!

Skapa ditt gratiskonto!

Alla funktioner ingår:
• 500 fria mailutskick per månad
• 100 personer kan svara på din enkät
• Bjud in 300 eventdeltagare
Full e-mejl support. Allt detta gratis!

Lär dig mer, vi hjälper dig på traven

Du får våra kostnadsfria handböcker när du skapar ett gratis konto hos oss, sprängfyllda med kunskap. Få ett försprång och bli ännu bättre marknadsförare

Du är snart igång!

Vi kommer att skicka ett aktiveringsmail till din e-postadress Klicka på länken i brevet för att aktivera kontot..

Aktivering av nya konton sker under kontorstid. Skulle du inte få något mail, kontakta oss på support@paloma.se

Det ska vara lätt att vara kund hos Paloma

Inga startavgifter, ingen bindningstid,
fria webinar och fri support.