Vad tycker våra kunder?

Läs och inspireras. Vi hjälper dig till framgång.

Ett klockrent verktyg för kundkommunikation

Det är väldigt smidigt att ha eventverktyget i samma system som man har sitt nyhetsbrev. Man har all information om sina kunder samlat på ett ställe.

Dessutom är de måna om att snabbt kunna nå ut med budskap till nya kundgrupper och skapa nya relationer. Till detta har de haft stor hjälp av Palomas nya eventverktyg Magnet.

– Vi har använt Palomas verktyg för nyhetsbrev i flera år nu och vi har varit mycket nöjda hur det fungerar, säger Claudio Simatovic.

Sedan en tid tillbaka har Retain24 även kopplat ytterligare en modul till sitt Paloma-konto – eventverktyget Magnet.

– För att förbättra relationerna med våra befintliga och blivande kunder har vi med jämna mellanrum arrangerat olika typer av event där vi bjuder på mervärden av olika slag. Det handlar inte om ren marknadsföring, utan snarare om att bjuda på kunskap och erfarenheter som våra kunder kan tänkas ha nytta av. Vi ser det som ett långsiktigt relationsbyggande arbete, säger Claudio.

Bland annat anordnar Retain24 olika seminarier med kända talare. Senast bjöd företaget in Professor Dan Horne från USA, en världsledande expert på konsumentbeteende och användningen av presentkort i handeln, som berättade om hur presentkort fungerar och hur det påverkar företagens lönsamhet.

– Inför detta event hade vi möjlighet att koppla samman nyhetsbrevsfunktionen med eventverktyget på ett mycket bra sätt. På ett överskådligt vis kan man bjuda in deltagare och kategorisera dem. Deltagarna kan sedan köpa biljetter via verktyget. Vi får en tydlig överblick om vilka som kommer och varifrån. Det underlättar för oss när vi ska planera lokaler och boka mat med mera, säger Claudio Simatovic.

– Det är väldigt smidigt att ha eventverktyget i samma system som man har sitt nyhetsbrev. Man har all information om sina kunder samlat på ett ställe. Man kan också presentera och skicka ut programmet på ett behändigt sätt. Vi får dessutom fler uppgifter nyttiga i vår kommunikation. Bland annat har vi möjlighet att plocka ut de inbjudnas mobilnummer och skicka sms-påminnelser till deltagarna.

Claudio Simatovic ger beröm till Palomas sätt att utvecklar sig hela tiden och hänga med i utvecklingen.

– De har lyckats få till ett mycket lättarbetat system som är lätt att förstå och man får mycket bra service och de är väldigt hjälpsamma i sin support. Även om vi inte skickar ut mer än tre, fyra nyhetsbrev per år så ser vi ändå hur effektivt det är att kommunicera med nyhetsbrev. Vi har en lista på cirka 700 namn och det är mycket sällan som vi får besked om att någon inte vill ha vårt brev, säger Claudio.

Retain24 bygger varumärken genom att dela med sig av gratis tips och råd som kan vara relevant för mottagarna. Claudio tror att det är a och o om man vill lyckas med sitt nyhetsbrev.

– Jag rekommenderar verkligen Palomas verktyg för alla som är i behov av kundkommunikation i större eller mindre omfattning. Inte nog med att man kan hålla sina relationer levande så kan man även hantera event och andra händelser på ett mycket lätthanterligt sätt, säger Claudio Simatovic.

Läs mer om Retain24 på deras hemsida.

Läs mer om vårt eventverktyg, Magnet här.

Fler referenser

Läs hur fler kunder jobbar med våra verktyg!

Skapa ditt gratiskonto!

Alla funktioner ingår:
• 500 fria mailutskick per månad
• 100 personer kan svara på din enkät
• Bjud in 300 eventdeltagare
Full e-mejl support. Allt detta gratis!

Lär dig mer, vi hjälper dig på traven

Du får våra kostnadsfria handböcker när du skapar ett gratis konto hos oss, sprängfyllda med kunskap. Få ett försprång och bli ännu bättre marknadsförare

Du är snart igång!

Vi kommer att skicka ett aktiveringsmail till din e-postadress Klicka på länken i brevet för att aktivera kontot..

Aktivering av nya konton sker under kontorstid. Skulle du inte få något mail, kontakta oss på support@paloma.se

Det ska vara lätt att vara kund hos Paloma

Inga startavgifter, ingen bindningstid,
fria webinar och fri support.