Vad tycker våra kunder?

Läs och inspireras. Vi hjälper dig till framgång.

Quicknets digitala verktyg har Paloma ”under huven”

Vi hade tidigare ett eget utvecklat nyhetsbrevsverktyg men nu har vi valt Paloma som leverantör till vår nyhetsbrevserbjudande gentemot våra kunder.

Quicknet i Västerås har funnits sedan internets barndom. De startade redan 1995 och erbjuder bredbands- och telefonilösningar till cirka 3 000 kunder i Sverige och via sin serverhall hyr de ut datautrymme till företag. Företaget har också en webbyrådel som tillhandahåller internetmarknadsföringstjänster. Paloma och Quicknet har sedan en tid tillbaka ett samarbete kring Quicknets kunder för nyhetsbrev, enkäter och events.

– Vi hade tidigare ett eget utvecklat nyhetsbrevsverktyg men nu har vi valt Paloma som leverantör till vår nyhetsbrevserbjudande gentemot våra kunder. Vårt nyhetsbrevsvektyg kallas fortfarande Quicknet, men det är alltså Paloma ”under huven”, säger Tobias Barkskog, som är ansvarig för Quicknets webbyrådel. Senare har erbjudandet växt till även att erbjuda Quicknets kunder Palomas enkätverktyg och verktyg för eventadminstration.

Palomas gör det smidigt för Quicknet

Webbyråavdelningen på Quicknet tillhandahåller i princip allt inom digital marknadsföring. Kunderna efterfrågar bland annat tjänster för marknadsföring på Google, Facebook och digitala nyhetsbrev och just nyhetsbrev är en viktig del av leveransen. De tycker att lösningen med Paloma har blivit mycket smidig för dem då de kan frigöra resurser till andra delar av sin verksamhet.

– Vi kom fram till att Paloma var den som bäst kunde leverera dessa produkter till oss. De står för själva verktyget och dess utveckling men vi sätter vår etikett på det helt enkelt, säger Tobias Barkskog.  

Kan lämna utvecklingen till experter

Quicknet behöver inte fundera så mycket på produktutveckling och support av verktyget. Den delen lämnar de tryggt över till Paloma.

– Vi valde Paloma för att de är en erkänt bra aktör inom nyhetsbrevsverktyg och de gör det till en rimlig kostnad. Vi har också en mycket bra kontakt med dem och de är lätta att ha med att göra, säger Tobias Barkskog.

De slutkunder som använder Quicknets nyhetsbrev är också nöjda med hur det har fungerat sedan Paloma tog över driften.

– Det har varit mycket driftsäkert. De små problem som har uppkommit har varit marginella och man har fått mycket god support, säger Tobias Barkskog.

 Läs mer om Quicknet här

Fler referenser

Läs hur fler kunder jobbar med våra verktyg!

Skapa ditt gratiskonto!

Alla funktioner ingår:
• 500 fria mailutskick per månad
• 100 personer kan svara på din enkät
• Bjud in 300 eventdeltagare
Full e-mejl support. Allt detta gratis!

Lär dig mer, vi hjälper dig på traven

Du får våra kostnadsfria handböcker när du skapar ett gratis konto hos oss, sprängfyllda med kunskap. Få ett försprång och bli ännu bättre marknadsförare

Du är snart igång!

Vi kommer att skicka ett aktiveringsmail till din e-postadress Klicka på länken i brevet för att aktivera kontot..

Aktivering av nya konton sker under kontorstid. Skulle du inte få något mail, kontakta oss på support@paloma.se

Det ska vara lätt att vara kund hos Paloma

Inga startavgifter, ingen bindningstid,
fria webinar och fri support.